Mitä mieltä vanhemmista, jotka laitattavat vauvalle korvikset?
Eivät voi mennä täysillä! Lävistää nyt VAUVAA!
Kommentit (45)
silloin sen jotenkin ymmärrän, vaikka silloinkin tapa on mielestäni typerä. Tavallisille suomalaisille se on kuitenkin todella kummallista ja ajattelematonta. Eivät sitten ole ajatelleet laittaa vauvalleen nenälävistystä tai vaikka lävistystä häpyhuuliin?
meillä 3v9kk ikäinen tyttö on jo puhunut niistä mutta olen luvannut, että saa ne kun menee kouluun.
Varmaan tavallinen ikä on juuri se kouluikä. Itse aion pitää ikärajana sitä, kun lapsi osaa hoitaa ne itse. Tuttuni lapsi sai reiät 4v. Reiät tulehtuivat ja iltaohjelmaksi tuli se, että isä piti tytöstä ja tytön päästä kiinni ja äiti puhdisti reikiä väkisin.
itse sain niin vaikea nikkeliallergian, etten sellaista halua lapsilleni. Lisäksi tietysti tytöillä on maailman ihanimmat korvat, jotka menevät rei' istä pilalle.
En rupea kyllä silpomaan lastani ilman hänen omaa pyyntöä.
t: yksi joka aina pienenä halusi korvakorut muttei saanut, lopulta 11-vuotiaana luvatta kävi laittamassa
Tulee mieleen, että äiti ei tiedä mitä eroa on nukella ja vauvalla. Ostaisin tällaiselle äidille joululahjaksi sellaisen meikattavan pään, jota voisi maalailla ja puhkoa sydämensä kyllyydestä.
Enpä ole koskaan nähnyt vauvalla korviksia. Taitaa olla urbaanilegendaa.
Mies on arabi ja siellä on tapana, että vauvalle reiät laitetaan. Tällä kertaa sain pidettyä pääni, mutta ensi vuonna taas taistellaan, kun mennään miehen kotimaassa käymään ja koko suku painostaan rei' istä. Mä en vaan voi antaa rei' ittää mun vauvan korvia, vaikka kuinka siellä niin tehtäisiin. Pitävät mua ihan pöhkönä siellä.
Tämä oli 80-luvulla :0)
Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut asiasta, ja tulehduksiakaan ei ole ollut.
Oma tyttäreni saanee korvikset ensi elokuussa 2v lahjaksi, tai sitten vähän myöhemmin.
En näe asiassa mitään omituista.. mulle korvikset on tosi tavallinen asia, ja omasta mielestäni on aina ollut kivaa, kun on voinut käyttää korviksia.
nuoria vanhempia. Tyttö on nyt 1,5 vuotias ja laittoivat muutama kk sitten korvakorut. Muutenkin pukevat lastaan farkkuihin ja tiukkoihin paitoihin, eli huomattavan epäkäytännöllisiin vaatteisiin. Tyttö on kuulemma muutaman kerran repinyt korut korvistaan, mutta muuten on kuulemma menny hyvin. Pitävät lapsellaan korvissa jopa renkaita, siitä kun toinen lapsi kiskaisee niin aijai vaan. On tullu monta kerta mieleen että nukkehan noille vanhemmille pitäis ostaa...
Mun mielestä semmoset vanhemmat, jotka laittaa lapselle korvareijät jo vauvana, on kyllä tuossakohden ajattelemattomia. Tökitään reijät, halus lapsi niitä tai ei. Ja vauvoilla olen nähnyt paljonkin korvakoruja, ei se legendaa ole. Korut vauvoilla ylipäänsä??? Mitä ne niillä tekee?
Pahaa tekee.
Korvalehden muoto tulee kasvun aikana muuttumaan moneen kertaan ja ne reiät on siinä, mihin joku ventovieras ammattirei' ittäjä on ne nähnyt parhaaksi laittaa. Itse laitatin 15-vuotiaana ja sekin kaduttaa koska paikat ovat muuttuneet, itse asiassa korvalehteni alaosat muotoutuivat lopullisesti vasta yli 30-vuotiaana.
Älkää hyvät ihmiset! Olen samaa mieltä että hankkikaa meikkipää ja laittakaa sille mitä tahdotte, ei toiselle elävälle ihmiselle!
Ostakaa lankaa ja kangasta ja tehkää käsitöitä niin ei tarvitse peiliin ja toisiinsa koko ajan tuijottaa ja mennä älyttömyyksiin ulkonäön " parantelun" takia.
Ja kun se kaiken lisäksi kuuluu lapsen isän kulttuuriin, eikä minullakaan ole mitään fanaattista kantaa asian suhteen (tyyliin " lapset pois niiltä jotka laitattavat alle rippikouluikäiselle lapselleen korvikset" ), ja sekä minä että tyttäreni tykkäämme koruista, niin kävimme sitten laittamassa reiät korviin.
Korut (pienet kultaiset napit, siis nimeomaan kultaiset, ei vain kullanväriset) ovat nyt olleet korvissa 7 kk, eivätkä ne ainakaan vielä ole tulehtuneet, tarttuneet mihinkään kiinni, tms.
Koruja laitettaessa kauneushoitolan henkilökunta kysyi lapselta ainakin kolme kertaa, että haluatko ihan varmasti korut. Kolmannella kerralla vastaus oli jo tuskainen " no haluun, haluun, ihan varmaan haluuuuuuuun!" , kahdella ekalla kerralla tyytyi vastaamaan vain " joo" , mutta hermot meni kun tädit eivät uskoneet puhetta ;) Korvalehdet puudutettiin ennen reikien laittoa, joten se ei sattunut laisinkaan.
sinunkaan korvalehtesi eivät ole lopullisesti muotouneet. Ihmisen korvalehdet jatkavat kasvua koko elämän, niin hitaasti että sitä ei varsinaisesti huomaa mutta sen verran että on kuitenkin mitattavissa ja huomattavissa jos on vuosien takainen vertailukohta. Miettikääpä vaikka vanhojen ihmisten korvia ;)
Korvalehden muoto tulee kasvun aikana muuttumaan moneen kertaan ja ne reiät on siinä, mihin joku ventovieras ammattirei' ittäjä on ne nähnyt parhaaksi laittaa. Itse laitatin 15-vuotiaana ja sekin kaduttaa koska paikat ovat muuttuneet, itse asiassa korvalehteni alaosat muotoutuivat lopullisesti vasta yli 30-vuotiaana.
Älkää hyvät ihmiset! Olen samaa mieltä että hankkikaa meikkipää ja laittakaa sille mitä tahdotte, ei toiselle elävälle ihmiselle!
Ostakaa lankaa ja kangasta ja tehkää käsitöitä niin ei tarvitse peiliin ja toisiinsa koko ajan tuijottaa ja mennä älyttömyyksiin ulkonäön " parantelun" takia.
[/quote]
Ei kai niistä vanhemmista mitään erityistä mieltä tarvitse olla, vaikkakin omani saavat päättää vasta 18-vuotiaana haluavatko korvakorut vaiko eivät. Itselläni on ollut samoin. Ala-asteikäisenä niitä halusin, koska " kaikilla kavereillakin" oli. !8-vuotiaana mieli oli kyllä jo moneen kertaan muuttunut eikä korviksia ole vieläkään. Eikä kyllä tulekaan :)
Alle 10-v on kyllä ehdottomasti lapsen kehon koskemattomuuteen kajoamista.
lapsen ruumiillista koskemattomuutta tuskin ovat koskaan miettineet. ostaisivat nuken jos haluavat koristaa..