Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Välilevytyrä

Vierailija
22.04.2023 |

Sain saikkua vaan 10 päivää vaikka en melkein pystynyt kävelemään. Magneettikuvissa käyty. Halusin lisää saikkua mut työterveyslääkäri sanoi että liikunta tekee hyvää. Teen raskasta rappusiivousta. Työkaveri masentui ja sai heti kuukauden saikkua. Mitä vittua,onko oikein

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liike todella on lääke, joten suosittelen jotain liikuntamuotoa, kävelyä, pilatesta ja kuntosalia ainakin. Työ ei ole liikuntaa ellet toimi jonain jumppaohjaajana.

Vierailija
2/7 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No liike ei todellakaan aina ole lääke!!!

Minäkin kävin magneettikuvissa ja todettiin paha välilevytyrä, koko välilevyni oli siis revennyt kokonaan, massaa pursunnut ulos ja se puristi todella pahasti jalkaan menevää hermoa. En pystynyt enää lopussa enää muuta kuin makaamaan ja lopulta meni niin pahaksi, että ambulanssilla jouduin kiireelliseen välilevytyräleikkaukseen, sillä hermokipu koko jalkaa pitkin oli jotain aivan infernaalista enkä pystynyt enää liikkumaan milliäkään.

Nää ei aina parane liikunnalla, itse asiassa revennyt välilevytyrä ei parane liikunnalla.

Mulle lääkäri sanoi heti nähtyään kuvat, että "tähän ei sitten mikään liikunta auta, sulla on revennyt koko välilevy".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin kävin magneettikuvissa ja todettiin paha välilevytyrä, koko välilevyni oli siis revennyt kokonaan, massaa pursunnut ulos ja se puristi todella pahasti jalkaan menevää hermoa. En pystynyt enää lopussa enää muuta kuin makaamaan ja lopulta meni niin pahaksi, että ambulanssilla jouduin kiireelliseen välilevytyräleikkaukseen, sillä hermokipu koko jalkaa pitkin oli jotain aivan infernaalista enkä pystynyt enää liikkumaan milliäkään.

Nää ei aina parane liikunnalla, itse asiassa revennyt välilevytyrä ei parane liikunnalla.

Mulle lääkäri sanoi heti nähtyään kuvat, että "tähän ei sitten mikään liikunta auta, sulla on revennyt koko välilevy".

Niin? Mitä ilmeisimmin ap:n välilevytyrä ei ole revennyt, jolloin siihen todellakin auttaa liikunta.

Vierailija
4/7 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain samasta vaivasta kuukauden sairausloman. Lääkäri suositteli kevyttä liikuntaa, mutta myös lepoa. Mene toiselle lääkärille. Vaiva on hoidettava kunnolla, että se ei heti uusiudu. Sinulla on raskas työ, joten ihmettelen lääkäriäsi.

Vierailija
5/7 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mun tyrä säteilee varpaaseen asti. Pitää mennä kyykkyyn välillä töissä kun ei pysty seisomaan. Hullu lääkäri,työnantajan puolella ihan selvästi.

Vierailija
6/7 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että mun välilevytyrä oli 8 kuukautta pahentuen kuukausi kuukaudelta, kunnes enää makasin. Ei parantunut mulla, lääkärit sanoivat, että kuulun siihen 5 % jonka keho ei sulata itsekseen sitä välilevystä ulospursunnutta massaa. Se siis poistettiin ihan mekaanisesti avaamalla selkä.

Vierailija
7/7 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upppp