Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistutko jos kaveri/tuttava kysyy että onko sulla tänään vapaa?

Vierailija
21.04.2023 |

Minä ahdistun ja vähän ärsyynnynkin että mitä hän hakee sillä takaa? Jos mielessä tapaaminen tai muuta niin miksi sitä ei voi kirjoittaa heti tuohon perään. Joo, saattaa olla vapaa töistä mutta ei vapaapäivä täynnä tyhjää vaan kaikkea pakollista tai ei pakollista mukavaa suunniteltuna jo.. Niin tuohon tuollaiseen kysymykseen ei oikein tiedä että mitä uskaltaa vastata? Muita samanlaisia?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistu noin pienistä asioista, jos kysyy ja ehdottaa jotain joka ei nappaa niin sanon sen. Ei ole ikinä ollut ongelma.

Vierailija
22/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistu. Kerron olevani matkalla ongelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Molemmin puolin voidaan sanoa mikä on tilanne ja nähdäänkö. Joskus se on vaan kysymys miten menee ilman mitään taka-ajatusta.

Vierailija
24/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä voi ihminen itselleen ongelman tehdä.

Tuo on kilttien ihmisten ongelma. Jotkut käyttävät sitä hyväksi, mutta onneksi moni oppii ajattelemaan itseään ajan myötä.

Vierailija
25/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää helkkaria tämä nykyaika kun pitää koko ajan olla jostain ahdistumassa... voi huokaus... 

Vierailija
26/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään ystävän kanssa toistemme vuorot etukäteen. Ystäväni kun sattuu olemaan...

a) Innokas nettikirppisihminen

b) Aina kroonisessa rahapulassa

c) Arka ajamaan autolla vieraissa paikoissa

d) Laiska ottamaan asioista selvää

...joten kun molemmilla on vapaapäivä, tulee usein edeltävänä päivänä viesti ja kuva jostain lipastosta/kaapista/tuolista/pöydästä ja teksti:

"Nyt ois kerrankin tollanen tarjolla (toim. huom. viikko tai kaksi sitten oli viimeksi vastaava), on kyllä kallis, mut ois pakko saada. Lähetkö mun kanssa hakemaan? Ja voisitko lainata satasen, että saisin sen? Mahtuukohan toi mun/sun autoon?"

Olen kiltti ihminen, joten yleensä lähden, jos ei ole muutakaan tekemistä.

27/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vastaa suoraan siihen kysymykseen, jos et halua tuollaisia väärinkäsityksiä, vaan vastaa vaikka "Olisi kaikenlaista pikku puuhaa tänään. Mitäs sinulla oli mielessä?"

"Pikku puuha" saattaa liittyä työpaikkaan tai olla vaikka jotain kotitöitä. Se epämääräinen käsite, joka jättää mahdollisuuden sille, että sen voisi siirtää myöhemmäksi, jos kaverilla on jotain parempaa ehdotettavana.

Vierailija
28/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa en enää ihmettele miksei mulla ole pahemmin kavereita tai miksen niitä enää saa kuin ennen kun kaikesta ahdistutaan nykysin, pitää itselläkin muotoilla nykysin viestejä sen 20x kun pitää miettiä ahdistuuko se toinen osapuoli kun vaan kysyy ettei vedä johtopäätöksiä. :D Ja ei en ole itsekäs/ hyväksikäyttäjä tyyppi.

N25

Vierailija
29/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilahtuisin. Jos molemmilla olisi vapaata, menisimme yhdessä jonnekin ex-tempore. Kotiini en kutsuisi, koska sotkut, joita en ehtisi siivota.

Minä olen jopa laskenut kavereita sotkuiseen kotiini, ei ole tapahtunut mitään kauheaa.

Mistä tiedät? Ehkä sen jälkeen on alettu puhua asiasta selkäsi takana? Ehkä jos sinulla olisi lapsia, joku siivousintoilija tekisi ls-ilmoituksen. Ehkä jonkun asenne sinua kohtaan on muuttunut huonompaan? Se on tietysti suhteellista mikä on kauheaa.

Vierailija
30/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo, on mulla. Onko sulla matoja?"

Vierailija
31/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa en enää ihmettele miksei mulla ole pahemmin kavereita tai miksen niitä enää saa kuin ennen kun kaikesta ahdistutaan nykysin, pitää itselläkin muotoilla nykysin viestejä sen 20x kun pitää miettiä ahdistuuko se toinen osapuoli kun vaan kysyy ettei vedä johtopäätöksiä. :D Ja ei en ole itsekäs/ hyväksikäyttäjä tyyppi.

N25

Jos yhteyttä otetaan harvoin, niin sen harvan kerran kun otetaan ja kysytään jotain epämääräistä ilman tarkennusta, niin herättäähän se helposti ahdistusta.

Miksi joku haluaa tietää tuollaisen asian? Miksi? Jos tarkoitus on tehdä jatkokysymyksiä, niin miksei niitä voi tehdä heti? Oletko kotona? Oletko allerginen jollekin? Milloin sinulla on lomaa? Tuliko palkkasi? Onko sinulla rahaa? Mitä teet perjantaina?

Tuollainen lypsytapa kysely on ahdistavaa, koska sinulta odotetaan tietoja, muttei kerrota mihin sitä tietoa kerätään.

Joten kun lähetät niitä kysymyksiäsi, niin ilmaise miksi kysyt, mihin tarvitset tietoja ja mitä haluat.

Vierailija
32/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on, ehkä ei, mutta miksi se sinua kiinnostaa?

Vierailija
33/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ahdistu. Osaan sanoa ei.

Vierailija
34/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Jos yhteyttä otetaan harvoin, niin sen harvan kerran kun otetaan ja kysytään jotain epämääräistä ilman tarkennusta, niin herättäähän se helposti ahdistusta.

Miksi joku haluaa tietää tuollaisen asian? Miksi? Jos tarkoitus on tehdä jatkokysymyksiä, niin miksei niitä voi tehdä heti? Oletko kotona? Oletko allerginen jollekin? Milloin sinulla on lomaa? Tuliko palkkasi? Onko sinulla rahaa? Mitä teet perjantaina?

Tuollainen lypsytapa kysely on ahdistavaa, koska sinulta odotetaan tietoja, muttei kerrota mihin sitä tietoa kerätään.

Joten kun lähetät niitä kysymyksiäsi, niin ilmaise miksi kysyt, mihin tarvitset tietoja ja mitä haluat.

Haha ja sitten taas jos otetaan liikaa yhteyttä/on aktiivinen niin siitäkin ahdistutaan. :D Joo pitääpä harjoitella ja kertoa heti mitä on vailla.

35/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koska haluan sopia tapaamiset etukäteen. Oon yl jo suunnitellut muuta su illaksi jos joku kysyy vasta su aamuna. Kesä ehkä vähän poikkeus

tätönen 23

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme