Huutonetti-asiaa.
Kumpi meistä on joustamaton nahjus?
Huusin lapselle kahdet kengät, joista kumpikaan ei ylittänyt hintavarausta. Toiset kengät sulkeutuivat reilun viikon aikaisemmin kuin toiset. Myyjä lupasi myydä ne tarjoamallani hinnalla ja sovimme, että noudan ne.
Näytin lapselleni kuvat kengistä, mutta hän ei pitänytkään toisista, jotka olivat aikaisemmin sulkeutuneet. Niinpä kysyin myyjältä, sopisiko, etten sittenkään ottaisi niitä toisia. Hänen mielestään minun pitäisi nekin ottaa, joten sanoin, että asia on ok. Vaikka pakko i tietenkään olisi.
Olin sitten menossa hakemaan kenkiä, mutta myyjä ei vastaa puhelimeen (olimme sopineet, että soitan kun tulen). Joten se siitä sitten. Harmittaa vain, kun turhaan ajelin bussilla jne. vain yksien (kaksien?) kenkien takia...
Kommentit (5)
Itselläni on yli 300 kauppaa Huutonetissä takana ja tämä on oikeastaan eka selvästi negatiivinen tapaus.
Tosin tapauksessasi hv ei ylittynyt, joten miten tuon nyt sitten tulkitsisi, kun kuitenkin sovitte, että otat molemmat kengät. Myyjältä on kyllä todella tyhmää ja naurettavaa, ettei vastaa puhelimeen/ole paikalla, kun sovitaan. Toivottavasti saatte asian sovittua. Lopulta negapalaute tulee yllättävänkin helposti, jos osuu " sopiva" kauppakumppani...
mun mielestä tökeröä käytöstä myyjältä että velvoittaa sut ottamaan kummatkin kengät vaikka hv ei ole ylittynyt.
ja vielä tökerömpää on se ettei vastaa puhelimeen!! tosin emme voi tietää vaikka myyjällä olisi hyvä selitys olla vastaamatta, on sattunut jotain tms.
Mun tekisi ekan kerran mieli mennä antamaan neutraalia, mutta en taida viitsiä alkaa tappelemaan kuitenkaan. :)
Itse myin kerran ensiaskel-kenkiä, jotka ostaja lupasi hakea. Hänellä oli lapsi mukanaan ja näin heti, että turhan sopivat ovat lapselle, varaa olisi ollut se sentti. Sanoin itse, että jätä ostamatta. :)
Itsestäni on ainakin inhottavampaa myydä tavara, joka ei oikein ostajalle sovi kuin laittaa se uudestaan myyntiin, jolloin sen voi ostaa joku, joka sen todella haluaa!
ap.