Nyt oikeita vinkkejä ja neuvoja! Miten saan pois päästäni miehen exän/exät?
Olen mustasukkainen miehen edellisille suhteille, erityisesti yhdelle. Se on aivan järjetöntä, koska mies sanoo, että olen hänen suurin rakkautensa. Myös hänen käytöksensä puhuu sen puolesta.
Käyn katsomassa somessa naisten tilejä ja pyöritän päässäni kuvitelmia, millaista miehellä on ollut heidän kanssaan. Vaikka mies on kertonut, että joku oli kamala käytökseltään, näen hänet silti toisenlaisena kuvitelmissani. Mietin heitä sata kertaa enemmän kuin omia exiäni, joita en itse asiassa mieti lainkaan. Haluan vain lopettaa miettimisen.
Olen jo ihan aikuinen ja olemme seurustelleet pari vuotta.
Keksitkö keinoja, miten poistan nuo ajatukset päästäni?
Kommentit (34)
En ymmärrä ihmisiä, joilla on tarve kysyä toisen aikaisemmista suhteista tai tilittää itse toiselle aikaisempia suhteitaan. Omituista, ettei kyetä elämään nykyisyydessä!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ihmisiä, joilla on tarve kysyä toisen aikaisemmista suhteista tai tilittää itse toiselle aikaisempia suhteitaan. Omituista, ettei kyetä elämään nykyisyydessä!
Haluatko siis kertoa ap:lle, miten sinä pystyt siihen? Hän nimenomaan kysyi neuvoa siihen.
Jostain hyvästä syystä he ovat kuitenkin exiä. Mutta tunnistan tuon itselläni myös. Varsinkin kun miesystäväni on hehkuttanut etenkin yhden exänsä kanssa tehtyä reissua monta kertaa. Ja onhan 2/3 hänen aiemmista vakavista parisuhteistaan kestänyt pidempään kuin tämä nykyinen suhde. Itselläni on juuri kriisi nykyisessä suhteessa, eikä jatko ole varmaa. Jostain syystä tämä tietty exä tuli jopa uniini nyt kriisivaiheessa, vaikka olen nähnyt hänet vain kuvassa. Tietäisipä hän, miten suuri merkitys hänellä on ihmiselle, jota hän ei lainkaan tunne. Itse olen pyrkinyt kuittaamaan nämä tunteeni ja ajatukseni hyväksymällä ne. Olen kuitenkin aika hyvällä itsetunnolla varustettu ja hyväksyn, että mieli tuottaa kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Jostain hyvästä syystä he ovat kuitenkin exiä. Mutta tunnistan tuon itselläni myös. Varsinkin kun miesystäväni on hehkuttanut etenkin yhden exänsä kanssa tehtyä reissua monta kertaa. Ja onhan 2/3 hänen aiemmista vakavista parisuhteistaan kestänyt pidempään kuin tämä nykyinen suhde. Itselläni on juuri kriisi nykyisessä suhteessa, eikä jatko ole varmaa. Jostain syystä tämä tietty exä tuli jopa uniini nyt kriisivaiheessa, vaikka olen nähnyt hänet vain kuvassa. Tietäisipä hän, miten suuri merkitys hänellä on ihmiselle, jota hän ei lainkaan tunne. Itse olen pyrkinyt kuittaamaan nämä tunteeni ja ajatukseni hyväksymällä ne. Olen kuitenkin aika hyvällä itsetunnolla varustettu ja hyväksyn, että mieli tuottaa kaikenlaista.
Suhtaudut kypsästi asiaan. Minäkin olen vertaillut suhteiden kestoja. Meidän suhde on nyt kestänyt yhtä kauan kuin kaksi edellistä. Jollain tapaa se osaltaan rauhoittaa mieltä.
Ap
Miten hyvin tunnet tai tiedät nämä exät, oletko ollut kiinnostunut sen vuoksi että tietäisit mistä miehesi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Miten hyvin tunnet tai tiedät nämä exät, oletko ollut kiinnostunut sen vuoksi että tietäisit mistä miehesi pitää.
Yhden tiedän oikeasti. Hänestä olen vähiten mustasukkainen. Muut olen etsinyt vain somesta. Alkuun olin vain utelias, mutta kun naiset saivat kasvot, alkoi mielikuvitukseni laukata ja tuli näitä negatiivisia tunteita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnista se tarve, mihin tuota käytöstä käytät. Kaiken tekemisemme taustalla on jokin tarve, jonka pyrimme tyydyttämään. Mikä tuossa on takana? Valmistautuminen siihen, että ero tulee; kun et uskalla nauttia ja olla onnellinen, niin et pety niin kovasti? Joku muu, mikä?
Kyllä, pelkään, että tämä onni loppuu. En osaa pysähtyä hetkeen. Olen myös epävarma itsestäni.
Ap
Niin , vastaus on sinussa eli epävarmuus...mutta mihin voi luottaa 100% ? pitää vaan uskaltaa elää, vaikka jonain päivänä kuolee ja jokainen meistä tietää sen. Kun on valmis luopumaan itselle rakkaimmasta, jonka jokainen jonain päivänä joutuu tekemään, on helpompi elää. Hän on pysynyt vierelläsi, sen pitää riittää.Koita nähdä itsessäsi se minkä kumppanisi näkee, eli rakasta itseäsi.
sivusta mietin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnista se tarve, mihin tuota käytöstä käytät. Kaiken tekemisemme taustalla on jokin tarve, jonka pyrimme tyydyttämään. Mikä tuossa on takana? Valmistautuminen siihen, että ero tulee; kun et uskalla nauttia ja olla onnellinen, niin et pety niin kovasti? Joku muu, mikä?
Kyllä, pelkään, että tämä onni loppuu. En osaa pysähtyä hetkeen. Olen myös epävarma itsestäni.
ApNiin , vastaus on sinussa eli epävarmuus...mutta mihin voi luottaa 100% ? pitää vaan uskaltaa elää, vaikka jonain päivänä kuolee ja jokainen meistä tietää sen. Kun on valmis luopumaan itselle rakkaimmasta, jonka jokainen jonain päivänä joutuu tekemään, on helpompi elää. Hän on pysynyt vierelläsi, sen pitää riittää.Koita nähdä itsessäsi se minkä kumppanisi näkee, eli rakasta itseäsi.
sivusta mietin
Kiitos sanoistasi, näinhän se on. Itseäni harmittaa, että tuhlaan ihanaa suhdeaikaa näihin ajatuksiin. Siksi haluan niistä eroon
Ap
Mitäpä tuohon voi sanoa. Tiedät itse, ettei ajatuksissasi ole järkeä.
Ruokkiiko miesystäväsi mustasukkaisuutta tahallaan. Joku tekee niinkin sitoakseen toisen mustasukkaisuuden ja omistushalun avulla itseensä.
Et voi muuta kuin hyväksyä. Tai hyväksyä sen, että et voi hyväksyä.
Mulla vähän samat fiilikset miehen ensirakkaudesta. Asiaa ei auta se, että mies on muutaman kerran todennut "ensirakkauden olevan ainutlaatuista" tmv. En ole viitsinyt sanoa että itselleni se ei ole ollut :D Minulla siis takana muitakin suhteita, mutta pidän miestä ylivoimaisesti parhaampana suhteena, niin kuin mielestäni pitääkin.
Ärsyttää, kun tuntuu että olen kaikille miehilleni ollut se järkivalinta "hullun eksän" jälkeen. Minulle aina jauhetaan, kuinka olen koko paketti jne (täysjärkinen, nätti, hyvästä perheestä) mutta selvästi se "intohimoinen ensirakkaus" on kuitenkin se suhde mitä sitten kiikkustuolissa muistellaan. Kun oli sitä INTOHIMOA (eli täysin turhaa draamaa ja riitoja, kun tunne- tai muitakaan taitoja ei yllättäen teini-ikäisenä ja vähän sen jälkeen juuri ollut suhteen kummallakaan osapuolella).
Itse en juuri romantisoi teinisuhteitani. Ne olivat toki tärkeitä ja tunteet silloin isoja, mutta iso osa siitä INTOHIMOSTA johtui ainakin omalla kohdalla vain omasta epävarmuudesta ja hyväksynnän tarpeesta yhdistettynä nuoruuden yleiseen epävakauteen.
Sori ohisavautuminen AP :D mutta joo, tuttuja tunteita ja tosiaan itsekin on tullut someja stalkattua. Ei auta kuin hyväksyä oma vajautensa tässä kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokkiiko miesystäväsi mustasukkaisuutta tahallaan. Joku tekee niinkin sitoakseen toisen mustasukkaisuuden ja omistushalun avulla itseensä.
Ei lainkaan.
Ap
laata jynamiittipötkylöinen suuhun ja räjälöitä muruheesi menemmää