Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jollain mahtuu elämään vain yksi ihminen kerrallaan?

Vierailija
20.04.2023 |

Eli jos on kaveri, niin ei voi olla samaan aikaan toista kaveria. Jos seurustelee, niin ei voi olla samaan aikaan ystäviä. Jos on ystäviä, niin ei voi olla tekemisissä sukulaisten kanssa.

Miksi jollain mahtuu elämään vain yksi ihminen?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei taida olla kokemusta moisesta. Ei minullakaan ennen kuin nyt. Ja en käsitä sitä, miten elämään ei pysty mahduttamaan kuin yhden ihmisen kerrallaan.

Kyse ei ole mistään aikataulullisesta asiasta. Päinvastoin, aikaa olisi vaikka muille jakaa.

Vaan henkisesti pystyy olemaan kontaktissa vain yhteen ihmiseen. Jos elämään tulee joku uusi kaveri, niin suhtautuminen edelliseen kaveriin muuttuu vihamieliseksi, vältteleväksi, passiiviseksi, tosi erilaiseksi.

Aivan ihmeellistä. Mistä oikein on kysymys?

Vierailija
2/36 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan nyt ihmetyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi kaverit, kun muutin miehen kanssa yhteen. Ei ole energiaa muille, eikä tässä nyt mitään mullistavaa tapahtu, että riittäisi kerrottavaa muille.

Vierailija
4/36 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan nyt ihmetyttää ja kummastuttaa pientä kulkijaa!

No niinhän tuo tekee. Täällä osuu joskus kohdalle ihmisiä, joilla on juuri kyseisestä asiasta kokemusta. Ajattelin kokeilla, jos vaikka nappaisi.

Vierailija
5/36 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla jäi kaverit, kun muutin miehen kanssa yhteen. Ei ole energiaa muille, eikä tässä nyt mitään mullistavaa tapahtu, että riittäisi kerrottavaa muille.

Tämän vielä jotenkin ymmärtääkin. Mutta tuosta ei kuitenkaan ihan ole kysymys. Vaan jotenkin ajattelu on niin putkiaivoista, että siinä putkessa ei pysty jakamaan huomiota kuin sinne yhteen, putken osoittamaan suuntaan.

Ei siis voi olla esim kahta kaveria samanaikaisesti, vaan jos on kaksi tarjolla, niin toinen nostetaan suosikkiasemaan, ja toista ei vain unohdeta, vaan sille alkaa tiuskiva puhe ja vihamielinen suhtautuminen. Jonka seurauksena ei toki pian olekaan sitten kuin se yksi kaveri, ja ongelma on sillä ratkaistu.

Olen tätä nyt seurannut ja nähnyt useammassa eri yhdistelmässä tapahtuvan. Ja kuten jo sanoin, niin ihmettelen.

Vierailija
6/36 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaralista. Mitä jos tulee ero?

Vierailija
7/36 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän minäkin haluaisi tietää! Ilmiö on todellinen. Itsellä oli kaveri jolla oli aikuisenakin bestis ja sen vaihtuessa aiempaa kaveria kohteli huonosti ja kylmästi. Ja siis muuten ihan järkevän oloinen ihminen, ei mikään pissistyylinen ollenkaan.

En käsitä miksi elämään mahtuu vain yksi ja mistä se vihamielisyys muita kohtaan tulee.

Vierailija
8/36 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsismin tyylisuunta? Siinähän esim perheessä on ns suosikki ja musta lammas ja näitä voi vaihdella ja pelata vastakkain.

Vierailija
9/36 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän sellainen, etten jaksa olla monen ihmisen vaikutuspiirissä samaan aikaan ja minun on vaikea sovittaa yhteen sekä eri ihmisiä että sitä, miten olen eri ihmisten seurassa.

Mutta en kylläkään ole muuttanut suhtautumistani tuolla tavalla. Tosin ei minulla ole ystäviäkään.

Vierailija
10/36 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän minäkin haluaisi tietää! Ilmiö on todellinen. Itsellä oli kaveri jolla oli aikuisenakin bestis ja sen vaihtuessa aiempaa kaveria kohteli huonosti ja kylmästi. Ja siis muuten ihan järkevän oloinen ihminen, ei mikään pissistyylinen ollenkaan.

En käsitä miksi elämään mahtuu vain yksi ja mistä se vihamielisyys muita kohtaan tulee.

Kyllä vain, tämä on todellinen ilmiö. Tosin kyllä tätä saa melko yksin mietiskellä. Mutta kiitos sinulle. On lohdullista, että joku on havainnut saman. Ja on lohdullista myös, ettet sinäkään ymmärrä, että mitä ihmettä tuollainen oikein on olevinaan.

Ap

Vierailija
11/36 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän sellainen, etten jaksa olla monen ihmisen vaikutuspiirissä samaan aikaan ja minun on vaikea sovittaa yhteen sekä eri ihmisiä että sitä, miten olen eri ihmisten seurassa.

Mutta en kylläkään ole muuttanut suhtautumistani tuolla tavalla. Tosin ei minulla ole ystäviäkään.

En ihan ymmärrä... Miten sinun pitää sovittaa eri ihmisten kanssa olemiset yhteen? Milloin tämän yhteensovittamisen on tapahduttava?

Jos sinulla on opiskelukaveri, jonka kanssa teet opiskelujuttuja ja käyt opiskelijatapahtumissa, niin se on yksi ihminen. Ja sitten sinulla on vaikka lapsuudenkaveri, jota tapaat kotipaikkakunnallasi, niin se on toinen, ihan erillinen ihminen ja ystävyys. Nämä ihmiset eivät edes tiedä toisistaan etkä ole heidän kanssaan koskaan yhtäaikaa. Miksi et pysty olemaan ystävä molempien kanssa?

Vierailija
12/36 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihan ymmärrä... Miten sinun pitää sovittaa eri ihmisten kanssa olemiset yhteen? Milloin tämän yhteensovittamisen on tapahduttava?

Jos sinulla on opiskelukaveri, jonka kanssa teet opiskelujuttuja ja käyt opiskelijatapahtumissa, niin se on yksi ihminen. Ja sitten sinulla on vaikka lapsuudenkaveri, jota tapaat kotipaikkakunnallasi, niin se on toinen, ihan erillinen ihminen ja ystävyys. Nämä ihmiset eivät edes tiedä toisistaan etkä ole heidän kanssaan koskaan yhtäaikaa. Miksi et pysty olemaan ystävä molempien kanssa?

Mutta eihän minulla ole ystäviä. Kuitenkin siskoni ystävät tulevat sukujuhliin ym. joten tietenkin tapaavat toisiaan. Meinaat että olisi jotain lievempiä ystävyyksiä eri tarkoituksiin?

Vierailija
13/36 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain varmaan syynä että tietävät itsekin asioiden menevän vaikeaksi jos kuvioissa on useita ihmisiä jotka vielä tuntevat toisensa, joten hankala puhua jostain selän takana kun tieto liikkuu joka suuntaan. Joten siksi helpompi pitää aina jotain yhtä "mielitettyä" kerrallaan.

Vierailija
14/36 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain varmaan syynä että tietävät itsekin asioiden menevän vaikeaksi jos kuvioissa on useita ihmisiä jotka vielä tuntevat toisensa, joten hankala puhua jostain selän takana kun tieto liikkuu joka suuntaan. Joten siksi helpompi pitää aina jotain yhtä "mielitettyä" kerrallaan.

Hei, tässähän on järkeä. Kun puhutaan selän takana, niin eihän se oikein onnistu, jos elämässä on useampia ihmisiä. Siinähän joutuu itse pulaan.

Kokonaan toinen tarina on sitten, että mistä tuo noin voimakas selän takana puhumisen tarve tulee, että mieluummin on sitten vaikka ilman ympäröiviä ihmisiä, kunhan saa selän takana vedellä naruista.

Mutta ainakin tuo antaisi loogisen selityksen tuolle erikoiselle tavalle.

Ap

Vierailija
15/36 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei, tässähän on järkeä. Kun puhutaan selän takana, niin eihän se oikein onnistu, jos elämässä on useampia ihmisiä. Siinähän joutuu itse pulaan.

Kokonaan toinen tarina on sitten, että mistä tuo noin voimakas selän takana puhumisen tarve tulee, että mieluummin on sitten vaikka ilman ympäröiviä ihmisiä, kunhan saa selän takana vedellä naruista.

Ap

Jos selän takana puhuttaisi tosijuttuja, niin siitä ei olisi haittaa eikä asiat menisi vaikeaksi. Mutta tietenkin siellä puhutaan palturia tai vähintään vahvasti muunneltua totuutta.

Vierailija
16/36 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun elämääni mahdun pääasiassa vain minä itse ja hyvä näin. Kun poistun ulko-ovesta, elämääni mahtuu paljon ihmisiä kunhan pääsen takaisin tänne omaan maailmaani.

Vierailija
17/36 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Itselläni ainakin syynä etten pyöri isommissa porukoissa saati tutustuta väkeä toisiinsa on kun havaitsin että jonkin sortin autistina luon ihan tajuamattani aivan omituisia ongelmatilanteita ihmisten ja itseni välille. Aikomukseni on alunperin hyvä, mutta sitten kuitenkin onnistun tyrimään niin että ihmissuhteet menee entistä huonompaan jamaan ja joudun lopulta itse liemeen. Autisti näki vain jonkinlaisen ongelman, joka loogisesti ajateltuna olisi helposti ratkaistavissa, mutta ihmisten reaktiot tuleekin täysin yllätyksenä eikä olekaan odotetunlaisia ja siitä sitten rönsyilee ihan miten sattuu.

Vierailija
18/36 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa uuvuttavalta suhteelta. Melkoinen energiasyöppö se sinun miehesi. 

Vierailija
19/36 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja teinien ongelmia.

Muita kysymyksiä?

Vierailija
20/36 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos selän takana puhuttaisi tosijuttuja, niin siitä ei olisi haittaa eikä asiat menisi vaikeaksi. Mutta tietenkin siellä puhutaan palturia tai vähintään vahvasti muunneltua totuutta.

Epämiellyttäviä ne tosijututkin voi olla, mitä ei päin naamaa kehtaisi sanoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi