Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko tosiaan ainoa ulkoisesti normaali perhe jossa mies on jo humalassa

Vierailija
21.04.2023 |

Ei tarvitse mennä turvakotiin eikä mitään sellaista, on vain outoa kun muutama tunti sitten se on ollut vielä töissä ja nyt on kännissä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei juo koskaan. Itse harrastin juomista viikonloppuisin, mutta jätin sen kun huomasin miten turhaa touhua se on ja hirveästi kaloreita kertyy.

Vierailija
22/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mies jaksa selvinpäin narsistista kitisijää kuunnella.

Koska viimeksi sanoit, että rakastat ja kunnioitat häntä, miestäsi?

Syvä hiljaisuus ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko on rankkaa!

Vierailija
24/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella poikkeukselliselta kyllä. Meillä on mies ollut jo noin viikon humalassa. Onko terve vai onko jotain sairauksia, jotka estää normaalin alkoholin nauttimisen?

Vierailija
25/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä nyt rankan viikon päätteeksi vähän paineita purkaa.

Itse kävin juoksulenkillä. Puhuin myös itsekseni suihkussa.

Itsekseen puhuminen on mielisairauden oire. Olet siis päästäsi vialla.

Vierailija
26/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän sitä nyt rankan viikon päätteeksi vähän paineita purkaa.

Itse kävin juoksulenkillä. Puhuin myös itsekseni suihkussa.

Itsekseen puhuminen on mielisairauden oire. Olet siis päästäsi vialla.

Oletpas tietämätön. Suihkussa itsekseen puhuminen on erittäin normaalia.

Vierailija
27/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kumppani ollut humalassa jo muutaman tunnin. Kolmas kerta tällä viikolla kun juo, ja pelkään että on alkoholisoituminen edessä tätä menoa meillä molemmilla, sillä hän ostaa joka kerta myös minulle jonkun siiderin tms. Yritän jättää sen rentouttavan juoman yleensä vain viikonlopulle, mutta nyt tulee juotua seuraksi 2-4 krt viikossa se 1-2 juomaa. Tätä jatkunut suunnilleen puoli vuotta. Itse olen edelleen sitä mieltä että mieluummin teetä kuin viinaa, mutta mies lähtee joka harmiinsa aina ostamaan alkoholia. 2 pientä lasta kotona.

Vierailija
28/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan sinulle sydämmeni pohjasta neuvon: EROA!! Olen tosissani. Varsinkin, jos sinulla on lapsia. Tämä tulee kokemuksesta. Hänen tilanteensa tulee vain pahenemaan.

Lapsena ajattelin aina, että isäni oli useita eri ihmistä.

Pidin häntä oikeana isänäni vain selvin päin. Selvin päin hän oli varsin hyvä isä. Hän vitsaili aina ja oli kärsivällinen. Vei harrastuksiin. Minulla on hyvin selkeä muisto kuinka hän jääkiekkopelini jälkeen kertoi olevansa hyvin ylpeä minusta. Hän oli todella hyvä lasten ja nuorten kanssa.

Olessani lapsi, isä oli selvin päin arkisin. Olessani teini hän ryyppäsi jo arki-iltaisinkin. Meni sitten töihin krapulassa.

Nousuhumalassa isä oli seurankipeä ja pursui älyttömiä ideoita ja oli ns. leikkisä. Tämä oli minusta varsinkin teininä hyvin ärsyttävää ja hän muistutti tuossa tilassa minusta gorillaa. Tätä hyväntuulista humalavaihetta hänellä ei myöhemmin juuri edes ollut, koska mikään määrä viinaa ei enää saanut hänelle hyvää oloa pitkäksi aikaa.

Laskuhumala oli pahempi. Hän alkoi yhtäkkiä vainoharhaisesti huutamaan jostakin. Esim. syytti vaikka äitiä pettämisestä, kun tämä oli marjassa. Kerran teininä heräsin vainoharhaiseen karjuntaan jouluaattoaamuna. Joskus hän tuli huoneeseeni huutamaan kuinka minä lennän talosta pihalle heti, kun täytän 18. Kerran hän hajoitti oveni, koska minä olin kuulemma piilottanut hänen pelikorttinsa.

Sunnuntaisin hän oli aina krapulapöhnässä, jolloin hän etsi asioita, joista voisi syyttää muita. Esimerkiksi joku oli tahallaan piilottanut hänen puhelimensa. Sitten hän mökötti sohvalla naama norsunvitulla.

Äiti ei pitänyt tilannetta niin pahana, koska eihän isä ollut väkivaltainen. Ei siis käynyt käsiksi. Henkinen väkivalta olikin vallan toinen juttu.

Olin myös aina hirveässä paniikissa, että naapurit/sukulaiset/kaverit näkee hänen örvellyksensä. Kukaan perheen ulkopuolella ei tiennyt asiasta mitään. Kerran meillä oli mummu kylässä ja isä oli jo sammunut makkariin. Olin kamalassa paniikissa, että hän tulee sieltä ja mummu saa tietää. Kerran isä sammui pihanurmelle, kun kaverini oli kylässä. Vein hänet jollakin verukkeella takaovesta ulos. Minulle kehittyi ahdistushäiriö tästä jatkuvasta piilottelusta.

Nykyään ei ole enää olemassa tuota, jota pidin oikeana isänäni. En ole nähnyt "oikeaa isää" vuosiin. Vanhempani ovat yhä yhdessä. Äiti on haaskannut suurimman osan elämästään juopon vahtina.

Vierailija
29/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tyypillistä alkoholistin käytöstä ostaa puolisolle myös alkoholia, kannustaa juomaan. Sen varjolla saa oikeutettua omaa juomista, saa puolison kanssa rikolliseksi. Ensimmäisenä kannattaa lopettaa mukana juominen, se selventää ajattelua ja saa näkemään tilanteen selvemmin.

Vierailija
30/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole juonut kolmeen kuukauteen, tänään on juonut, mutta onkin ystäviensä kanssa Tallinnassa. Jos juo niin juo ehkä yhden oluen. En tykkää itsekään juoda kuin korkeintaan yhden. En kyllä tuollaista menoa kuin ap:lla viitsisi katsella.

Vierailija
31/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä eukkona olen jo pienessä sievässä. Mies on tyttöystävän luona.

Vierailija
32/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sammui jo. Ihanaa, oma rauha!

Niin surullista. Kuinka usein olen kuullut äitini sanovan tämän saman.

Vierailija
33/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi meitä kilttejä kunnon selväpäisiä miehiäkin ollut. Itse muunmuassa ja olisi hyvä, jos alkaisi naisille kelpaamaan.

Siltähän ne aina ensin vaikuttaa.

Vierailija
34/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto! Mikä saa tuhlaamaan elämän juopon kanssa?

Vierailija
35/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mies sammui jo. Pääsi 15.30 töistä.

Ammattilainen. Tekee homman nopeasti ja tehokkaasti.

Vierailija
36/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämähän on selvästi ns. Kulttuurin Miehiä! Alansa kiistattomia amatilaisia. Ihan pakko arvostaa :D

Vierailija
37/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies alkaa pikku hiljaa olla aika hyvässä kännissä, aloitteli kuuden jälkeen heti kun tuli töistä ja söi ruuan. Heti ruokajuomana olutta sen jälkeen mennyt tölkki tolkulla olutta ja lonkeroa. Ei enää pysty suorassa kävelemään.

Jos vanhat merkit paikkansa pitää niin viimeistään puolilta öin alkaa olla sammumispisteessä.

Vierailija
38/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku se on vaan tämä Suomi. Elin hyvän lapsuuden perheessä jossa ei juurikaan käytetty alkoholia. Nyt nuorena aikuisena mies on kännissä kuin käki ei vain viikonloppuna vaan myös viikollakin iltaisin. Sen myötä selvisikin sitten millaista se monilla ulkoisesti ihan tavallisilla ihmisillä on. Itselläkin toki menee perjantaisin pullo viiniä nykyään, ei siinä. Mutta onhan se surullista miten huonosti tässä maassa yleisesti voidaan. Lapsia meillä ei ole. Enkä tiedä uskallanko tuollaisen miehen kanssa niitä koskaan tehdäkään. Ehkä jos joskus osoittaa jotain merkkejä siitä että voi lopettaa

Vierailija
39/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, kun kaappijuopot käy alapeukuttamassa. Kenenkään ei kannata elämäänsä pilata juopon kanssa. Se on vaan totuus. Jos nuorena pitää olla kännissä joka viikonloppu, se on merkki alkoholismista, joka tulee vielä pahenemaan vanhempana. Varsinkin, jos ei myönnä, että kyseessä on ongelma.

EI ole normaalia olla kännissä joka viikko!

Vierailija
40/42 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilainen. Tekee homman nopeasti ja tehokkaasti.

Parempi tosiaan vaimolle ja perheelle, että sammuu. Vielä paremmin olisi asiat, kun eroasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan