Työttömien etuoikeuksiin ollaan viimein puuttumassa ja tämä raivostuttaa osaa työttömistä- nyt toimeentulotuki määrätään kelpoiseksi ulosotolle!
https://www.verkkouutiset.fi/a/sosiaaliturvaetuuksia-pitaisi-voida-ulos…
Työttömät tottuneet etuoikeuksiinsa kuten ilmaiseen elätykseen ja runsaaseen vapaa-aikaan ja ovat nyt raivoissaan kun etuoikeuksiin puututaan tasa-arvon nimissä!
Kaikkien osallistuttava ja työttömien hyväksyttävä että heidän tapaansa käyttää valta-asemaqnsa tullaan puuttumaan; yasa- arvoisemmin on jatkossa työttömien osallistuttava yhteiskunnan kustannuksiin (vaikkapa sitten niitä metsiä siištimällä!)
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Mainitsemasi tuet ovat oikeuksia, eivät etuoikeuksia. Ja ne sinullakin on sitten, kun jäät työttömäksi ja asunnottomaksi ja sairastut.
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mun verorahoilla maksettaisiin jonkun velat?
Ei käy. Mä haluan, että se pienituloinen voi käyttää ne pienet tukensa omiin tarpeisiinsa.
Mä en nimittäin sekuntiakaan usko siihen, että mun verotus kevenisi yhtään, vaikka työttömiltä tai pienituloisilta leikattaisiin tukia.
Enemmän nyppii huippu-urheilun saama tuki. Miksi hitossa mun rahoilla maksetaan jonkun hiihtämisiä tai pallon potkimista?
Mielestäni kulttuurista voitaisi leikata samoin tein kaikki määrärahat, jos ei taiteellaan tai musiikillaan ansaitse, menkööt töihin. Yleltä rahahanat kokonaan kiinni ja ansaitkoon rahansa, ja jos ei silloin kannata niin Yleä ei tarvita. Maataloustukiaset ja kaikennäköiset tukiaiset poikki, mitä ne ketään hyödyttää!
Vierailija kirjoitti:
Miten se Suomea auttaa, että sosiaalituista eli verovaroista maksetaan yksityisten ihmisten velkoja?
Ei tuo pikkusummien periminen edes lyhennä niitä velkoja koska lyhennykset on pieniä ja korot isoja.
Miten ihminen ylipäätään päätyy ulosoton asiakkaaksi?
Tunnen itseni todella etuoikeutetuksi. Jopa niin että minulla on päivittäisiä itsemurha-ajatuksia tilanteessani koska en jaksa tätä toivotonta oloa ja köyhyyttä yhdistettynä sairauteen. Menin burn outiin vedettyäni sata lasissa pohjalla olevien kuluttavien mielenterveyden ongelmien kanssa. Siitä seurasi psykoosi. Voin kertoa että nöyräksi vetää kun tuntuu että pää ei toimi vieläkään ja tuntee itsensä vain kulueräksi. Kyllä on lystiä olla minimirahalla miettien miten tulee kuukauden loppuun asti toimeen. Love it!
Hirvee haloo. Minimistä ei voi nyhjästä mitään. Ansiosidonnaisesta on aina otettu, jos on jotain mitä ottaa.. Eihän tuo mene sen rahalajin mukaan vaan ihan matikkaa se on.
Mahtavaa. Vielä kun sairaiden hyysääminen lopetettaisiin.
Muuten hyvä idea, mutta toimeentulotukea saavat vain ne, joiden tulot ovat vähemmän kuin ulosoton suojaosuus.
Jo nyt ulosotto voi viedä eläkkeistä ja päivärahoista suojaosuuden ylittävästä osasta puolet.
Täällä kaikki luuserit alapeukuttaa, pitihän se arvata.
Mielenkiintoista, kyl suojaosuus pitää kuitenkin jättää, eikä tuet ylitä niitä summia.
Älä nyt kuitenkaan ap ihan vielä ilosta itke ja pelihousujas revi sille, että tulet saamaan nautintosi jo maassa makaavan puolustuskyvyttömän potkimisesta.
Mitään ei ole vielä edes harkittu saati päätöstä tehty.
TT-tuki on elämiseen liian pieni. Jos siitä joiltakin otetaan vielä lisää pois, ei jää varmasti mitään jäljelle, ihmisten ruoka loppuu ja juoma, vaatteet, kengät, verhot jne. Pakkotyö ei ole ratkaisu, on huonokuntoisia tai muuten ahdistuneita ihmisiä. Jos ulosotto tulee laskun (yhtäkkinen suuri energialasku) tai sairauden vuoksi (sairaalassa olo), kannattaisi miettiä inhimillisyyttä. Ja muutenkin. Eivät iäkkäätkään enää selviä noista. Herätkää.
Ai ilman hallitusta päätetty,aika erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Ai ilman hallitusta päätetty,aika erikoista.
Ap:lla mitä ilmeisemmin ollu mandaatti tehdä noinkin iso päätös ja ilman hallitusta 🤣
Lorvin työttömänä kunnes suojaosuutta korotetaan ei voi mennä töihi ennen
Hyvä idea. Työttömyysrahasta pitää ulosmitata 50% jos on velkaa. Kaikki alkoholistit sitten voisi alkaa maksaa velkojaan yhteiskunnalle.
Olen jäämässä kesällä työttömäksi ja onneksi olen maksanut asuntolainani jo.
Työtön etuoikeutettu? Jos niin on, sittenhän kannattaa heittäytyä työttömäksi. Työssäkäynti on siinä tapauksessa tyhmää.