Kun työpaikalla uusi, kaunis ja nuori saa ylennyksen ohi muiden kokeneempien
Olemme suht pieni yritys, Toimitusjohtaja on yrityksen omistaja. Meillä on töissä assarina/ palkanlaskijana ja joka paikan höylänä kaksi kokenuttta, rautaista ammattilaista. Toinen meistä myös tekee kääntäjän ja tulkin töitä ruotsinkieleen ja Saksan , englannin kielellä.
Mm kääntää ohjekirjat suomeksi ja on kansainvälisten asiakkaiden asiakaspalvelija.
Firmaan palkattiin juuri valmistunut nuori, erittäin kaunis nainen. Me vanhat työntekijät opastamme ja neuvomme tätä uutta työntekijää ja perehdyttämme häntä työtehtäviin.
Nyt sitten TJ täräytti tiedon, että tämä nuori tyttö on ylennetty meidän lähiesimieheksi ja lisäksi kaikki rutiinityötehtävät siirretään pois tältä työntekijältä.
Olo on pettynyt. Esimies ei sitten näemmä arvosta uskollisia, osaavia ja kokeneita työntekijöitään. Meistä jompikumpi olisi paljon valmiimpi lähiesimiehen tehtäviin kuin tämä juuri valmistunut kokematon nuori.
Lisäksi näyttää vahvasti siltä, että TJ on ihastunut tähän uuteen työntekijää, hakeutuu kokoajan tämän seuraan ja käyvät aina kaksistaan lounaalla ja kahveillä. Me vanhat työntekijät eivät ole lounastaneet TJ:n kanssa kuin firman joululounaalla (ei kyllä sitä kaivatakaan siitä ei ole kyse)
TJ on naimisissa on tätä nuorta naista 20 v vanhempi.
Kommentit (31)
Miksi sporttinen miesianeenopettaja sai palkankorotuksen ja joitakin muita etuja? Siksikö, kun viihtyi eronneen naisrehtorin kanssa hänen työhuoneessaan? Ja työajan ulkopuolella?
Eihän tuollaiset asiat mitään merkkaa. Sattumaa ja irrallisten asioiden yhdistelyä.
Ap ei useista kysymyksistä huolimatta kerro, mikä on "kauniin naisen" koulutus. Palkanlaskijoista ja assareista harvemmin tulee pomoja.
Jos te olisitte osoittaneet kunnianhimoa, olisitte vuosien jälkeen jo edenneet vaativampiin tehtäviin.
Hah, olisipa kiva kuulla tästä oikeat taustat ja toisen puolen näkemys. Itse kun menin aikoinaan uuteen työpaikkaan, kävi itselleni sama. Toki en ollut kovin nuori, 39 v, mutta selkeästi nuorempi kuin suurin osa muista toimistomammoista, jotka olivat suurin osa yli 5-kymppisiä. No, toki ensin tutustuin juuri tuon firman kuvioihin, mutta aika nopeasti sain ylennyksen. Aa että, mikä kaakatus alkoi käydä, kuinka olen nuorena ja kauniina pomon (mies) suosikki ja reittä pitkin edennyt, kun kävin kahdestaan pomon kanssa lounaalla. Sitä ei huomioitu, että itselläni oli suht. tuore korkeakoulutus ja silti pitkä työkokemus, ne muut mammat olivat 80-luvulla valmistuneista merkonomeja. Lisäksi se pomo oli ainoa, joka minua (uutta) yleensäkään pyysi lounaalle mukaansa, ne korppikotkat kävivät keskenään tai järsivät eväitä taukohuoneessa. Mutta ihan ulkonäöllä menin ohi heidän, jotka olisivat ansainneet ylennyksen sillä perusteella, että olivat olleet siellä töissä kauemmin. Jepjep.
Vierailija kirjoitti:
Hah, olisipa kiva kuulla tästä oikeat taustat ja toisen puolen näkemys. Itse kun menin aikoinaan uuteen työpaikkaan, kävi itselleni sama. Toki en ollut kovin nuori, 39 v, mutta selkeästi nuorempi kuin suurin osa muista toimistomammoista, jotka olivat suurin osa yli 5-kymppisiä. No, toki ensin tutustuin juuri tuon firman kuvioihin, mutta aika nopeasti sain ylennyksen. Aa että, mikä kaakatus alkoi käydä, kuinka olen nuorena ja kauniina pomon (mies) suosikki ja reittä pitkin edennyt, kun kävin kahdestaan pomon kanssa lounaalla. Sitä ei huomioitu, että itselläni oli suht. tuore korkeakoulutus ja silti pitkä työkokemus, ne muut mammat olivat 80-luvulla valmistuneista merkonomeja. Lisäksi se pomo oli ainoa, joka minua (uutta) yleensäkään pyysi lounaalle mukaansa, ne korppikotkat kävivät keskenään tai järsivät eväitä taukohuoneessa. Mutta ihan ulkonäöllä menin ohi heidän, jotka olisivat ansainneet ylennyksen sillä perusteella, että olivat olleet siellä töissä kauemmin. Jepjep.
Niin tuttua.
Vanhemmat, vähemmän koulutetut ja suorittavaa työtä tekevät hermostuvat ja yhtäkkiä keksivät, että olisivat itse halunneet aina edetä urallaan.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne sinulle, eikä mitenkään sinun syytäsi.
Minusta on kuitenkin surullista, että:
- pomo ei ilmeisesti ole juurikaan pitänyt mitään kehityskeskusteluja vanhoille työntekijöille.
- vanhat työntekijät ovat ilmeisesti olleet sitä kaartia, joka sai työn vuonna nakki ja sen jälkeen kaikki oli "Herran haltuun". Tosi surullista herätä viiskymppisenä, että hetkinen, olisi kai voinut itsekin ottaa oman uransa ohjakset käsiinsä.
Surullisia tapauksia omalla tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tän nuoren koulutus on teihin verrattuna? Entä osaaminen?
Jos se ei osaa muuta kuin olla vanhojen ammattilaisten esimies nimellisesti. Vaikkei sellaista tarvittaiskaan.
Joissakin hommissa esimiehen tehtävänä on pyörittää vanhojen ammattilaisten hommiin liittyvät hallintohimmelit, eikä edes tarvitse osata heidän hommiaan. Jos aloittajan työpaikan organisaatiossa ei ole monta porrasta, asia voi olla niinkin, että toimari haluaa vapautua osasta omia hommiaan siirtämällä ne uudelle lähiesihenkilölle.
Eri
Silloin palkkakin pitää olla samaa tasoa, ei mitään esimieslisää.
Hö, nauttikaa tekin tosielämän kauniista ja rohkeista, draamaa tulossa jos kyse on ihastumisesta. Olkaa te muut niin kuin ennenkin. Ei heilläkään pelkkää auvoa tule olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä Nyt mättää joku;
Mihin ammattiin tämä nuori kaunotar on valmistunut juuri?
Mikä on AP:n koulutus?
Jokin, ei joku.
Ja miksi pitäisi mättää? Aivan kevyttä kamaa mm. monien perheyritysten sekoiluihin ja ja tiettyjen vanhoillisten paikkojen miesten suosimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä Nyt mättää joku;
Mihin ammattiin tämä nuori kaunotar on valmistunut juuri?
Mikä on AP:n koulutus?
Jokin, ei joku.
Ja miksi pitäisi mättää? Aivan kevyttä kamaa mm. monien perheyritysten sekoiluihin ja ja tiettyjen vanhoillisten paikkojen miesten suosimiseen.
Mistä sen tietää, tämä tapaus voi olla juuri noita perheyritysten sekoiluja.
eri
Au perkele, kuulostaa paskalta, kyllä nyt kyräily ja piikittely on oikeutettua, päähän tuollainen ottaa. Saisko teejiin kahviin jotain myrkkyä ujutettua tai tämän uuden työntekijän pasmat sekaisin. Tsemppiä yrityksiinne!
Joka tapauksessa, teidän työnnehän jatkuu kuten ennenkin. Joten kannattaa hoitaa omat hommat ja pitää jotenkin etäiset mutta asialliset välit näihin kahteen, tulokkaaseen ja pomoon. Jos kyse on jostain reittä pitkin kiipeämisestä, siinähän sotkevat asiansa.