50km työmatka bensa-autolla, talvisin haasteellinen työmatka. Ottaisitko silti työn vastaan?
Lomat lähtisi, ja työmatka pitenisi todella paljon. Nyt vain 10km työmatka.
Kommentit (25)
Mulla 70km siivu eikä minusta ollenkaan pitkä työmatka.
100 km päivä n.210 työpäivää 21 000 km keskinopeus 60? tulee 44 työpäivää autossa istumisesta.
20 km päivä, sama kaava 9 päivää eli erotus 35 päivää autoilua + autoilu omalla ehkä 20 snt/km kulu ero 3300 € eli about 6-7 tonnia pitäis tulla lisää mediaaniliksaa vuodessa, että samat tulot, tietysti jos kivemmat hommat, ja jos ei autoilun ajoaikaa murehdi niin riittää pienempi erotus.
Mulla on talvisin 54km suuntaansa töihin kesäisin siis vähemmän, n. 47km, mutta se on liian haastava tie mulle kulkea liukkaalla, joten talvisin kuljen tuota pidempää reittiä. Sekin toki liukkailla paha, on peuroja ja hirviä, on pimeää, jne. Tätä nyt oon tässä viimeiset kymmenen vuotta vedellyt, ja voin kertoa, että tosiaan sen 6kk vuodesta vetuttaa ajella sen 40-60 minuuttia per suunta per päivä. Palkka on kuitenkin ok ja km-verovähennykset kompensoi. Tienaan sen 50 000-80 000 riippuen vuodesta, veroprosentin ollessa 19-25. Bensakustannukset näillä hinnoilla n. 400-500€ kuussa, onhan se paljon. Joten, jos sun palkka on pieni ja auto kuluttaa sen normaalin 5-7l/100km, en suosittele.
Ei vaihdosta ole kuin haittaa tuossa