Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko teidän 5-vuotiaat tietävät/kyselevät, miten vauvoja ' tehdään' ?

Vierailija
30.11.2006 |

Esikoiselle asia selvisi viime viikolla erään videon (lapsille tehty) avulla :) On kysellyt asiasta jo pitkään.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö tänne myös vastaavan aloituksen, miten paperilennokit tehdään tai miten kuperkeikka tehdään tai miten korvapuusti tehdään?

Vierailija
2/21 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä taida olla edes kiinnostunut koko asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kysyä, missä iässä muiden lapsia on asia alkanut kiinnostamaan?! Jos olisin jotenkin estynyt, tuskin olisin lapsen antanut asiasta edes tietää.

Jessus, mikä pönttö!

ap

Vierailija
4/21 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kysynyt ollenkaan tarkkaan. Tietää vain, että kasvaa äidin vatsassa eikä toden totta tarvitse tarkempaa tietoa vielä moneen vuoteen. Olen sanonut, että vatsassa voi alkaa kasvaa vauva vasta, kun on aikuinen ja naimisissa jonkun kanssa. (Ettei ala pelätä, että hänellä voisi alkaa kasvaa.)

Vierailija
5/21 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esikoinen 5v poika ja tietää että äitin masusta tullut, ja että vauvasiemenestä kasvanut (ihan kuin kukkaset ja puut, siemenestä)

ei ole kysellyt sen enempää

Vierailija
6/21 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne siemenet tulee jne. Ajattelin, että tietäkööt nyt sitten. Katsoi videon pariin otteeseen eikä sen jälkeen ole kysellyt. En silti usko, että ne oleellisimmat asiat mieleen jäi, mutta jotain kuitenkin.

ap

Vierailija
7/21 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä siis samaa mieltä kirjoittaja nro 2 kanssa.

Vierailija
8/21 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain itse olisi ehkä osannut kertoa asiaa 5v:lle lapsentajuisesti.

ap

Vierailija
9/21 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lapsentajuisesti selitetty kaikki.

Vierailija
10/21 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään estyneisyyttä siinä, että kerrotaan lapsen vain kasvavan äidin vatsassa. (Ei mahassa, sillä se on suoliston osa.) Minusta on lapsen seksuaalista häirintää kertoa liian tarkasti. Ihan vaan sen verran kerrotaan, kuin lapsi kysyy. Meille se vatsa riittää mainiosti 5-vuotiaalle.

Vierailija
11/21 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meille se vatsa riittää mainiosti 5-vuotiaalle.

Vierailija
12/21 |
02.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kasvaa äidin vatsassa. Silloin kun on aikuinen ja rakastaa jotakuta miestä valtavasti ja on tämän kanssa esim aviossa, niin mies voi antaa siemeniä, joista alkaa se vauva kasvaa. Sen siemenjutun voi jättää poiskin, niin ei tule lisäkysymyksiä. Enempään ei tarvitse vastailla. Ettehän te kaikke muutakaan kerro. Mun tuttu psykiatri piti tätä selitystä niin hyvänä, että sanoi, että mä saan selittää hänenkin lapsilleen.

Vierailija
13/21 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen verran olen kertonut veljeksien tappeluita selvitellessä, ettei toisen pippeliin saa potkia sillä siellä on vauvansiemeniä jotka voi kuolla. Lapset ajattelee että sieltä ne sitten vain jotenkin pompahtavat vaimon mahaan kun aika on kypsä eikä kyselleet enempää :).

Vierailija
14/21 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hyviä kirjoja, joita voi käyttää keskustelussa apuna. tyttö oli just ton 5 kun aloin odottaa pienempää, joten siihen liittyen sitten kyselikin...sitä ennen ei ollu kauheesti kyselly...vaikka 3-4-vuotiaana kyllä lempparileikki oli synnyttäminen (vauva putoo paidan alta).. :)

Vierailija
15/21 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mun tuttu psykiatri piti tätä selitystä niin hyvänä, että sanoi, että mä saan selittää hänenkin lapsilleen.

Vierailija
16/21 |
03.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä huolimatta meillä puhutaan hyvin avoimesti vauvasiemenistä, kuutautisista ja milloin mistäkin. Kun meille syntyi vauva, luimme ties kuinka monta lapsille tarkoitettua kirjaa vauvojen syntymästä ja siitä, miten vauvat saavat alkunsa. Minusta nämä eivät ole aikuisten asioita. Aikuisten asioita ovat kaikki pelottavat ja lapsen omaa todellisuutta vääristävät asiat. Kyllä vauvat, niiden syntymä ja alkuun saaminen ovat perustavaa laatua olevia, luonnollisia asioita. Seksistä emme lastemme kanssa puhu, sen aika tulee joskus esimurrosiässä/ murrosiässä.

Vierailija
17/21 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten olisi hänelle asiaa edes " tyrkyttänyt" (joku ilmeisesti käsitti näin)! Emme valehtele joulupukista, miksi valehtelisimme siitä kuinka vauvat saavat alkunsa?

ap

Vierailija
18/21 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun aikuiset aina selittää lapsille vauvojen kasvavan MAHASSA. Eihän se mahassa kasva. Enkä tarkoita että pitäisi kertoa juurta jaksaen sanatarkasti biologiaa vaan miksei ei voi kertoa että äidin kropassa on ihan oma paikka vauvalle, pieni kolo, jossa se kasvaa. Musta on lasten aliarviomista selittää sinne päin. Eihän äiti vauvaa ensin syönyt. Eikä äiti " kakkaa" vauvaa ulos.

ainakin itse aion näin tehdä kun sen aika tulee.

Vierailija
19/21 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esitätte oikein havainnollisesti vai? Neuvokaa nyt meitä estyneitä surkimuksia.

Vierailija
20/21 |
01.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauva on mahassa yhtä selkeästi kuin napakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi