Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä perusteilla olet saanut yksinhuoltajuuden?

Vierailija
22.04.2023 |

Näyttää meilläkin ajankohtaiselta, joten kiinnostaa kuulla muidenkin kokemuksia.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me sovittiin eron kohdalla miehen kanssa, että jään asumaan lasten kanssa vanhaan kotiin ja hän ottaa lapset luokseen joka toinen viikonloppu. Sitten kun lapset oli isompia, ei enää ottanut lapsia yöksi luokseen, mutta näki päivisin.

Vierailija
2/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen vanhemman kyvyttömyys yhteishuoltajuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei ollut lapsen elämässä millään tavalla mukana.

Vierailija
4/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me sovittiin eron kohdalla miehen kanssa, että jään asumaan lasten kanssa vanhaan kotiin ja hän ottaa lapset luokseen joka toinen viikonloppu. Sitten kun lapset oli isompia, ei enää ottanut lapsia yöksi luokseen, mutta näki päivisin.

Tämä ei kerro huoltajuudesta mitään.

Vierailija
5/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristin miestäni arkaluonteisilla tiedoilla niin sain huoltajuuden.

Vierailija
6/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies muutti toiselle paikkakunnalle, niin sovittiin että huoltajuus on mulla, ihan käytännön syistä.

Vierailija
7/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksei tähän riittänyt vain se, että olisitte sopineet siitä, että sinä olet lähivanhempi ja mies (ns) etävanhempi?

Vierailija
8/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika painavat syyt ja todisteet pitää olla että moisen saan jos toinen ei suosiolla suostu.

Vierailija
9/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies muutti toiselle paikkakunnalle, niin sovittiin että huoltajuus on mulla, ihan käytännön syistä.

Mikä on tällainen käytännön syy tai syitä?

Vierailija
10/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavastin sen narkkariksi. Oli ollut alkoholikatkolla seurustelumme alussa, niin sossut uskoivat tarinani kun hieman kyynelehdin pari kertaa.

Vierailija
11/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin yksinhuoltajuuden lapseni äidille yli 20v sitten jotta äidin olisi "helpompi" huolehtia käytännön asioista. Hyvin on huolehtinutkin ja vieraannutti lapsen minusta niin etten ole nähnyt 20 vuoteen. En jaksanut taistella tapaamisoikeudesta joten nyt minulla vain biologinen perijä. Näin se elämä joskus kohtelee. Ja sitten niille jotka tulevat selittämään että minussa oli jotain vikaa. Ei ollut.

Vierailija
12/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhempi jätti asiat hoitamatta ja toinen lapsista ei meinannut mm. päästä leirikouluun tämän vuoksi.

Tämä vanhempiihan kiusallaan vitkutteli lupapalvelujen asiakirjahakemusten kuittausten kanssa. Uhosi, että kukaanhan ei saa mitään ilman hänen lupaansa. Ja eniten tämä hankaloitti lasten asioita.

Ei sellaisen vanhemman kanssa voi lasten asioita yhteishuoltaa.

Vierailija
13/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostumukset (allekirjoitukset) koulua, terveydenhoitoa, passia ja monia muita asioita varten.

Vierailija
14/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suostumukset (allekirjoitukset) koulua, terveydenhoitoa, passia ja monia muita asioita varten.

Eivät ole pakollisia. Passinkin saa ilman toisen huoltajan suostumusta, mikäli ei ole epäilystä siitä, että lapsi meinataan kaapata ulkomaille. Koulussa ei ole ketään kiinnostanut, että onko lomakkeissa yksi vai kaksi allekirjoitusta.

Vierailija
15/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole pakollisia. Passinkin saa ilman toisen huoltajan suostumusta, mikäli ei ole epäilystä siitä, että lapsi meinataan kaapata ulkomaille. Koulussa ei ole ketään kiinnostanut, että onko lomakkeissa yksi vai kaksi allekirjoitusta.

En tiedä millaista nykyään on, omasta ajastani on jo kauan aikaa ( 80-luvulla) ja silloin yhteishuoltajuus oli uusi juttu ja ehkä silloin nipotettiin enemmän. Lastenvalvojan luona käytiin juttelemassa ja mies itse ehdotti mulle yksinhuoltajuutta, juuri käytännön syistä.

Vierailija
16/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niitä suostumuksia tarvitaan molemmilta vanhemmilta ihan aikuisten oikeasti esimerkiksi passi-, pankki- ja terveydenhuoltoasioissa, kuten myös suuremman linjan kouluasioissa.

Toki esimerkiksi passi myönnetään jos toinen huoltaja on änkyrä, mutta ihan turhaa ajan ja vaivan tuhlaamista joutua sitä erikseen odottelemaan.

Vierailija
17/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa yksinhuoltajuutta vaikka lapsen isä hylännyt vuosia sitten. Ei pidä yhteyttä. Lastenvalvoja oli vittumainen ja sanoi että koska olen lähivanhempi niin minun kuuluu huolehtia. Etävanhemman ei ole pakko nähäd rakastaa lasta mutta jos kysyy kuulumisia esim 5v välein niin minun pitää kertoa. No jos se päivä koittaa niin en todellakaan kerro. Kun isä hylkää lapset/lapsensa niin on kova jätkä jota viranomaiset puolustaa. Entä jos äiti päättää ettei jaksakkaan niin mikä hän olisipaskin vanhempi kun eihän nyt voi väsyttää

Vierailija
18/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koska lapsen isä ei terveydentilansa vuoksi kyennyt huoltajaksi.

Vierailija
19/20 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus on todella hankala saada. Kaverini ei saanut, vaikka lasten isä häipyi ihan muualle ja oli aikoja etteivät tienneet missä isä on.

Hankaloitti passin saamista ym. Sen sai lopulta, mutta ei yksinhuoltajuutta ja kun lapsia oli kolme niin kaikkien kohdalla asiat pitkittyi.

Vierailija
20/20 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajuus on todella hankala saada. Kaverini ei saanut, vaikka lasten isä häipyi ihan muualle ja oli aikoja etteivät tienneet missä isä on.

Hankaloitti passin saamista ym. Sen sai lopulta, mutta ei yksinhuoltajuutta ja kun lapsia oli kolme niin kaikkien kohdalla asiat pitkittyi.

Tosi ikävää ja epäreilua sitä tosiasiallista huoltajaa sekä lapsia kohtaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi