Eikö tunnu oudolta että maapallo ja maailmankaikkeus on ollut miljoonia vuosia ja yhtäkkiä synnyt tänne elämään lyhyeksi ajaksi?
Olet ollut sitä ennen tiedottomassa tilassa miljardeja vuosia ja nyt syntymän jälkeen elät alle 100 vuotta ja katoat ikuisiksi ajoiksi. Eikö tunnu yhtään oudolta kun asiaa alkaa tarkemmin miettimään?
Kommentit (187)
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mistä alkuräjähdys johtui?
inflaatiosta
Ihminen on ainoa eläin, joka miettii tällaisia jutskia. Sekion on aika ihmeellistä minusta.
Vierailija kirjoitti:
Synnyn tänne, elän aikani ja kuolen. Ennen ja jälkeen sitä mua ei ole olemassa. No onhan se outoa, jos alkaa liikaa miettimään, kaikki on outoa. Miksi yleensä on mitään?
On sinulle tarjottu ikuista elämää myös. Minä ainakin haluan sen elämän kuoleman jälkeen, en halua helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnyn tänne, elän aikani ja kuolen. Ennen ja jälkeen sitä mua ei ole olemassa. No onhan se outoa, jos alkaa liikaa miettimään, kaikki on outoa. Miksi yleensä on mitään?
On sinulle tarjottu ikuista elämää myös. Minä ainakin haluan sen elämän kuoleman jälkeen, en halua helvettiin.
Jaaha ja taas mennään...
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ainoa eläin, joka miettii tällaisia jutskia. Sekion on aika ihmeellistä minusta.
Ei ihminen ole eläin, eikä apinasta "kehittynyt".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene pois, tää on järki-ihmisten keskustelu.
Ja hihhulit tuli tänkin pilaamaan, kiitos taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha ja taas mennään...
Saat sinäkin uskoa mitä haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene pois, tää on järki-ihmisten keskustelu.
Minä olen järkevä, olen myös ihan normaaliälyinen.
Ei elämä ole kaikki kaikessa. Suurin osa universumista ei ole elävää ainesta.
On tosi paskamaista olla tässä ajassa hetkessä, tällä kuppasella planeetalla jossa ihmiset tappaa toisiaan.
Ei ole yhtään outoa. Outoa olisi jos elämää olisi syntynyt silloin kun maapallo oli sulaa kiveä ja monen sadan asteen pintalämpötilassa. Tähtitieteellisessä aikamitassa elämä kehittyy hyvin nopeasti silloin, kun sille on otolliset olesuhteet.
Ei tunnu oudolta kun sattuu tietämään varmuudella että ihmiset jälleensyntyvät satoja, jopa tuhansia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hate to break you the news mut noihin juttuihin uskottiin ennen kuin tiedettiin paremmin. Nykyään pystytään asiat selittämään keinoin joita nuo tarinat muistiin laittaneilla muinaisilla ihmisillä ei vielä ollut käytettävissään, niin yrittivät hekin omalla tavallaan ymmärtää tätä olemisen sietämätöntä keveyttä.
Vierailija kirjoitti:
On tosi paskamaista olla tässä ajassa hetkessä, tällä kuppasella planeetalla jossa ihmiset tappaa toisiaan.
Aina ihmiset on toisiaan tappanu. Simpanssiryhmätkin saattaa käydä sodan tapaisia taisteluita joissa tulee ruumiita. Näin olen lukenut.
Tuota kai sanotaan eksistentiaaliseksi ahdistukseksi, ap?
Kirkkaan yötaivaan alla tuo huimaava tunne joskus tulee, ei todin ahdista minua.
Vierailija kirjoitti:
Ei elämä ole kaikki kaikessa. Suurin osa universumista ei ole elävää ainesta.
Niin, elämä on vain anomalia. Tosin luin juuri kirjan jossa ehdotettiin entropian lain itseasiassa edellyttävän elämän syntymistä, koska elämä kuluttaa energiaa lisäten siten entropiaa nopeammin kuin eloton aines.
Ei ole ihmeellistä jos oivaltaa, että ihminen on eläin kuten muutkin eläimet. Biologinen läjä lihaa, luita, verta. Ja ainoa syy miksi me tajuamme miettiä asiaa kuten tämä ap:n ajatus on että aivot vain sattuivat ihmisillä kehittymään yli tietyn kehitysasteen ja nyt hämmästelemme syntyjä syviä. Ihan yhtä hyvin voisi olla että näin ei käynyt ja olisimme yhtä yksinkertaisia iloisia höppänöitä kuin vaikka koirat. Joka tapauksessa olemme mitättömiä maailmankaikkeudessa.