Onko pienemmän sängyn ostaminen luovuttamista? 40 sinkku
Pohdin pienemmän sängyn ostoa. Tällä hetkellä minulla on 160cm, ja makuuhuoneen malli on sellainen, että siihen joutuu sukeltamaan päädystä. Kyllä se onnistuu, mutta on ärsyttävää.
Pohdin, hommaisinko 120cm tai 90cm sängyn, niin mahtuisi sängyn vierestä istumaan sängylle. En kylläkään tiedä, osaisinko 90cm sängyssä nukkumaan, kun olen tottunut leveään sänkyyn.
Olen sinkku 40v nainen ja lihava. Olen myös passiivinen kumppanin etsinnässä livhavuuden takia ja olen myös introvertti. En haluaisi olla ilman kumppania, mutta pidän sitä todennäköisenä, että en koskaan löydä itselleni kumppania.
Mietin, mitä se sänky viestii? Onko se luovuttamista? Ostan sängyn mihin lähtökohtaisesti ei edes toinen aikuinen mahdu. Mietin myös, mitäköhän mahdolliset vieraat ajattelee jos ne näkee että minulla on pikkusänky? Onko se outoa että aikuisella on yhden hengen sänky....
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Jos on tilaa 120cm on hyvä. Jos tosi ahdasta oisko sellainen 90cm hyvä jonka alla on viereen nostettava sänkyosuus?
Niitä 140cm sänkyjä myy ainoastaan Ikea, ja se ei pieni ole sekään. Yli 60v "luovutin", nyt on hyvä 90cm sänky.:)
Ja pyh! Myy muutkin, kuin Ikea. Mulla 140 ja en todellakaan osta mitään Ikean paskaa.
mut vastaus AP:n mietintään, niin sanoisin, et ota hyvä nainen vähintään 120. Minusta sen alle ovat lasten sänkyjä nukkumismukavuudeltaan, mutta tottakai jokainen tyylillään. Mutta toki itse tiedät parhaiten ja eikä itseäni ainakaan kiinnosta minkä kokoinen sänky on sinkkukaverillani.
Kun kuitenkin nukut siinä sängyssä joka yö, osta sellainen jossa viihdyt nyt.
Osta laadukas ja hyvä jossa saat hyvän levon, se parantaa elämäsi laatua enemmän kuin voi ymmärtääkään.
Oma kokemus, opiskeluaikoina soluun hankin sen aikaisen nuorten aikuisten suosikin, 120cm sängyn.
Se oli hyvä koska siihen mahtui vaikka kaksi yökylään tullutta kaveria minun lisäkseni (nuoret ja väsyneet nukkuvat vaikka missä;) ) ja jos kävi flaksi siinä mahtui yökylään tullutkin laskemaan päänsä tyynylle.
Se jenkkisänky oli minun makuuni aivan liian pehmeä ja leveä, ymmärrän nyt mutta en sitä silloin tajunnut.
Nyt sitten aikuisena, eron jälkeen, päädyin hankkimaan hyvän sohvasängyn. Se on tukeva ja kauniskin, ja patjan valinnalla siitä ihan omanlaisensa.
Jostain syystä viihdyn itsekseni parhaiten kapeassa sängyssä, kokeilujen kautta päädyin 90cm leveyteen. Uniasentoni on kapea ja koen sohvan puiset käsi- ja selkänojat turvallisina reunoina.
Nukun sikeästi ja herään virkeänä, se on enemmän kuin ikinä aiemmin elämässäni.
Koemakaa sänkyjä, erilaisia patjoja äläkä pidä kiirettä ostopäätöksen kanssa.
Se oikea sänky ei välttämättä löydy ensimmäisestä kaupasta vaan se voi löytyä vaikka hotellista ( kuten minulle kävi, hyvinnukuttujen öiden jälkeen kysyin patjan tiedot).
Lepo ja uni ovat kuitenkin elämän tärkeimpiä asioita. Niihin kannattaa panostaa nyt eikä sitten joskus kun x ja kun y.
Ehkä ostan sen 90cm sängyn ja lisäksi ilmapatja minkä voin tunkea kaappiin 🤣 Niin on hätäpatja vieraalle jos on tarve. Sitten jos alkaa vakavissaan jonkun kanssa seurustelemaan, niin voi vaihtaa sängyn. Ap
Miten saat AP pedattua sängyn jos sinne ei mahdu väliin seinän ja sängyn viereen?
140 cm on ehdoton minimi sängyn leveydessä, ja silloin oltava todella hyvä patja jolla ei tarvitse kääntyillä. 160 cm on sopiva yhdelle henkilölle. T: itsekin 40, sinkku ja lihava.
Vierailija kirjoitti:
Miten saat AP pedattua sängyn jos sinne ei mahdu väliin seinän ja sängyn viereen?
Laitan päiväpeiton päätylevyn ja patjan väliin ja vedän sen taaksepäin kun konttaan poispäin. Turhan hankalaa. Nyt pääsen kyllä liikkumaan ja se onnistuu, mutta pari viikkoa sitten oli polvi kipeä ja silloin oli vaikeaa päästä sänkyyn. Tämä on myös yksi syy siihen, että pitäisi vaihtaa pienempään sänkyyn. Ap
Onhan se kätevää jos kumppani vielä löytyy että olisi sänky valmiina. Mutta hyvin voit ostaa 120 cm leveänkin jos nyt juuri uuden tarvitset kunhan tiedostat että mikäli tilanne muuttuisi voit joutua tai päästä sängyn vaihtamaan taas hiukan leveämpään.
Ostat sellaisen 90 cm, jos löytyy vakikulliotus, voi ukko ostaa toisen samanlaisen ja yhdistää ne.
Osta kapea sänky, niin murphyn lain mukaisesti kumppani ilmestyy samantien ja haluatte heti muuttaa yhteen. 😌
Aika kallis sänky on 1000 euron sänky. Muutamalla satasella saa jo ihan hyvän sänkypaketin, jos ei aivan kalleinta halua.