vuokra-asunnot järkyttävän hintaisia
olen nyt etsinyt itselleni kaksiota pk-seudulta ja hyvät hyssykät että on kallista, yksiötkin yli 700!!! kaupunki ei anna kämppiä kuin tietyille valituille ja loput on näitä järkyttävän kalliita
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä vaan täältä 26 neliön kopperosta, 740€/kk ja kesäkuussa nousee vuokra. Harkitsen vakavasti muuttavani pois pääkaupunkiseudulta, jos löydän työn mitä voi tehdä etänä. Yksin ei täällä saa tarpeeksi suurta asuntolainaa, että voisi pääkaupunkiseudulta asuntoa edes ostaa.
Eikö se ole aika tyhmää maksaa mitä joku vaan kehtaa kysyä. Tinkaa hintaa, anna tarjous.
Nyt alkaa olla aika mukavasti vapaita tarjolla ja jos hinta ei osu etsin sitä sopivaa haarukkaa hieman etäänpää.
Vuokra asunnot vuokrataan sillä hinnalla mitä on ilmoitettu. Jos ei ole varaa maksaa vuokraa niin asuntoa ei saa. Ei niistä tinkailla mitään.
Tuo on vuokranantajasta kiinni. Yksityinen asuntosijoittaja voi itse päättää suostuvansa alempaan tarjoukseen, jos pyyntihintaan ei ole luotettavan oloisia kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on paljon peruskorjattuja, väljästi rakennetuilla luonnonläheisillä alueilla olevia, ihania valoisa asuntoja 150 k molemmin puolin, ja siis kaksioita. Ai niin ja meri ja metro ihan vieressä. Mutta valittakaa mieluummin tai muuttakaa jonnekin korpeen ennen kuin tulette tänne itä-Helsinkiin, koska täällä saattoi saada puukosta 60-luvulla. Huo kauhistus
Olen aistivinani katkeruutta kun joudut asumaan siellä🤣
Etpäs näköjään osaa lukea 😂 Itse en muuttaisi täältä koskaan pois, meri, luonto, metro, kaikki palvelut löytyy ja huokeat, valoisat asunnot. Jää rahaa paljon yli muuhun, kuten matkailuun ja hemmotteluun. Maksa sinä vaan itseäsi kipeäksi niillä ns. halutuilla alueilla.
Kerran matkustin metrolla...seur päivänä oli uutinen että joku sai kirveen kalloon! En mene enää ikinä, en mennyt silloin enkä nyt!
hyi.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/helsingin-metrossa-silmiton-veritek…
Tirsk! Mikään asuntosijoittaja ei ota pk-seudilla vuokralaista halvalla. Jokaista vähänkin siedettävää kämppää hakee kymmenet ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on paljon peruskorjattuja, väljästi rakennetuilla luonnonläheisillä alueilla olevia, ihania valoisa asuntoja 150 k molemmin puolin, ja siis kaksioita. Ai niin ja meri ja metro ihan vieressä. Mutta valittakaa mieluummin tai muuttakaa jonnekin korpeen ennen kuin tulette tänne itä-Helsinkiin, koska täällä saattoi saada puukosta 60-luvulla. Huo kauhistus
Etpäs näköjään osaa lukea 😂 Itse en muuttaisi täältä koskaan pois, meri, luonto, metro, kaikki palvelut löytyy ja huokeat, valoisat asunnot. Jää rahaa paljon yli muuhun, kuten matkailuun ja hemmotteluun. Maksa sinä vaan itseäsi kipeäksi niillä ns. halutuilla alueilla.
Kerran matkustin metrolla...seur päivän
Minä olen matkustanut metrolla 20 vuotta ongelmitta. Pahin päänvaiva on ollut mölisevä alkoholisti.
Omistusasunnot hoitovastikkeineen ja korkokuluineen ne vasta kalliita ovatkin. Vuokrat eivät ole seuranneet kustannusnousun perässä ja vuokranantajat kärsivät.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hyvin tienaava edes haluaa asua vuokrakämpässä kun saa lainan, pienituloisella taas ei ole varaa... hienoa... kadulle vaan!
Rahasta ymmärtävä hyvätuloinen esim. Oma vuokralle , vuokralainen maksaa asuntoon kohdistuvan lainan. Itse isompaan vuokra-asuntoon , asumiskulut eivät muutu , mutta neliöitä lähes tuplasti.
Miksi ei lainaa vaikka sitä perheasunnon verran saisikin? Koska vuokralla asuminen on huomattavasti halvempaa . Tällä hetkellä laina ei lyhenisi kuin vaivasilla satasilla, muu korkoa plus vastikkeet ym.päälle
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Vantaan tai Espoon kaupungin asuntoja. Vuokra-asunnot on törkeän hintaisia pk-seudulla.
Kukaan ei halua asua Vantaalla tai Espoossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hyvin tienaava edes haluaa asua vuokrakämpässä kun saa lainan, pienituloisella taas ei ole varaa... hienoa... kadulle vaan!
Kun ei yksin saa lainaa 500000€ asuntoon Helsingistä vaikka olisikin hyvätuloinen.
Me saatiin kolme vuotta sitten 160 000€ asuntoon Helsingissä, vaikkka oltiin molemmat työttöminä.
Vakuuksista riippuu. Nyt on laina maksettu jo.
No mutta jos ei ole vakuuksia. Katsos kun kaikilla ei ole esimerkiksi vanhempia takaamassa omalla talollaan tai metsillään. Köyhän perheen lapsi säilyy köyhänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahasta ymmärtävä hyvätuloinen esim. Oma vuokralle , vuokralainen maksaa asuntoon kohdistuvan lainan. Itse isompaan vuokra-asuntoon , asumiskulut eivät muutu , mutta neliöitä lähes tuplasti.
Miksi ei lainaa vaikka sitä perheasunnon verran saisikin? Koska vuokralla asuminen on huomattavasti halvempaa . Tällä hetkellä laina ei lyhenisi kuin vaivasilla satasilla, muu korkoa plus vastikkeet ym.päälle
Rahasta ymmärtävä? Tuo ideasi olisi erittäin huonoa verosuunnittelua! Vuokratulosta menee vero, mutta omaan käyttöön vuokratun asunnon vuokramenoa ei voi vähentää mistään.
Mikä siinä meressä on niin ihmeellistä että ollaan valmiita kituuttamaan ja laittamaan älyttömiä summia asumiseen?? Kun monelle se tuntuu olevan yksi syy Helsingissä asumiseen. Todella harva edes asuu aivan meren läheisyydessä tai olisi merinäköalaa josta ehkä voisi jotain ylimääräistä maksaakin. Aika kova hinta siitä että kerran viikossa jos silloinkaan käy tallustelemassa jossain merenrannalla.
Suomestahan löytyy aika paljon merenrantaa vaikka näissä keskusteluissa joskus saakin sellaisen käsityksen että se on vain Helsingin erikoisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Vantaan tai Espoon kaupungin asuntoja. Vuokra-asunnot on törkeän hintaisia pk-seudulla.
Varmaan joku kokoomuslainen antamassa näitä "neuvoja". Ihan yhtä vaikeaa on saada Espoon tai Vantaan kaupungin asuntoa.
näitä saa vain yksinhuoltajat, m amut ja narkit.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä meressä on niin ihmeellistä että ollaan valmiita kituuttamaan ja laittamaan älyttömiä summia asumiseen?? Kun monelle se tuntuu olevan yksi syy Helsingissä asumiseen. Todella harva edes asuu aivan meren läheisyydessä tai olisi merinäköalaa josta ehkä voisi jotain ylimääräistä maksaakin. Aika kova hinta siitä että kerran viikossa jos silloinkaan käy tallustelemassa jossain merenrannalla.
Suomestahan löytyy aika paljon merenrantaa vaikka näissä keskusteluissa joskus saakin sellaisen käsityksen että se on vain Helsingin erikoisuus.
lampaat maksaa mitä vaan ettei leimaannu juntiksi landeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Jep, hauskoja pelihetkiä sulle! 😁
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole yksiöstä maksanut yli 700€/kk ja olen asunut koko ikäni Helsingin kantakaupungissa.
Mistäs näitä yksisarvisia löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole yksiöstä maksanut yli 700€/kk ja olen asunut koko ikäni Helsingin kantakaupungissa.
Hienoa kun voi asua vanhempien omistamassa asunnossa.
Minä maksan 2700/kk
Viralliset neliöt 90
Huoneisto 2 kerroksessa
2 kerroksessa osittain viisto seinä
Lattia pinta alaa 140 neliöö
Alakerran huonekorkeus 4m
Yläkerran korkein kohta 2,5m
Kattopalkit jätetty näkyviin
Kylpyhuone kuin kylpylässä.
Stockkalle 5 min
Nautin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa kun voi asua vanhempien omistamassa asunnossa.
Minä tienaan omat rahani
Maksan sen 2700 lukaalistani
Kehu minuakin:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä vaan täältä 26 neliön kopperosta, 740€/kk ja kesäkuussa nousee vuokra. Harkitsen vakavasti muuttavani pois pääkaupunkiseudulta, jos löydän työn mitä voi tehdä etänä. Yksin ei täällä saa tarpeeksi suurta asuntolainaa, että voisi pääkaupunkiseudulta asuntoa edes ostaa.
Eikö se ole aika tyhmää maksaa mitä joku vaan kehtaa kysyä. Tinkaa hintaa, anna tarjous.
Nyt alkaa olla aika mukavasti vapaita tarjolla ja jos hinta ei osu etsin sitä sopivaa haarukkaa hieman etäänpää.
Just niin, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.
Omalla paikkakunnallani (1 tunti ajomatja Helsingin keskustasta) on nyt myynnissä kiva pieni ok-talo 100m2 ja vain 39 000€.
Täälläkin vuokrat ovat todella korkeita siihen nähden mitä palveluja on tarjolla. Yhtiövastikkeet ovat todella kalliita.
Varmaan joku kokoomuslainen antamassa näitä "neuvoja". Ihan yhtä vaikeaa on saada Espoon tai Vantaan kaupungin asuntoa.