Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun paino vaan nousee vaikka tietoisesti syön vähemmän ja vähäkalorisia ruokia

Vierailija
23.04.2023 |

hiilihydraatit vähissä ja makeaa en ollenkaan. Onko joku sairaus joka nostaa painoa? Ehkä kilpirauhasvaiva?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet kilpirauhasvaivaa niin mikset mittauta kilpirauhasarvojasi?

Vierailija
2/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki itsekurittomat väittää noin. Ei kilpirauhanenkaan fysiikan lakeja muuta, kroppa pienenee jos syöt vähemmän kuin kulutat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikea olla raatorehellinen syömistensä ja annoskokojensa kanssa. 

Kyllä se paino laskee, kun sitkeästi jaksaa syödä vähemmän. Eikä sillä mitään kiirettä ole. Itse olen tämän vuoden syönyt vähemmän ja laihtunut ehkä kilon kuukaudessa- eilen kävi niin, että ruokaa laittaessa housut putosivat päältä. Ei ne mitkään tiukat kotihousut olekaan, mutta silti, kyllä miehelle nauru maittoi.

Vierailija
4/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko syöt enenmän kuin kulutat tai pystyt muuttamaan hengitysilman läskiksi.

Vierailija
5/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt silti liikaa. Minäkin yllätyin miten paljon täytyy vähentää syömistä että paino alkoi laskea. Joudut alkuun olemaan usein vähän nälissään. Alkoholilla myös saat tuhottua hyvätkin laihdutusyritykset.

Vierailija
6/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kirjaamaan ihan kaiken ylös, mitä laitat kurkusta alas. Siten näet oikeasti paljonko syöt. Toki on mahdollista, että vika on kilpparissa, mutta usein tämä johtuu siitä, että syö siltikin liikaa. Normaalisti liikkuvan naisen tulisi syödä n. 2000 kaloria päivässä. Sinun tulee syödä alle tuon määrän laihtuaksesi. Tai jos syöt tuon kalorimäärän tai enemmän, niin sitten hikiliikuntaa on lisättävä reilusti.

Vierailija
7/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhaset ja entä kortisoliarvot? Paljon juot alkoholia? Syötkö usein ja insuliinit ovat koko ajan korkealla?

Vierailija
8/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta lähippiristä sanoisin, että selittämätön painonlasku on useimmin merkki jostain sairaudesta kuin painon nouseminen. 

Vierailija
9/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikasti lihonut vaan kertyykö nestettä jostain syystä?=

Vierailija
10/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikasti lihonut vaan kertyykö nestettä jostain syystä?=

No mistä sen voi tietää :D Eihän sitä erota varsinaisesta pläskin lisääntymisestä mitenkään.

Vierailija
11/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittävät ettei kalorien laskeminen toimi mutta kannattaa kokeeksi koittaa näpytellä muutaman päivän syömiset netin laskureihinl helppoa. Ja 2000kcal päiväkulutus on liikaa pienelle naiselle joka ei juuri liiku. Tuo antaa vähän osviittaa pitääkö vielä nipistää annoskoosta tai syötkö jotain missä on yllättävän paljon kaloreita pienessäkin määrässä.

Vierailija
12/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkän kokeilun jälkeen todennut, että minun saa syödä 1300kcal/vrk laihtuakseni. Olen normaalikokoinen nainen, mutta en harrasta mitään liikuntaa. Kroppa haluaisi vetää 1800-2000, mutta paino ampaisee nousuun heti.

Vierailija
13/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estrogeeni laskee naisilla pikkuhiljaa. Läski tuottaa estrogeenua. Keho alkaa tuottaa rasvaa, jotta estrogeenia tulisi enemmän. Minä lihoin todella hitaasti, vain puolikiloa per vuosi, vaikka söin kokoajan samalla tavalla. Eli 20 vuodessa 30-50 vuotiaana tuli 10kg lisää. Sitten yhtä-äkkiä paino pysyi samana, mutta lihakset katosi ja läskiä tuli tilalle. Estrogeeni loppui kokonaan 52 vuotiaana. Jos yrittää urheillä, lihakset kipeytyy aivan mahdottomasti. On aamulla jäykkänä ja kipeänä joka paikka. Vain kävely onnistuu. Siitä lähtien on tullut kilo vuodessa läskiä.

Vierailija
14/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Estrogeeni laskee naisilla pikkuhiljaa. Läski tuottaa estrogeenua. Keho alkaa tuottaa rasvaa, jotta estrogeenia tulisi enemmän. Minä lihoin todella hitaasti, vain puolikiloa per vuosi, vaikka söin kokoajan samalla tavalla. Eli 20 vuodessa 30-50 vuotiaana tuli 10kg lisää. Sitten yhtä-äkkiä paino pysyi samana, mutta lihakset katosi ja läskiä tuli tilalle. Estrogeeni loppui kokonaan 52 vuotiaana. Jos yrittää urheillä, lihakset kipeytyy aivan mahdottomasti. On aamulla jäykkänä ja kipeänä joka paikka. Vain kävely onnistuu. Siitä lähtien on tullut kilo vuodessa läskiä.

Lisäys vielä, että ei sitä nuorena ja jaksavana ois voinut uskoa mikä merkitys on hormoneilla...

Vierailija
15/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa vastaajat ikänne...

Vierailija
16/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että hiilihydraatit eivät lihota, rasvainen ruoka lihottaa. Ilman hiilihydraatteja sinulla ei ole voimia tehdä mitään. Lyödäänkö vetoa että teet etätöitä?

Vierailija
17/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäys vielä, että ei sitä nuorena ja jaksavana ois voinut uskoa mikä merkitys on hormoneilla...

Miksi et käytä estrogeenikorvaushoitoa? Saisit pitää lihaksesi ja luusi kunnossa ja suonet joustavina?

Vierailija
18/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko taas näitä??? Jos syöt vähemmän ja lihot, niin silloin syöt aivan LIIAN VÄHÄN. Lisää kasviksia ja lihaa (ei eineksiä), niin tarkkaile, miten painon käy.

Vierailija
19/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tänään oli viisari värähtänyt puolikiloa alas, vaikka olen nyt pari viikkoa ollut varmasti miinuskaloreilla ja aloitin laihdutuksen parin päivän paastolla. Paino on jojoillut koko aikuisiän ja muistista tiedän että paino saattaa jumittua ja sitten taas kerralla valahtaa. Olen kuitenkin jättänyt herkut, alkoholin ja tupakoinnin pois, joten eiköhän olo tästä väkisin kevene. Oma elimistö lienee aivan sekaisin huonoista elintavoista, joten voisi kuvitella että kropsulla kestää tottua muutokseen?

Vierailija
20/42 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmasti jokin lääke, joka nostaa painoa. Nykyiset lääkkeet lihottavat naisia, vaikka naiset eivät söisi juuri mitään ja liikkuvat runsaasti. Miehiin eivät tehoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä