Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö tunnu oudolta että maapallo ja maailmankaikkeus on ollut miljoonia vuosia ja yhtäkkiä synnyt tänne elämään lyhyeksi ajaksi?

Vierailija
19.04.2023 |

Olet ollut sitä ennen tiedottomassa tilassa miljardeja vuosia ja nyt syntymän jälkeen elät alle 100 vuotta ja katoat ikuisiksi ajoiksi. Eikö tunnu yhtään oudolta kun asiaa alkaa tarkemmin miettimään?

Kommentit (187)

Vierailija
21/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmeellistä jos oivaltaa, että ihminen on eläin kuten muutkin eläimet. Biologinen läjä lihaa, luita, verta. Ja ainoa syy miksi me tajuamme miettiä asiaa kuten tämä ap:n ajatus on että aivot vain sattuivat ihmisillä kehittymään yli tietyn kehitysasteen ja nyt hämmästelemme syntyjä syviä. Ihan yhtä hyvin voisi olla että näin ei käynyt ja olisimme yhtä yksinkertaisia iloisia höppänöitä kuin vaikka koirat. Joka tapauksessa olemme mitättömiä maailmankaikkeudessa.

Vierailija
22/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu oudolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja mistä alkuräjähdys johtui?

inflaatiosta

Vierailija
24/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ainoa eläin, joka miettii tällaisia jutskia. Sekion on aika ihmeellistä minusta.

Vierailija
25/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnyn tänne, elän aikani ja kuolen. Ennen ja jälkeen sitä mua ei ole olemassa. No onhan se outoa, jos alkaa liikaa miettimään, kaikki on outoa. Miksi yleensä on mitään?

On sinulle tarjottu ikuista elämää myös. Minä ainakin haluan sen elämän kuoleman jälkeen, en halua helvettiin.

Vierailija
26/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnyn tänne, elän aikani ja kuolen. Ennen ja jälkeen sitä mua ei ole olemassa. No onhan se outoa, jos alkaa liikaa miettimään, kaikki on outoa. Miksi yleensä on mitään?

On sinulle tarjottu ikuista elämää myös. Minä ainakin haluan sen elämän kuoleman jälkeen, en halua helvettiin.

Jaaha ja taas mennään...

Vierailija
27/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on ainoa eläin, joka miettii tällaisia jutskia. Sekion on aika ihmeellistä minusta.

Ei ihminen ole eläin, eikä apinasta "kehittynyt".

Vierailija
28/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene pois, tää on järki-ihmisten keskustelu.

Vierailija
29/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hihhulit tuli tänkin pilaamaan, kiitos taas.

Vierailija
30/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha ja taas mennään...

Saat sinäkin uskoa mitä haluat.

Vierailija
31/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene pois, tää on järki-ihmisten keskustelu.

Minä olen järkevä, olen myös ihan normaaliälyinen.

Vierailija
32/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei elämä ole kaikki kaikessa. Suurin osa universumista ei ole elävää ainesta.

Vierailija
33/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi paskamaista olla tässä ajassa hetkessä, tällä kuppasella planeetalla jossa ihmiset tappaa toisiaan.

Vierailija
34/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään outoa.  Outoa olisi jos elämää olisi syntynyt silloin kun maapallo oli sulaa kiveä ja monen sadan asteen pintalämpötilassa.  Tähtitieteellisessä aikamitassa elämä kehittyy hyvin nopeasti silloin, kun sille on otolliset olesuhteet.

Vierailija
35/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

27: Kyllä on ihminen eläin.

Vierailija
36/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu oudolta kun sattuu tietämään varmuudella että ihmiset jälleensyntyvät satoja, jopa tuhansia kertoja.

Vierailija
37/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hate to break you the news mut noihin juttuihin uskottiin ennen kuin tiedettiin paremmin. Nykyään pystytään asiat selittämään keinoin joita nuo tarinat muistiin laittaneilla muinaisilla ihmisillä ei vielä ollut käytettävissään, niin yrittivät hekin omalla tavallaan ymmärtää tätä olemisen sietämätöntä keveyttä.

Vierailija
38/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosi paskamaista olla tässä ajassa hetkessä, tällä kuppasella planeetalla jossa ihmiset tappaa toisiaan.

Aina ihmiset on toisiaan tappanu. Simpanssiryhmätkin saattaa käydä sodan tapaisia taisteluita joissa tulee ruumiita. Näin olen lukenut.

Vierailija
39/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kai sanotaan eksistentiaaliseksi ahdistukseksi, ap?

Kirkkaan yötaivaan alla tuo huimaava tunne joskus tulee, ei todin ahdista minua.

Vierailija
40/187 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei elämä ole kaikki kaikessa. Suurin osa universumista ei ole elävää ainesta.

Niin, elämä on vain anomalia. Tosin luin juuri kirjan jossa ehdotettiin entropian lain itseasiassa edellyttävän elämän syntymistä, koska elämä kuluttaa energiaa lisäten siten entropiaa nopeammin kuin eloton aines.