Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain äitiyspoliklinikalla tosi tylyä kohtelua

Vierailija
21.04.2023 |

Olen miettinyt pitäiskö kirjoittaa johonkin yleisöosastoon vai vaieta huonon kohtelun pelossa
Sain todella töykeää kohtelua äitiyspoliklinikalla synnytystä ennen olevalla käynnillä.
Nyt synnytys pelottaa ihan hirveästi.

Lääkäri oli epäempaattinen, pelotteli riskeillä (pohdimme synnytystapaa: maalaili uhkakuvia sektiosta / siihen joutumisesta varsinkin jos ennenaikaisesti tehdään), vähätteli väsymystä ja huonoja veriarvojani ja vaikka yritin olla ystävällinen ja kysyä eri asioista, tuntui että kaikki oli päätetty jo ennalta enkä saanut kunnon dialogia aikaiseksi.

Soitin jälkeenpäin vielä sairaalaan ja kerroin että käynnistä jäi tosi huono mieli, puhelimeen vastannut henkilö oli vain että voi voi, ei meillä ole resursseja mihinkään ylimääräiseen tilanteen purkuun, tulet sitten synnyttämään ja juttelet vaikka vuorossa olevan lääkärin kanssa.

Ja näin saamme synnytykset nousuun ja väestön kasvuun!? Jäi todella epäluottavainen olo käynnistä.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli käynnin syy ja mikä asia oli päätetty etukäteen?

Vierailija
2/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli käynnin syy ja mikä asia oli päätetty etukäteen?

Tuskin Ap haluaa henkilökohtaisuuksiin mennä tuon tarkemmin, voi olla tunnistettavaa tietoa jos jtn harvinaisempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla, että raskaus on nyt herkistänyt AP:tä niin, että hän tulkitsee ihan tavanomaisen asiantuntijalausunnon omien tunteidensa vähättelyksi? Ihmisten välisissä kohtaamisissa ei aina luonteet ja puhetyylit natsaa ja aikuinen ihminen tajuaa kyllä tämän normaalikunnossa.

Vierailija
4/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan sun on vähän myöhäistä nyt perua osallistumisesi synnytystalkoisiin. Eipä liity mitenkään synnytysten nousuun.

Synnytystapa-arviossa nimenomaan pitää kertoa ne kylmät faktat.

Vierailija
5/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla, että raskaus on nyt herkistänyt AP:tä niin, että hän tulkitsee ihan tavanomaisen asiantuntijalausunnon omien tunteidensa vähättelyksi? Ihmisten välisissä kohtaamisissa ei aina luonteet ja puhetyylit natsaa ja aikuinen ihminen tajuaa kyllä tämän normaalikunnossa.

Vai voisiko olla, että raskaana olevat naiset tuntevat ja suhtautuvat asioihin ihan loogisesti? Todella törkeää vähätellä toisen tuntemukset turhiksi siksi, että hän on raskaana.

Terveydenhuollossa on paljon päällepäsmäri tyylisiä ihmisiä töissä, jotka eivät jaksa kuunnella potilasta, koska kyllä he ammattilaisina tietävät miten asiat hoidetaan, turha kuunnella potilasta, potilaan mielipiteellä, ajatuksilla ja tunteilla ei ole mitään väliä.

Kurjan ilmapiirin on saattanut synnyttää siis ihan se lääkäri tai hoitaja itse ja aloittajan tunteet ovat ihan looginen seuraus kurjasta kohtelusta.

Vierailija
6/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ottaa kaikki aina negatiivisesti.

Ap - väsyttää

Lääkäri - hyvin olet jaksanut, jatka samaan malliin ja lepää enemmän kun väsyttää. Kaikki on hyvin vauvalla ja sinulla. Väsymys on ihan normaalia kun keho valmistautuu synnytykseen.

Ap - väsyttää ja uhriutuu

Vierailija
7/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vain pysyä kannassaan ja sanoa että haluaa sen sektion. Ei pidä provosoitua pelotteluista tai syyllistämisestä, vaan pysyä kannassaan. Tarvittaessa pyytää lähete pelkopolille niin monta kertaa että sektiopäätös tehdään ja päivämäärä annetaan.

Vierailija
8/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei halua alatiesynnytystä ja pahastui kun sektioon riskeistä kerrottiin realistisesti.

Vierailija
9/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse, kun esikoisen kohdalla neuvolalääkäri lähetti minut äitiyspolille synnytystapa-arvioon. Lääkäri oli pahalla tuulella, äyski ja melkein suuttui, kun pyysi minua asettumaan ponnistusasentoon enkä tiennyt, mitä hän tarkoittaa. Hän tiuskaisi, että jaloista kiinni polvitaipeista ja kun tein niin, hän survoi nyrkkiään alapäähän (ei sisälle, kuten joskus täällä pelotellaan), otti nyrkin pois, kääntyi työpöydän ääreen ja sanoi, "kyllä mahtuu".  Odottelin siinä vähän aikaa, mutta kun lääkäri ei sanonut mitään eikä kääntynyt minuun päin, lähdin pois huoneesta. Kyllä se tuntui pahalta, kun en itse sellaista kohtelua ansainnut.

Vierailija
10/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai lääkäri PELOTTELI riskeillä??

Kertomattako olis pitäny jättää vai?

Vierailija
11/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin synnytyssairaalan päivystykseen pari viikkoa ennen laskettua aikaa suoraan neuvolakäynniltä, terkkari käski menemään kiireellä sinne. Kohtaamani lääkäri oli aika tyly. Hoiti kyllä asian ammattitaitoisesti mutta jäi kyllä olo että miksi ei voinut olla ystävällinen. Seuraavana aamuna jouduttiin tekemään sektio (vauva oli vaarassa) ja leikkaava lääkäri ja anestesialääkäri oli ihan asiallisia, samoin heräämön henkilökunta.

Vierailija
12/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin synnytystapa-arviossa ja asiallinen lääkäri totesi, että suunniteltu sektio on turvallisin ratkaisu, koska pienikokoinen esikoinen oli juuttunut synnytyksessä ja synnytys meni pahasti pieleen ja jouduin viettämään sairaalassa yli 2 viikkoa. Saavuttiin aamulla sektioon, mutta leikkaava lääkäri alko käännyttää meitä pois. Maalaili kauhukuvia loppuelämän avanteista jne. Lopulta taistelimme 5h leikkaavaa lääkäriä vastaan, joka kävi useita kertoja katsomassa, että vieläkö olemme paikalla. Lopulta kävelin leikkaussaliin täysin paniikissa itkien kun olin useamman tunnin kuunnellut kauhutarinoita mitä kaikkea minä vapaaehtoisesti itselleni ja lapselleni valitsen. Tästä on melkein 10v ja vieläkin meinaa itkettää, vaikka kaikki lopulta meni hyvin.

Vierailija
13/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin synnytystapa-arviossa ja asiallinen lääkäri totesi, että suunniteltu sektio on turvallisin ratkaisu, koska pienikokoinen esikoinen oli juuttunut synnytyksessä ja synnytys meni pahasti pieleen ja jouduin viettämään sairaalassa yli 2 viikkoa. Saavuttiin aamulla sektioon, mutta leikkaava lääkäri alko käännyttää meitä pois. Maalaili kauhukuvia loppuelämän avanteista jne. Lopulta taistelimme 5h leikkaavaa lääkäriä vastaan, joka kävi useita kertoja katsomassa, että vieläkö olemme paikalla. Lopulta kävelin leikkaussaliin täysin paniikissa itkien kun olin useamman tunnin kuunnellut kauhutarinoita mitä kaikkea minä vapaaehtoisesti itselleni ja lapselleni valitsen. Tästä on melkein 10v ja vieläkin meinaa itkettää, vaikka kaikki lopulta meni hyvin.

Teillä ei tainnut olla tuon jälkeen intoa haluta lisää lapsia?

Vierailija
14/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä äitiyspolilla tuo tapahtui?

Vierailija
15/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko Seinäjoki?

Vierailija
16/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päätin kahden lapsen jälkeen, että ei enempää. Syy? Nimenomaan molemmilla kerroilla saamani törkeä, ilkeämielinen kohtelu. Lisäksi perättömiä lausumia ja kirjauksia asiakirjat täynnä molempien kohdalla, lastensuojeluilmoituksia näiden törkeän valheellisten asiakirjojen vuoksi ja vuosikausien piina paitsi terveydenhuollon myös lastensuojelun taholta, koska HUS levittää potilaista perättömiä juoruja ja vääriä kirjauksia. Tässä maassa kannattaa olla varoissaan, jotta saa kotisynnytyksen ja yksityiset neuvolapalvelut.

Vierailija
17/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse päätin kahden lapsen jälkeen, että ei enempää. Syy? Nimenomaan molemmilla kerroilla saamani törkeä, ilkeämielinen kohtelu. Lisäksi perättömiä lausumia ja kirjauksia asiakirjat täynnä molempien kohdalla, lastensuojeluilmoituksia näiden törkeän valheellisten asiakirjojen vuoksi ja vuosikausien piina paitsi terveydenhuollon myös lastensuojelun taholta, koska HUS levittää potilaista perättömiä juoruja ja vääriä kirjauksia. Tässä maassa kannattaa olla varoissaan, jotta saa kotisynnytyksen ja yksityiset neuvolapalvelut.

Täh? Miten synnytystapa-arviosta (?) tai pelkopolikäynnistä (?) voidaan tehdä lasu???

Vierailija
18/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukseni lääkäreistä ja terveydenhoitohenkilökunnasta ovat ihan kokonaisuudessaan niin traumaattisen huonoja jo ihan lapsuudesta ja varhaisesta teini-iästä, että päätin jo tuolloin vältteleväni noita ihan viimeiseen saakka. Tästä on jo toki aikaa ja nythän on kiinnitettykin enemmän huomiota lapsenkin oikeuksiin potilaana. Voi kumoa olisinkin itse silloin 1990-luvulla uskaltanut sanoa selvemmin, että en halua tätä ja pyytää lääkäriä lopettamaan ja kieltäytyä toimenpiteistä, joista ei edes kerrottu itselleni. Täysin lamaantuneena lapsena en vain saanut sanaa suustani ja toivoin vain pääseväni pian pois. Nykyään tosin on sitten sekin, että hoitoa ja tutkimuksia ei edes saa. Joka tapauksessa päätökseni lääkärin ja terveydenhoitohenkilökunnan väittelystä on aika hyvin pitänyt. Kaikenlaista vaivaa toki on, mutta olkoon. Tiedän kyllä riskit, mutta mikäli jotenkin ihmeen kautta saisinkin ajan lääkäriin en vain pystyisi sinne menemään.

Vierailija
19/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat kokemukseni lääkäreistä ja terveydenhoitohenkilökunnasta ovat ihan kokonaisuudessaan niin traumaattisen huonoja jo ihan lapsuudesta ja varhaisesta teini-iästä, että päätin jo tuolloin vältteleväni noita ihan viimeiseen saakka. Tästä on jo toki aikaa ja nythän on kiinnitettykin enemmän huomiota lapsenkin oikeuksiin potilaana. Voi kumoa olisinkin itse silloin 1990-luvulla uskaltanut sanoa selvemmin, että en halua tätä ja pyytää lääkäriä lopettamaan ja kieltäytyä toimenpiteistä, joista ei edes kerrottu itselleni. Täysin lamaantuneena lapsena en vain saanut sanaa suustani ja toivoin vain pääseväni pian pois. Nykyään tosin on sitten sekin, että hoitoa ja tutkimuksia ei edes saa. Joka tapauksessa päätökseni lääkärin ja terveydenhoitohenkilökunnan väittelystä on aika hyvin pitänyt. Kaikenlaista vaivaa toki on, mutta olkoon. Tiedän kyllä riskit, mutta mikäli jotenkin ihmeen kautta saisinkin ajan lääkäriin en vain pystyisi sinne menemään.

Itse käyn kyllä lääkärissä, mutta verikokeita lukuunottamatta en pysty tutkimuksiin, joissa minuun kosketaan. Verikokeet menettelee, koska ne sujuvat samaa rataa joka kerta ja silti kertovat joka kerta mitä tekevät. Ja vaikka teoriassa pystyisin suostumaan esimerkiksi verenpaineen mittaamiseen tai sydämen ja keuhkojen kuunteluun, en ole kovin vakuuttunut siitä, että tulokset olisivat kovin luotettavat, koska verenpaine ja syke ovat katossa aina, kun lääkäristä kyse.

Vierailija
20/56 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Miten synnytystapa-arviosta (?) tai pelkopolikäynnistä (?) voidaan tehdä lasu???

Kyse oli kahden lapsen raskausaikaisista/synnytykseen ja sen jälkeiseen aikaan liittyvät HUSn rikolliset toimenpiteet. Kattavat myös pelkopolikeskustelut ym.

Valheet ja virheeliset merkinnät asiakirjoissa kumuloituvat aina seuraavan työntekijän lukiessa jo entuudestaan vääristeltyjä, valheellisia kirjauksia heidän harrastaessaan myös tietourkintaa ja liittäessään jopa 20 vuotta vanhoja, paikkansapitämättömiä ja käynnin aiheeseen liittymättömiä tekstejä uusiin kirjauksiin, lainvastaisesti jättämättä mainitsematta, mistä ja millä perusteella mikäkin tieto on kulloinkin kaivettu.

Meidän kohdallamme esim. noin 2000 eri työntekijää 3n vuoden aikana käsitellyt eri yksiköiden potilastietoja, jotka eivät heille kuulu mitä ajantasaiseen vo-asioinnin syyhyn on tullut. Tietäisittepä, mitä sotessa tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi