Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Sini Ariel kertoi sukupuolia olevan kaksi. Someraivo repesi

Kommentit (9493)

Vierailija
921/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä transihmiset väittää aina olevansa vahvoja vaikka älähtävät aina joka julkaisuun. Heikkous ja huono itsetunto paistaa kuin kirurgilla kohotettu *erse. Hauskinta että "vahvuuden" takana väitetään olevan Jumalan.

Vierailija
922/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä transnaiset juuri niitä jotka mukana siinä , että kouluille tullaan puhumaan johonkin paja juttuihin. On hiton väärin. Se vaikka kuinka laittaisivat tissit ym , niin totuus on se , että miehiä ovat. 

Transvestiitin kohdalla täysin totta. Useimmat t-naiset eivät muuten "laita" rintoja vaan tyytyvät hormonien kasvattamiin (melko pieniin) rintoihinsa. Suurin osa täysin taviksia, ei mitään lehtien sivuilla keikisteleviä beibejä.

Pitäiskö tässä vielä vähän tarkentaa? Transvestiitti on mies (nainen), joka pukeutuu naiseksi (mieheksi). Trans-henkilö on ihminen, joka kokee elävänsä väärän sukupuolen kehossa ja haluaa muutoksen omaan sukupuoleen. Molemmissa tapauksissa ihminen voi olla hetero tai homoseksuaali.

No kumpaa sukupuolta hetero trans henkilö sitten katselee seksuaalisessa mielessä ollakseen hetero? Oman biologisen sukupuolen edustajaa vai sen sukupuolen vastakohtaa, joksi hän itsensä kokee?

Jos tämä ei ole omituista niin sitten ei ole mikään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaan miesten olla miehiä ja naisten naisia eiks vaan.

Ja annetaan transihmisten olla transihmisiä, eiks vaan? Ei ole sinulta pois mitenkään. 

Mikseivät he sitten ole ylpeästi transnaisia ja transmiehiä, vaan pitää teeskennällä, ettei transnaisessa ja aidossa naisessa ole mitään eroa?

Miten niin teeskennellä? Miten niin väittävät ettei MITÄÄN eroa ole?

No transnaiset repivät aina pelihousunsa, kun puhutaan oikeista biologisista naisista. Tämä varmaan satuttaa, mutta tottahan se on, että mieheksi syntyneelle ei kasva kohtua eikä hän ala saamaan kuukautisia.

En ymmärrä, miksi sitä ei voi myöntää.

En kyllä ymmärrä miten joku trans tai sukupuolen vaihtaja (en tiedä onko sama asia) voi loukkaantua jos puhutaan oikeista biologisista naisista, koska näinhän sen pitääkin mennä. Erohan on kuitenkin valtava.

Kyllä jokainen hetero haluaa tapailla nimenomaan oikeaa naista tai miestä.

Mutta homo ja lesbo sit ei halua, vai? Elämä kuule voi joskus yllättää. Kumppani voi vaikka joutua loppuelämäkseen vuodepotilaaksi. Miehesi voi sairastua penis- ja kivessyöpään ja ne joudutaan amputoimaan, voit miettiä miltä tuntuisi, jos teitä kutsuttaisiin sen jälkeen lesbopariksi, kuten cisnainen-transmies-paria on mielestäsi ok kutsua.

Oot ihan sekasin. Kyllä lesbotkin tunnistaa naisen feikistä, ja onnettomuuten joutunut mies harvemmin valehtelee onnettomuuden jälkeen muuttuneensa naiseksi.

Mitään "cissejä" ei ole kuin sun uskonlahkossasi ja trans"mies" on nainen, joten lesboparihan sellainen tosiaan on.

Eri

Nimenomaan kritisoin tuota edellistä, kun hän korosti ainoastaan heterojen haluavan kumppanikseen ei-transihmisen. Että ihan samoin homot ja lesbot sitä haluavat.

Onnettomuusvertaus oli lähinnä vastaus siihen, että ihan tavallinen heteronainen voisi teoriassa joutua elämään miehen kanssa, jolla ei ole penistä ja silti kyseessä olisi se oma rakas mies, ei nainen.

Mä olen aina ihmetellyt sitä, miten lesbot ei suutu tästä? Siis siitä, että ketä tahansa voi pitää lesbona, sehän on kamala loukkaus lesbojen identiteetille. Mun seksuaalisuudessani äärimmäisen tärkeä juttu on penis, naistenvälinen ei kiinnosta yhtään, lähinnä ällöttää. Ja minä olisin lesbo?

Vierailija
924/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka puhuvat totta kivitetään ensimmäisenä. 

Hyvä Sini!

Tämä sateenkaarijankkaus on mennyt aivan liian pitkälle. Sairasta huomionhakuisuutta. 

Onko taustalla trauma eli lapsuusaikainen seksuaalinen väkivallanteko? Trauma jota ei ole vielä tiedostanut. Ja siksi seksuaalisuus täysin hukassa ja huudellaan apua tähän trans ja sateenkaarisiellätäällä tyyliin. 

Tutkimuksissa yritettään juurikin erottaa tuolla tavoin traumatisoituneet, koska kokemus sukupuolesta ei välttämättä ole silloin pysyvä vaan trauman aiheuttama.

Siitä, miten seksuaalisuuden hukassa olo liittyy siihen onko henkilö mies vai nainen en oikein osaa sanoa mitään.

No on ihminen hukassa tai ei, eikö hänellä silti saa olla oikeus elää elämää, jonka tuntee oikeaksi?

Turun sanomissa oli juttu heteromiehestä, jok nykyään kokee olevansa sukupuoleton. Hän kärsii omasta miehisyydestään, toksisesta sellaisesta, katuu nuoruuden tekoja ja sitä, miten naisia kohteli. Haluaa käsitellä nämä menneisyyden traumat, vaikka itse oli niissä aktiivinen toimija, ja ottaa etäisyyttä aiihen perinteiseen mieskuvaan ja kokemukseen, mikä hänellä on. Sanoi vielä, että voi se miessukupuoli vielä häntä joskus kutsua, mutta toistaiseksi ei halua siihen identifioitua.

Vierailija
925/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transvestiitin kohdalla täysin totta. Useimmat t-naiset eivät muuten "laita" rintoja vaan tyytyvät hormonien kasvattamiin (melko pieniin) rintoihinsa. Suurin osa täysin taviksia, ei mitään lehtien sivuilla keikisteleviä beibejä.

Tuohon on syynä se, että veronmaksajat hoitavat genitaalit, rinnat pitäisi maksaa itse. Tämä kamala sorto pitäisi tietysti mielestään heti korjata.

Miksi pitäisi, kun ei näin tehdä pienirintaisten cissienkään kohdalla? Kyllä t-naiset tämän ymmärtävät - ja osa sitten hankkiikin ne silikonit, kuten osa naisista yleensäkin.

Cissit ja t-naiset...

Miten joku voi käyttää tämmöistä kieltä.

T-naiset on miehiä. Itseasiassa "t-naiset" käyttäytyy miehisemmin kuin miehet yleensä, heitä vois kutsua turbomiehiksi, T-miehiksi.

Vierailija
926/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nämä transnaiset juuri niitä jotka mukana siinä , että kouluille tullaan puhumaan johonkin paja juttuihin. On hiton väärin. Se vaikka kuinka laittaisivat tissit ym , niin totuus on se , että miehiä ovat. 

Pitäiskö tässä vielä vähän tarkentaa? Transvestiitti on mies (nainen), joka pukeutuu naiseksi (mieheksi). Trans-henkilö on ihminen, joka kokee elävänsä väärän sukupuolen kehossa ja haluaa muutoksen omaan sukupuoleen. Molemmissa tapauksissa ihminen voi olla hetero tai homoseksuaali.

No kumpaa sukupuolta hetero trans henkilö sitten katselee seksuaalisessa mielessä ollakseen hetero? Oman biologisen sukupuolen edustajaa vai sen sukupuolen vastakohtaa, joksi hän itsensä kokee?

Ymmärrän, että se on omituista, kuten kaikki asiat ovat, jos niistä kuulee ensimmäistä kertaa vasta aikuisena. Hetero transnainen kiinnostuu tietysti miehistä. Ja jos nyt kuvitellaan täysin hoidot läpikäynyt nainen ja tavismies suhteessa, ovat penis-emätinyhdynnässä, toinen rakastaa toisen miehistä kroppaa ja toinen toisen naistyypillistä kroppaa, niin ihanko oikeasti mieltäisit heidät homopariksi?

Vierailija
927/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yavallisen ihmisen pitäisi olla kiinnostunut tai ylipäänsä tietoinen kaikenmaailman transuista ja mies/nais-sukupuolen ulkopuolella olevista sukupuolista? Mitä henkilökohtaista etua he niistä tiedoista saavat? Itse en koe saaneeni muuta kuin tyhjää tietoa omaan elämääni.

Vierailija
928/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on syynä se, että veronmaksajat hoitavat genitaalit, rinnat pitäisi maksaa itse. Tämä kamala sorto pitäisi tietysti mielestään heti korjata.

Miksi pitäisi, kun ei näin tehdä pienirintaisten cissienkään kohdalla? Kyllä t-naiset tämän ymmärtävät - ja osa sitten hankkiikin ne silikonit, kuten osa naisista yleensäkin.

Cissit ja t-naiset...

Miten joku voi käyttää tämmöistä kieltä.

T-naiset on miehiä. Itseasiassa "t-naiset" käyttäytyy miehisemmin kuin miehet yleensä, heitä vois kutsua turbomiehiksi, T-miehiksi.

Itsekunnioituksesta. Ei muuten kannata yleistää niitä amerikkalaisia autogynefiilejä koskemaan kaikkia transtaustaisia naisia, ovat aika eri maailmoista.

Vierailija
929/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NaineNNN vaikkakin isot henkiset säkit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä kaikki "muut" ole sekoituksia tai eri asteita näistä 2 sukupuoesta, eli miehestä ja naisesta.

Ps. millaisnen se kolmas sukupuolielin on, itse olen nähnyt vain pippeleitä ja pimppeleitä, ei muita?

Joo, tämä! Oon itse myös sitä mieltä että ei voi mitenkään olla muita sukupuolia terveellä ihmisellä ( siis fyysisesti ) kuin 2. Katso housuihin, tiedät kumpi olet. As simple as that. Se, mitä koet pääsi sisällä olevasi, on täysin eri asia. Koen minäkin  olevani lähinnä ihminen. En koe kumpaakaan sukupuolta vahvasti omakseni. Silti olen nainen koska on pimputin ja hinkit ja näillä olen syntynyt. Mikä hitto tässä on niin vaikeaa :) 

Koen minäkin olevani vain ihminen, nyt kun olen käynyt prosessin läpi ja olen synkassa maailman kanssa. Tätä ei voi ymmärtää, ellei sitä ole itse kokenut. Kuvittele, että joku tuntemasi maskuliininen mies olisi syntynytkin tytöksi ja joutunut kasvamaan naiseksi ja ymmärrät ehkä jotenkin miltä minusta, transmiehestä tuntuu.

Tätä juuri en ymmärrä näissä kommenteissa. Olen ihan perus cis-nainen, ja olen ihan sinut pukupuoleni kanssa. Miten voisin millään tasolla tietää, miltä transihmisestä tuntuu tai mitä hän kokee. Joten annan heidän puhua sen kokemuksen. Eivät hekään tule minulle sanomaan, et mun tarttee muuttua mieheksi. Halusin tai en. Miten minä voisin sanoa heille, et he EIVÄT SAA elää sukupuolta, jonka kokevat omakseen.

Onneksi täällä on järkeviäkin kommentoijia, kiitos.

Tuli tuosta vaan mieleen, on yksi ongelma siinä, kun on stealth trans, eli siis en kerro kenellekään olevani transtaustainen. Joskus kun puhe eksyy aiheeseen ja itselläni olisi tietoa ja sanottavaa, joskus saatan jopa olla eri mieltä jonkun transmyönteisen kanssa, tilanne on ongelmallinen, koska asenne on sitten se, että mitä sinä heteromies tiedät transihmisten elämästä...

Ymmärrän. Tavallaan tilanne on erityislaatuinen, tavallaan sama ihan kaikilla. Miehet kokevat ja näkevät miehisyyden keskenään eri tavoin, naisilla on siihen kans omat näkemykset ja odotukset, sama naisten kesken jne. Kun kaikkien joukossa on erilaisuutta ja erimielisyyttä ja näkemyseroja jne. Siksi ainoa vaihtoehto olis, et opittais kuuntelee ja keskustelee. Asiallisesti. Voi kun joku päivä...

Vierailija
930/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä kuulin vain G-miehistä ja supermiehistä. Ovatko ne nyt niitä monisukupuolisia?

Vierailija
931/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kalabaliikkia aiheuttaa transnaiset. Eli miehet. Ei koskaan transmiehet. Eli naiset. Mikään ei ole siis muuttunut. Aina mies menee minä minä minä edellä ja minun oikeuteni ja minun ihmisarvoni. Mies ei väistä, nainen väistää - tutkittu juttu. Nainen on se joka on hiljaa, väistää ja mukautuu. Eli ei mitään uutta. Jo pelkällä käytöksellään nämä transnaiset osoittavat että eivät ole naisia, suurista silikoneista huolimatta.

Vierailija
932/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi yavallisen ihmisen pitäisi olla kiinnostunut tai ylipäänsä tietoinen kaikenmaailman transuista ja mies/nais-sukupuolen ulkopuolella olevista sukupuolista? Mitä henkilökohtaista etua he niistä tiedoista saavat? Itse en koe saaneeni muuta kuin tyhjää tietoa omaan elämääni.

Onhan se kuitenkin hyvä tiedostaa ja olla tietoinen maailman ilmiöistä. Ei tämä siis itseänikään millään lailla kiinnosta eikä kosketa, olen sulautunut massaan jo lähes 20 vuotta sitten, mutta jos satut esim.työskentelemään hoitoalalla ja vaikka joudut valvomaan virtsakoetta tai laittamaan katetrin, vastaan voi tulla täysin tavallisen miehen oloinen mies, jolla onkin naistyypillinen alapää, joten on ihan hyvä olla kartalla, ettet saa potkuja, jos saat asiakkaan edessä hepulin.

Vierailija
933/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän maailmalla mahtaa tapahtua seuraavaksi, mikäköhän on se, mihin nämä ihmiset seuraavaksi tarttuu, eikä transihmiset olekaan enää niin kiinnostavia, että pitäisi jatkuvasti tehdä aloituksia? Ymmärrän, että tämä täytyy käydä läpi, mutta onhan se vähän koomista, kun on itse käynyt nämä asiat läpi jo yli 20 vuotta sitten ja nyt tämä on suurelle yleisölle jotain uutta ja hämmästyttävää.

No kerro sinä, miksi juuri trans-ihmiset suuttuvat siitä faktasta, että sukupuolia on kaksi?

Siitähän tästä on kysymys, että joku toteaa näin ja sitten käydään raivolla häntä vastaan.

Trans-taustaiset ovat itsekin joko transnaisia tai transmiehiä. Eli vastakkaista sukupuolta.

Sekö tässä on nyt ongelma, et joku trans-taustainen on jossain hermostunut? Mitä, jos se onkin ollut perusheterocismitä näitä nyt olikaan. Olisko tää ongelma sit poissa? Ja mitä, jos tran-taustainen haluaa puolustaa kolmannen sukupuolen kokeneita tai sukupuolettomia? Onko se ongelma? Kenen mielipide tai näkemys näissä tilanteissa on validi?

Todellisuuden ja enemmistön mukaan yhteiskunnassa pitäisi asioiden mennä, ei suinkaan pienen uskonkultin mukaan aleta väännellä harhaisia lakeja sukupuolista tai muokkailla sananvapautta, jossa enää ei saa sanoa että sukupuolia on kaksi tai että vesi on märkää.

Eri

Eli kenen todellisuuden? Ja kun eduskunta edustaa kansaa, eikö se lainsäädäntö silloin edusta enemmistön ääntä?

Vierailija
934/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kalabaliikkia aiheuttaa transnaiset. Eli miehet. Ei koskaan transmiehet. Eli naiset. Mikään ei ole siis muuttunut. Aina mies menee minä minä minä edellä ja minun oikeuteni ja minun ihmisarvoni. Mies ei väistä, nainen väistää - tutkittu juttu. Nainen on se joka on hiljaa, väistää ja mukautuu. Eli ei mitään uutta. Jo pelkällä käytöksellään nämä transnaiset osoittavat että eivät ole naisia, suurista silikoneista huolimatta.

Musta nimenomaan äänekkäimmät aktivistit ainakin Suomessa on olleet juurikin transmiehiä...

Vierailija
935/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsimaissahan on täysin päinvastainen tilanne...

Vierailija
936/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Evoluutio on vissiin kehittynyt yhtäkkiä todella nopeasti kun on ilmestynyt niin paljon lisää sukupuolia tähän maailmaan. Olen käynyt kouluni 2000- ja 2010-luvuilla, eikä ainakaan vielä silloin ollut biologian kirjoissa mitään juttua tällaisesta. Hämmästyttävä uusi ilmiö. En vain ymmärrä miksi pitää pantata tietoa eikä kerrota mitä ne lukuisat eri sukupuolet ovat ja millaisia on niiden tunnuspiirteet.

Evoluutio on ihmisten keksimä vale

Vierailija
937/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän maailmalla mahtaa tapahtua seuraavaksi, mikäköhän on se, mihin nämä ihmiset seuraavaksi tarttuu, eikä transihmiset olekaan enää niin kiinnostavia, että pitäisi jatkuvasti tehdä aloituksia? Ymmärrän, että tämä täytyy käydä läpi, mutta onhan se vähän koomista, kun on itse käynyt nämä asiat läpi jo yli 20 vuotta sitten ja nyt tämä on suurelle yleisölle jotain uutta ja hämmästyttävää.

No kerro sinä, miksi juuri trans-ihmiset suuttuvat siitä faktasta, että sukupuolia on kaksi?

Siitähän tästä on kysymys, että joku toteaa näin ja sitten käydään raivolla häntä vastaan.

Trans-taustaiset ovat itsekin joko transnaisia tai transmiehiä. Eli vastakkaista sukupuolta.

Sekö tässä on nyt ongelma, et joku trans-taustainen on jossain hermostunut? Mitä, jos se onkin ollut perusheterocismitä näitä nyt olikaan. Olisko tää ongelma sit poissa? Ja mitä, jos tran-taustainen haluaa puolustaa kolmannen sukupuolen kokeneita tai sukupuolettomia? Onko se ongelma? Kenen mielipide tai näkemys näissä tilanteissa on validi?

Todellisuuden ja enemmistön mukaan yhteiskunnassa pitäisi asioiden mennä, ei suinkaan pienen uskonkultin mukaan aleta väännellä harhaisia lakeja sukupuolista tai muokkailla sananvapautta, jossa enää ei saa sanoa että sukupuolia on kaksi tai että vesi on märkää.

Eri

Eli kenen todellisuuden? Ja kun eduskunta edustaa kansaa, eikö se lainsäädäntö silloin edusta enemmistön ääntä?

On vielä oikeus arvostella kansan enemmistön näkemyksiä, jos tietää ne vääriksi. Onhan itäisessä naapurimaassakin manipuloitu kansaa suoranaisiin valheisiin.

Vierailija
938/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta nimenomaan äänekkäimmät aktivistit ainakin Suomessa on olleet juurikin transmiehiä...

En tunne skenä, kommenttini on puhtaasti maallikon näkökulmasta. Onko julkisuudessa oikeasti esiintynyt transmiehiä vaatimassa kaikenlaista?

Nuo kovinta meteliä pitävät aktivistit ovat kyllä pitkälti naisia. Tai näin tämä näyttäytyy minulle.

Vierailija
939/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että se on omituista, kuten kaikki asiat ovat, jos niistä kuulee ensimmäistä kertaa vasta aikuisena. Hetero transnainen kiinnostuu tietysti miehistä. Ja jos nyt kuvitellaan täysin hoidot läpikäynyt nainen ja tavismies suhteessa, ovat penis-emätinyhdynnässä, toinen rakastaa toisen miehistä kroppaa ja toinen toisen naistyypillistä kroppaa, niin ihanko oikeasti mieltäisit heidät homopariksi?

Kyllä mieltäisin.

Eri

Vierailija
940/9493 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen kuvittelee olevansa mies ja mies kuvittelee olevansa nainen niin mielen terveys on järkkynyt

Mut jos ei kuvittele, vaan tietää, niin mielenterveys ei ole järkkynyt. Tuntuu kyl, et perusihmisten mieli tässä järkkyy, eivät kestä sitä tosiasiaa, et kokemus omasta elämästä ei ole sama kaikilla.

Tää muakin ihmetyttää, kun ihmiset yrittää ymmärtää transsukupuolisuutta miettimällä miltä heistä itsestä tuntuu.

Parasta on se, kun ihminen oikeasti yrittää asettaa itsensä transihmisen asemaan ja nyt vaikka nainen pohtii, mitä jos minä haluaisin olla mies, entä jos haluaisin poistattaa rintani... Siinä tulee juuri se cisseksistinen näkökulma, että transmies on oikeasti nainen, joka kuvittelee olevansa mies. Yrittääkseen päästä transihmisen sielunmaisemaan naisen pitäisi tietenkin kuvitella, että entä jos itse olisin syntynyt pojaksi. Moni vaan sitten kuittaa sen siten, että no, sitten minä vaan olisin ollut poika ja tottunut siihen.

Minä voin tiiviistää mitä naisena ajaytelen teistä, joilla on kova tarve olla aina jotain muuta mitä olette, ja haliatte muokata kehoanne "kauneus" kirurgin avulla. Minusta te olette rikkonaisia ihmisiä, joilla ei kuitenkaan ole elämässä ollut oikeita vastoinkäymisiä, joten piehtaroitte oman napanne ympärillä.

Te haluatte huomiota ja te haluatte olla joku muu, koska teillä on huono itsetunto. Te olette kuitenkin narsisteja, joten huonoa itsetuntoa ylikompensoitte heittäytymällä transjunaan.

Mitään "transihmisiä" ei ole luonnostaan olemassa, vaan se valinta tehdään aina itse, että lähdetäänkö leikkimään jotain mitä ei olla.

Ei mies voi "kokea olevansa nainen" , koska ei tiedä naisena olemisesta yhtään mitään. Sama toisinpäin.

Tämmöisiä kehonmuokkaajia ja roolileikkejä ei todellakaan pitäs kustantaa julkisessa terveydenhuollossa. Kardashianit ja ransut on ihan samaa sakkia, täyttä turhuutta näiden "hoidot".