Espoolainen. Kuinka usein käyt Helsingissä ja miksi?
Itse en ole käynyt kolmeen vuoteen. Silloin jouduin työn takia piipahtamaan.
Kommentit (27)
En keksi syytä keskustaan menolle.
Baarit jne. ainoa ja ei näin nelikymppisenä enää kiinnosta alkoholi tai bailaus.
Jännä kysymys, ja vastaukset. Useita paikkakuntia arvioidaan sen mukaan, miten nopeasti sieltä pääsee Helsinkiin. Esim Lahti, Hämeenlinna, tunnissa, ja tätä pidetään positiivisena seikkana ko. paikkakunnalle. Olen miettinyt mitä oleellista arvoa se tuo, epäillyt, ettei varsinaisesti mitään. On vain mielikuva, joka näitten espoolaisten vastauksista realisoituu. Edes Espoosta ei juuri lähdetä Helsinkiin, vaikka on varsin lyhyen matkan päässä. Itse asun itä-Helsingissä, enkä ole käynyt ytimessä helmikuun jälkeen. Ei ole ollut mitään tarvetta lähteä, kun täältä saan kaiken minkä tarvitsen. Matka-aika n.20min.
Käyn usein. Torstaina oli aamiaistreffit Ekbergillä ystävien kanssa. Eilen kävin vaateostoksilla ja istuskelin Cafe Esplanadin ulkoterassilla.
Helsinki on kaunis kaupunki, palaan sinne heti, kun viimeinen lapsista lähtee opiskelemaan. Espoo ei ole kaupunki vaan Helsingin lähiö.
Käyn Helsingissä viikottain monta kertaa. Espoo on aivan järkyttävän tylsä kaupunki, joten muutan takaisin Helsinkiin heti, kun se on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin keskusta on muuttumassa lähinnä kesäkaupungiksi. Sopii minulle hyvin.Talvella sinne ei viitsi lähteä.
Joo kesäaikaan tulee käytyä useamman kerran viikossa. Talviaikaan vaan jos on asiaa, esim tapaan jotain ihmistä, käyn jossain kulttuuririennossa tai jossain sellaisessa kaupassa, mitä ei löydy järkevän matkan päästä kotoa.
Kyllä kannattaa käydä, ovat niin erilaisia kaupunkeja nuo. Ero on kuin New Yorkilla ja Los Angelesilla, mutta erona vaan että ovat ihan vierekkäin eivätkä tuhansien kilometrien päässä toisistaan.