Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Testamentti-miten se tulee ilmi kuoleman jälkeen?

Vierailija
22.04.2023 |

Jos teen testamentin, niin miten se varmasti tulee julki kuolemani jälkeen? Pitäisikö se viedä pankin tallelokeroon vai mihin? Ettei perintö mene jakoon ilman testamenttiani?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä...

Vierailija
2/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimiehet noita pitävät säilössä maksua vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö testamentista voi tehdä kaksois- tai kolmoiskappaleita, ettei jää yhden paikan varaan?

Vierailija
4/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallelokero on hyvä paikka. Minun testamenttini on papereitteni joukossa.

Sisareni perii minut.

Vierailija
6/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallelokero on hyvä paikka. Minun testamenttini on papereitteni joukossa.

Sisareni perii minut.

Juu mutta jos nimenomaan en halua sisareni minua perivän. Hän saattaisi lähisukulaisena päästä tallelokerolle ja jättää testamentin ilmoittamatta.

Jos testamentin jättää lakimiehelle säilytettäväksi, mistä se lakimies saa tiedon kuolemastani? Jos lakimies vaikka kupsahtaa tai lopettaa työt mitä tapahtuu testamentilleni joka jäi hänen haltuun?

Vai annanko testamentin tai kopion suoraan hänelle kenelle haluan perinnön jättää?

Vierailija
7/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kannattaa tallettaa omaan pankkiin. Tulee sitten omista tiedoista ilmi perunkirjoitusta tehdessä.

Vierailija
8/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä pankki? Lakimies ei tosiaan välttämättä saa tietoa kuolemasta, mutta pankin kanssa tilinomistajan kuollessa väkisinkin joutuu tekemisiin kun pitää vainajan raha-asioita sumplia.

Vierailija
9/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi hyvä kertoa siitä jollekin. Jos et siskoosi luota, niin jollekin muulle sitten.

Minulla ei ole eikä tule olemaan testamenttia. Voisin kuvitella, että kirjoittaisin tiedon testamentin olemassaolosta ja säilytyspaikasta. Tämän paperin sitten laittaisin tärkeiden papereiden kansion etusivulle.

Vierailija
10/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa säilöä se sellaiseen paikkaan, että siihen törmätään kuoleman jälkeen mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Eiköhän ne pankit asiakkansa kuolemasta tiedon myös saa, ja pistävät tallelokeron jakoon, mutta siellä säilyttely maksaa jonkun verran.

Toisaalta riippuu myös testamentin sisällöstä, kannattaisiko niitä sittenkin säilyttää useampi kappale toisistaan riippumattomassa paikassa. Saattaahan hyvinkin käydä, että jos miljoonaomaisuus on testamentattu kehitysapuun, niin perilliset saattaa asuntoa siivotessa siihen törmätessään heittää sen vaivihkaa roskiin.

Vierailija
11/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ja miehen keskinäisestä testamentista tietää kaikki joita se koskee: me molemmat ja meidän yhteinen teini-ikäinen lapsi. Jos ollaan kaikki kolme kuoltu kerralla niin tapelkoon sitten molempien sisarukset keskenään että kuoliko jompikumpi sekunnin myöhemmin ja ehti periä koko roskan, mua ei siinä kohtaa asia kiinnosta.

Vierailija
12/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perijälle tietenkin kannattaa kertoa missä testamentti on.

Vierailija
13/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt testamin UNICEFille enkä ole kertonut sukulaisilleni. Mistä UNICEF saa tietää että olen kuollut?

Vierailija
14/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankeilla ei enää juurikaan ole tallelokerosäilytystä, mutta asiakirjasäilytys löytyy. Sitä ei vaan markkinoida mutta kysyvä löytää. Maksaa ilmeisesti luokkaa 50e / vuosi ja ymmärtääkseni tämä on paras vaihtoehto koska pankki ilmoittaa kuoleman jälkeen että btw täällä on myös tällainen asiakirja.

Minun ei tarvitse pelätä läheisteni hävittävän testamenttiani, joten se on muiden tärkeiden papereiden joukossa.

Vierailija
15/15 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa antaa testamentista kopio testamentin saajalle ja kertoa, missä on alkuperäinen, olipa se sitten patjan alla tai tallelokerossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä