Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysiluokkalainen tytär kertoi että moni hänen kavereistaan on hakenut "salaa" e-pillerit, vaikka ei ole edes ehkäisyn tarvetta

Vierailija
20.04.2023 |

Tiktokissa on kerrottu että niin pääsee eroon kuukautisista. E-pillerit on nykyään useimmissa kunnissa ilmaisia alle 25-vuotiaille, eikä tosiaan vanhemmille tarvitse kertoa vaikka olisi alaikäinen.

Omalle tyttärelle näytin tämän lehtijutun. Harva tietää onko itse riskiryhmässä, varsinkaan jos ei tule juteltua vanhempien kanssa.

https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/06b6f6ac-863b-4756-983a-ac2ff52…

Kommentit (261)

Vierailija
181/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli e-pillerit käytössä joskus nuorena aikuisena mutta nyt en suostu mitään hormoneja käyttämään sivuvaikutusten takia enkä kyllä nuorellekaan suosittele.

Vierailija
182/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset saa estrogeenia pyytämällä mutta minä en saa testosteronia?

m34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

E-pillereillä kasvaa tissit siksi teinit niitä haluaa vaikkei tarvis vielä ehkäisyä varten.

Ei kasva. Eikä myöskään niiden syöminen lopeta kuukautisia.

Rintojen kasvu on e-pillereiden sivuvaikutus, joten lopeta disinformaatio.

Oli harvinainen sivuvaikutus silloin 1960-luvulla, jolloin hormonipitoisuus oli valtava verrattuna nykyiseen. Päivitä tietosi.

Älä, kultapieni, viitsi "kouluttaa" proviisoria näissä asioissa.

Vierailija
184/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt saavat tehdä ruumiillaan mitä haluavat, eikä se kuulu teille.

Sensijaan kouluttakaa poikanne kohtelemaan tyttöjä kauniisti ja kunnioittavasti, ettei niistä kasva palstapersuja ja inceleitä.

Ja käyttämään kondomia.

Aina yhtä huvittavaa, kun lapseton neuvoo kasvatuksesta🤦🏼

Minulla on kaksi aikuista tytärtä, joilla on endometrioosi. Haista sinä, puskajuntti.

Eikä ole, vaan olet vela.

Syntyneet 1996 ja 1998, mutta pidä toki harhaluulosi. Miksi minä hullua kouluttaisin?

Vierailija
185/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytöt saavat tehdä ruumiillaan mitä haluavat, eikä se kuulu teille.

Sensijaan kouluttakaa poikanne kohtelemaan tyttöjä kauniisti ja kunnioittavasti, ettei niistä kasva palstapersuja ja inceleitä.

Ja käyttämään kondomia.

Aina yhtä huvittavaa, kun lapseton neuvoo kasvatuksesta🤦🏼

Minulla on kaksi aikuista tytärtä, joilla on endometrioosi. Haista sinä, puskajuntti.

Eikä ole, vaan olet vela.

Syntyneet 1996 ja 1998, mutta pidä toki harhaluulosi. Miksi minä hullua kouluttaisin?

Juttusi paljastavat, että olet itse suurin piirtein syntynyt tuohon aikaan.

Vierailija
186/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi että käyttävät niitä pillereitä niin eivät tule raskaaksi Bemarin takapenkillä.

Vierailija
187/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ahdistaa ajatus siitä kuinka moni nuori nainen popsii pillereitä jotka pysäyttävät oman luonnollisen hormoonitoiminnan. Varsinkin nuoret joiden kuukautiskierto ei vielä edes toimi kunnolla.

Mitä enemmän olen perehtynyt asiaa, sitä enemmän olen luonnollisuuden kannalla. Kuukautiskierto on todella monimutkainen systeemi ja ei ole hyvä asia että kuukautiset poistetaan syömällä pillereitä jotka huijaavat aivoja sulkien luonnollisen kierron.

Ymmärrän tietenkin että pillerit ovat kätevä keino ehkäisyyn ja niistä on apua moneen muuhunkin ja itsekin niitä vetelin melkein 7 vuotta. Enää en tod.

N25

Vierailija
188/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä käy kun kotona ja koulussa ei kerrota tarpeeksi tytöille kuukautisista, e-pillereistä jne. 

Vierailija
189/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noita nyt ihan huvin vuoksi kannattaisi syödä, riskinsä kuitenkin ja lisäksi ympäristön hormonikuorma.

Tulevien sukupolvien miesten kalut pienenevät entisestään, kun jokainen yläkoulutyttö alkaa murkinoida pillereitä huvin vuoksi.

Vierailija
190/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövätkö homotytöt niitä, tullakseen naisellisemmaksi? Vai tunteakseen itsensä poikamaisemmaksi?

Joillakin tytöillä valtavan kivuliaat, joten hormooneja käytetään kipulääkkeenä.

En usko, että raudanpuutteen (kuvitteellisen?) hoito hormoonein on järkevää tai edes mahdollista.

Raudanpuutteeseen e-pillerit voivat auttaa siinä, että ne vähentävät vuotoa/jopa lopettavat vuodot, jotka raudanpuutteen ovat aiheuttaneet.

Vähän niin kuin ampuisi hyttystä tykillä.

Tuleeko mieleesi muita yleisiä syitä tyttöjen teini-iän anemialle kuin runsaat kuukautiset eli runsas ja toistuva verenvuoto??

Voisiko olla vaikka vampyyrihyökkäys todennäköisempi?

Vierailija
191/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noita nyt ihan huvin vuoksi kannattaisi syödä, riskinsä kuitenkin ja lisäksi ympäristön hormonikuorma.

Tulevien sukupolvien miesten kalut pienenevät entisestään, kun jokainen yläkoulutyttö alkaa murkinoida pillereitä huvin vuoksi.

Veikkaan että sulla on tosi pieni vaikkei äitisi älynnyt ehkäistä ollenkaan.

Vierailija
192/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ahdistaa ajatus siitä kuinka moni nuori nainen popsii pillereitä jotka pysäyttävät oman luonnollisen hormoonitoiminnan. Varsinkin nuoret joiden kuukautiskierto ei vielä edes toimi kunnolla.

Mitä enemmän olen perehtynyt asiaa, sitä enemmän olen luonnollisuuden kannalla. Kuukautiskierto on todella monimutkainen systeemi ja ei ole hyvä asia että kuukautiset poistetaan syömällä pillereitä jotka huijaavat aivoja sulkien luonnollisen kierron.

Ymmärrän tietenkin että pillerit ovat kätevä keino ehkäisyyn ja niistä on apua moneen muuhunkin ja itsekin niitä vetelin melkein 7 vuotta. Enää en tod.

N25

Siitä on hyötyjä ja haittoja, että keho ei yritä kerron kuukaudessa tulla raskaaksi.

Vierailija
193/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä ei tiedä milloin ehkäisyä tarvitsee ja pillereitä on silloin huono lähteä hakemaan... joo, kumit on keksitty...

Niin että pitäisi syödä e-pillereitä vaikka vuosia etukäteen mahdollista tulevaa seksiä varten? :D tuliko seksitaudit sulle mieleenkään?

Ei tullut... ihan huvikseni nuo kumit mainitsin tuossa viestissä. Pöljä.

Vierailija
194/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkäisyn tarvetta? Kyllä sinun tytärtäsi ja hänen kavereitaan nussitaan tuolla jatkuvasti.

Vierailija
195/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syövätkö homotytöt niitä, tullakseen naisellisemmaksi? Vai tunteakseen itsensä poikamaisemmaksi?

Joillakin tytöillä valtavan kivuliaat, joten hormooneja käytetään kipulääkkeenä.

En usko, että raudanpuutteen (kuvitteellisen?) hoito hormoonein on järkevää tai edes mahdollista.

Raudanpuutteeseen e-pillerit voivat auttaa siinä, että ne vähentävät vuotoa/jopa lopettavat vuodot, jotka raudanpuutteen ovat aiheuttaneet.

Tuleeko mieleesi muita yleisiä syitä tyttöjen teini-iän anemialle kuin runsaat kuukautiset eli runsas ja toistuva verenvuoto??

Kasvissyönti. Anemia on vegaaneilla moninkertaisesti yleisempää kuin sekasyöjillä.

Vierailija
196/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttärellä kasvoi rinnat useamman kuppikoon pillereiden aloittamisen jälkeen. Samoin kävi monella hänen kaverillaan. Tytöt itse puhuivat, plus näkihän tuon.

Pillereistä luovuttuaan, kuppikoko pieneni.

Ja tää oli 1960-luvulla, kun pillerien hormonipitoisuus oli satakertainen verrattuna nykyiseen 😂

Kuules, sinä et ole tyttäresi tissejä mitannut vaan lukenut ikivanhoja Apuja ja Seuroja ja erityisesti Hymyä.

Ihan on 2020-luvulta tämä tarina. En ole mittaillut, mutta vienyt tytärtä rintsikkakauppaan. Itse hän totesi, että menee uusiksi kaikki rintsikat. ja näkyyhän tuo kun katsoo parin vuoden takaisia kuvia.

En väitä, että kaikilla näin käy, mutta ainakin tyttärellä ja useammalla hänen kaverillaan. Siirtyivät kierukkaan. Ja jos ihmettelet, mistä tiedän, niin he ovat avoimesti asiasta puhuneet.

Teini-iässä rinnat kasvavat luonnostaan. Onko tää sulle yllätys

Vierailija
197/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkäisyn tarvetta? Kyllä sinun tytärtäsi ja hänen kavereitaan nussitaan tuolla jatkuvasti.

Isääsi nussitaan takamukseen harva se ilta.

Vierailija
198/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyönti. Anemia on vegaaneilla moninkertaisesti yleisempää kuin sekasyöjillä.

Kasvissyöjät ovat tietoisia sitä ja osaavat syödä lisärautaa. Erikoista on, että myös lihansyöjätytöillä ja naisilla on anemiaa.

Vierailija
199/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse nuori muistan että jotkut tytöt ottivat e pillereitä siinä toivossa että rinnat kasvaisivat isommaksi. Kyllähän ne kasvavat vähän ainakin itsellä, mutta ei mitenkään huomattavasti.. :D

Vierailija
200/261 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N25

Siitä on hyötyjä ja haittoja, että keho ei yritä kerron kuukaudessa tulla raskaaksi.

Jaa suorittaa partenogeneesiä 😂

Ei naisen ruumis YRITÄ tulla yksinään raskaaksi, mutta siihen on mahdollisuus noin neljän viikon välein. Eläimillä on (monesti) vain yksi kiima vuodessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan