Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itken vaikkei itketä

Huoooh
22.04.2023 |

Tämä on ihan älytön tilanne. Mulla on sinäänsä kaikki hyvin mutta parin viime kuukauden aikana saatan ihan syyttä alkaa itkemään. Olen sen saanut kuriin melko nopeasti aina ennen, mutta nyt eilisestä asti olen itkenyt lähes lakkaamatta. Tämä ei ole sellaista normaalia itkua, että itkettää kun joku ahdistaa tai painaa vaan kyyneleet vaan valuvat itsestään vaikka pää on ns tyhjä. Eli itken vaikka en itsekään 🙈

Toki elämä on ollut viimeisen vuoden stressaavaa ja stressi on kuulunut yrittäjänä elämääni aina, joten siihen olen tottunut. Kaikki on sinäänsä hyvin. Joo väsyttää. Joo välillä en meinaa jaksaa, mutta kaikki on hyvin. Tämä jatkuva itkeminen tai oikeastaan tunteeton kyynelvirta on jotenkin hämmentävää.
Onneksi on vielä huominen jotta saisi itsensä kasaan.
Onko teillä ideoita mitä tämä voi olla ja miten sen saisi loppumaan. Mielellään eilen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran tuollainen ongelma. Pystyin tekemään työt ja ajatus kulki, mutta kyyneleet valui täysillä. Menin terveydenhoitajalle, sain muutaman päivän lomaa jollain mielenterveydenhäiriö-nimekkeellä. Oli vain stressi iskenyt, kun oli päällekkäin liian monta ratkaisematonta asiaa - jotka eivät liittyneet minuun itseeni.

Vierailija
2/9 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos on vaikka silmätulehdus voi olla vetiset silmät, vaikka joku hullu varmaan senkin saa käännettyä itkuisuudeksi joillekin tomppeleille, jotka nyt uskoo ihan mitä soopaa tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lähtisin ulos.

Vierailija
4/9 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonit ne vaan. Onhan se nolo vaiva.

Vierailija
5/9 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumus, lievä masennus/ahdistus. Keho yrittää keventää taakkaa.

Kevät voi herkistää. Itsekin huomannut kaikenlaista, kun on myös päässyt kahden vuoden vaikeasta vaiheesta läpi ja pitäisi jaksaa vielä yhtä sun toista. Lomaa odotellessa.

Vierailija
6/9 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on hyvin, sanot useaan kertaan. Olisikohan ainakin uupunut. Jaksat vielä sinnitellä, fyysisesti, mutta henkinen patteri tyhjenemässä? Milloin olet viimeksi nukkunut kunnolla, riittävän pitkät yöunet?

Vierailija
7/9 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mietii vaan koti asioita yksin, alkaa itketää.Täänäkin kaunis sää ,jospa lähisit ulos kävelee? Sen voi yksinkin tehdä.Kahden vuoden aikana olen kuolemalle menetänyt 23 ihmistä.En enää os itkeä.Mutta esim. Jottaen seisahdu pikoille,ulkoilen palkon.Teen oman näköisiä jutuja.Aamun virkuna illan torkuna.Olen jo kello 6. aloitanut kaksion ikkunan pesut kuin parvekken lasien. Homma jotuu tekee aamusta.Kun aamu päivää iltaan asti tuo ihana aurinko paistaa sisään. Lounasikin on syöty. Hieman sulattelen sitä ja lähden ulkoilee.Hyvää päivää kaikille.Pitäkää ensin itsestänne huolta,sitten jaksatte huolehia myös muista läheisistänne.

Vierailija
8/9 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormooneista en usko johtuvan. Se kieltämättä minuun vaikuttaa normaalisti ja olen itkuisempi ennen menkkoja. Menkat loppui torstaina, joten tuskin on siitä.

Sanon useaan otteeseen, että kaikki on hyvin siksi, että sinäänsä kaikki on hyvin. Viimeisten vuosien aikana on saanut stressata yritystoiminnasta ja rahojen riittävyydestä. Vuosi sitten kuoli elämäni tärkein ihminen ja pahimmat itkut on jo itketty ja koitettu jatkaa eteenpäin.

Töitä on ja laskut saan maksettua. No juu. Nukun huonosti ja aikaa ei oikeastaan työn ja siivoamisen välissä paljoa muulle jää. Vapaapäivinä nukun päikkäreitä ja kerään voimia viikkoon.

Mutta asiat on paremmin kuin pitkiin pitkiin aikoihin. Siksi ihmettelen miksi herään aamuisin itkuun vaikkei syytä olekaan.

Ei ole silmätulehdusta ettei johdu siitä. Kyyneleet ei vaan lopu, mutta ei ole sellaista tarvetta itkeä. Ei ahdista, ei stressaa vaan kyyneleet vaan valuu enkä osaa selittää sitä miehelleni joka on huolissaan. Selitä siinä itkuisella naamalla etten mä oikeasti itke, en tiedä mikä on 🙈

Vierailija
9/9 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoooh kirjoitti:

Hormooneista en usko johtuvan. Se kieltämättä minuun vaikuttaa normaalisti ja olen itkuisempi ennen menkkoja. Menkat loppui torstaina, joten tuskin on siitä.

Sanon useaan otteeseen, että kaikki on hyvin siksi, että sinäänsä kaikki on hyvin. Viimeisten vuosien aikana on saanut stressata yritystoiminnasta ja rahojen riittävyydestä. Vuosi sitten kuoli elämäni tärkein ihminen ja pahimmat itkut on jo itketty ja koitettu jatkaa eteenpäin.

Töitä on ja laskut saan maksettua. No juu. Nukun huonosti ja aikaa ei oikeastaan työn ja siivoamisen välissä paljoa muulle jää. Vapaapäivinä nukun päikkäreitä ja kerään voimia viikkoon.

Mutta asiat on paremmin kuin pitkiin pitkiin aikoihin. Siksi ihmettelen miksi herään aamuisin itkuun vaikkei syytä olekaan.

Ei ole silmätulehdusta ettei johdu siitä. Kyyneleet ei vaan lopu, mutta ei ole sellaista tarvetta itkeä. Ei ahdista, ei stressaa vaan kyyneleet vaan valuu enkä osaa selittää sitä miehelleni joka on huolissaan. Selitä siinä itkuisella naamalla etten mä oikeasti itke, en tiedä mikä on 🙈

Ihan hyvin voi olla hormonit. Esivaihdevuodet alkaa jopa 10 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia. Joskus itkeminen tietysti voi johtua vain stressin purkautumisesta jos on pitkään ollut paineistetussa elämäntilanteessa. Ne itkut itketään vasta kun asiat on hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi