Sinä keski-ikäinen nainen, tiedätkö miten toimia ydinräjähdyksen sattuessa?
Kannattaa ehdottomasti lukea tämä:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f1171466-cab1-4db7-bc66-dff63fb0e442
Kommentit (19)
Ja onhan teillä varmasti HÄTÄVARAA?? Ja ainakin 5000 e käteisenä kotona??
Mennä kyykkyyn pulpetin alle, tietenkin. Olen nähnyt aiheesta tehdyn ohjelman.
Olen jo keski-iän ylittänyt, mutta tiesin tuon.
Vierailija kirjoitti:
Eli pitää rynnistää lähimmälle koululle? Ok, hyvä tietää.
Joo, luin ton jutun ja jo otsikko shokeerasi. Oikeesti, nyt meille annetaan ohjeita kaiken varalta. Hyi helkkari mikä ydinsodanuhkan maailma.
Vierailija kirjoitti:
Joo, luin ton jutun ja jo otsikko shokeerasi. Oikeesti, nyt meille annetaan ohjeita kaiken varalta. Hyi helkkari mikä ydinsodanuhkan maailma.
Ei pelota, samanlaista se oli jo 80-luvulla kylmän sodan aikaan. Nuoriso ei ymmärrä.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Näytät keski-ikäiseltä mieheltä, et naiselta!
Ja aloittajalle kyllä tiedoksi, että jos ydinräjähdys tapahtuu niin lähellä kotiasi, että paineaallolla on jotain merkitystä, tulet joka tapauksessa kuolemaan aika nopeasti säteilyn aiheuttamiin vaurioihin. Jos oikein hyvin käy, saatat elää jopa kaksi vuotta räjähdyksen jälkeen. Todennäköisesti elät vain muutamasta viikosta muutamaan kuukauteen.
Makkarat kannattaa laittaa äkkiä ulos grillaantumaan ydinlämpöön heti kun näkee välähdyksen.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Näytät keski-ikäiseltä mieheltä, et naiselta!
Niin näytänkin :) Ja mä myös hyvin monessa asiassa ajattelenkin kuin mies.
Vierailija kirjoitti:
Minä otan kuusen oksan ja ripsuttelen ydinlaskeumat pois vaatteista ja hiuksista.
Olen lukenut Ruotsin lehdistä toimintaohjeet. Jos se räjähdys tulee tarpeeksi läheltä, niin ei ole hyötyä mistään toimenpiteistä. Hieman kauempana pitää mennä pois ikkunoiden läheltä. Jo ei sellaista tilaa ole, niin nurkkaan.
Meillä on vaatekomero ja kylpyhuone ikkunattomia tiloja. Kai se kylppäri olisi parempi paikka, kun siellä on vettä. Mukaan varmaan pitäisi ottaa patteriradio, jos YLe joutaisi ohjeita lähettämään laulukilpailujen välillä.
Ottaisin myö patjan, olisi pehmeämpi paikka vaipua viimeiseen uneen.
Tietysti noita pommejakin on monelaisia, joku taktinen ei niin paljon aiheuttaisi laskeumaa tai niin kauaksi ainakaan.
En tiedä, kysyn ukolta sitten kun on tilanne päällä.