Mitä mieltä olette nimestä Veikko?
Olemme miettineet Veikkoa nimeksi pojallemme. Mitä mieltä te olette nimestä?
Kommentit (63)
veljenpojan koiran nimi on Veikko
En tykkää. Se on niinku ukkeli, papparainen.. Mä en tunne yhtää lasta tai edes kovin nuorta Veikkoa. Ei ole meidän seudulla yleinen nimi.
kuulostaa ,että ei. jotkin vanhat nimet tosi ok. olavi,juhani,mutta tuo veikko sama kuin sulo,yrjö.. veikosta mieleen ukon köppyrä maalta puhdetöitä nikkaroiva hiljainen vanhapoika,tai kirkonkylän ukkomies mirjansa kanssa asuva samistuulipuvut päällä aamukalatiskillä jos omat verkot ei tuottanut tulosta, vaimo leikannut tukan...
Veikko sopisi myös kollikissan nimeksi, ihana!
Kylläpä sinulla tuota nimimietintää riittää.
Mites kiisa perunankukka vernakko espertti... Laita lapselles nimeksi vaikka tuo... Ai niin mutta poika, no, kirtti pernertti velpertti espertti.
Bror tai Bro voisi olla hienompi.
Veikko on ihan suomalainen miehen etunimi. Vanha suomalainen nimi, ollut almanakassa vuodesta 1908.
Veikko on kiva nimi. Veiko on myös vaihtoehto.
Veikko on hilpeä nimi (ks. myös pilvi- tai kaljaveikko, kuten joku jo laittoikin) ja siitä henkii jonkinlainen reippaus ja leikkisyys. Harmi, että kaikki Veikot, jotka minä olen tiennyt/tuntenut (vanhoja tai vanhuuteen kuolleita ukkoja) ovat olleet melkoisia mulkeroita kaikki.
Rehti, miehekäs, supisuomalainen Veikko. Tykkään todella paljon.
Veljeni on Veikko, hän on upea tyyppi!
Ihan perinteinen ja hyvä nimi. Jatkoon!
Ihan hauska nimi. Antaisin koiralle tai kissulle, jos olisi: Hauska Veikko
Tulee mieleen joku 40-luvulla syntynyt, joka on nyt palvelutalossa.
Vierailija kirjoitti:
Veikko veikko - liian heikko.
No pitäiskö sen heikan nyt painua v i t t u un ennen kun tulee lehmänpaskaa päähän? :) ..
Ihan kiva nimi, toinen pappani oli Veikko. Ainoa pappa jonka ehdin nähdä.
"Sieltä se papan tyttö tullee", muistan vielä papan iloisen huudahduksen, kun taapersin vanhainkodin käytävää sen huonetta kohti. En muista oliko pappa käytävällä vastassa vai kuuluiko se huoneesta, mutta pappa oli rakas.
Tosi kiva nimi pojallesi.