Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro kiva karonkkakokemuksesi!

Vierailija
22.04.2023 |

Tässä järkkäillään puolison karonkkaa ja olen ihan täpinöissäni itsekin. Kerro tähän ketjuun kiva karonkkakokemuksesi!

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun karonkassa vajaa vuosi sitten oli reilu 20 vierasta. Ensin en olisi halunnut järjestää koko juhlaa, kun en tykkää olla keskipisteenä (joo, järjestetään vastaväittäjän kunniaksi, mutta väittelijähän se puheen pitää ja vastapuheet kohdistetaan hälle). Taivuin kuitenkin, ja se oli hyvä päätös. Karonkka oli suht perinteisellä kaavalla, juhlapaikka meni kiinni klo 23 tienoilla minkä jälkeen mentiin meille lisää kuoharia lipittämään. Hauskat muistot jäi.

Väittelin vuonna 2014 ja olin tosi vastahakoinen karonkkaa kohtaan. Mutta ne oli tosi kivat juhlat ja olen todella tyytyväinen, että tuli pidettyä.

Tää on niin tyypillistä suomalaista vaatimattomuutta. Juhlakulttuurimme on lapsenkengissä (kuvaavaa, että suomen kielessä isoimmatkin juhlat kirjoitetaan pienellä kirjaimella).

Sitten kun puoliväkisin on juhlat pitänyt tai niihin osallistunut, huomaakin, että ihan kivaa olikin.

Näin vastaväittäjän/väitöskirjojen ohjaajan näkökulmasta ihmetyttää, miten ihmisillä on monesti ennakko-odotus, että karonkissa on jäykkää. Frakki päällä voi kertoa hyviä juttuja siinä missä verkkareissakin. Oikeastaan ainoat asiat, jotka tuollaisissa juhlissa rajautuvat pois ovat huono käytös, piereskely ja röyhtäily. Onko tuo nyt niin hirveää olla yksi juhla ilman niitä.

Vierailija
22/22 |
24.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi