Riitaisa ero, perheneuvola, jos en pyydä miestä mukaan
Ero on tosi hankala. Riitaisa. Ei mistään asioista yhtenevää näkemystä. Olen varannut keskusteluajan perheneuvolaan. Toivovat siellä, että puhun asiasta ex:lle ja pyydän mukaan. Mitä jos en tätä tee? Jos menen ensin paikalle yksin jäsentämään ajatuksia?
Tiedän, että ex jyräisi kaikki mielipiteillään ja osaa kyllä puhua. Puhuu siis jauhot suuhun kaikille. Ja toiseksi, erossa on valitettavasti paljon keskeneräisiä asioita mitkä hoidettava, ja tiedän että suuttuu tästä soitostani. Enkä haluaisi yhtään enempää riitaa.
Haluaisin saada rauhassa asiani kerrotttua, ammattilaisten ajatuksia tilanteeseen, ihan ilman miestä.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ei se miehesi ole ihmistä kummempi. Ihan tavallinen pulliainen, vaikka sinä pelkäätkin sanoa oman mielipiteesi. Erojen parissa työskennelleet ovat nähneet ihan kaiken, joten heille ei niin vain jauhoja suuhun puhutakaan.
Ihan tavallinen paskianen, se sun miehesi on, kaikki ne on tuommoisia sontiaisia eron tullessa, pelkkiä kakaroita. Ole hiljaa ja anna sen miesääliön paasata, kun aika on loppu niin sano, että tästä saikin hyvän kuvan miksi pitää erota, kun ei suunvuoroa saa.
Ei ole kokemusta, mutta muuten näin todella ulkopuolisena tulee mieleen, että eiköhän nuo siellä ole nähneet kaikenlaista eivätkä välitä oletteko yhtään samaa mieltä mistään ja pääsettekö muuten mihinkään sopuun kunhan vaan saatte sovittua lasten huollon tasapuolisesti?
Lopeta se miehen pelkääminen. Kuka sinun parastasi ajattelee, ellet sinä itse? Olet jämäkkä, asiallinen ja keskityt käsiteltäviin asioihin. Ei se miehesi mielipide ole yhtään sen tärkeämpi kuin sinunkaan, eikä hän voi yksin asioista päättää, vaikka olisikin hyvä puhumaan. Nyt ryhtiä nainen.
Tulipa mieleen kun me erosimme aikoinaan eksäni kanssa. Siihen aikaan kirkko järjesti eroaville parisuhdeneuvontaa. Meillä oli miesperiterapeutti, jolla on myös papin koulutus. Yritettiin siinä keskustella, eksäni oli äärettömän lapsellinen ja käyttäytyi tökerösti. Se sovittelija karjaisi ykskaks eksälleni, että mene helvettiin, edes hän ei jaksa kuunnella noin lapsellista uhoa. Eksän naama oli näkemisen arvoinen. Se terapeutti sanoi, ettei hön edes saisi tätä sanoa, mutta nyt on tilanne jolloin hän ehdottomasti neuvoo eroamaan.
Niin erottiin, ja minä pidin huolen, että lapset, talo, irtaimisto ja auto jäi lapsille ja minulle.
Hyvin meidän lasten kanssa kävi.
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan perua koko tapaamisen. En halua kohdata miestä tässä asiassa. Enkä missään. Antaa olla. Saakoon tahtonsa läpi ja tehdään asiat kuten hän haluaa, kunhan saadaan näille joku piste ja loppu. En jaksa enää. En yhtään.
Eli kiukuttelemalla ja uhkaamalla näköjään saa tahtonsa läpi. Menee 15 vuotta, kun huomaat että lapsesta kasvoi samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan perua koko tapaamisen. En halua kohdata miestä tässä asiassa. Enkä missään. Antaa olla. Saakoon tahtonsa läpi ja tehdään asiat kuten hän haluaa, kunhan saadaan näille joku piste ja loppu. En jaksa enää. En yhtään.
Älä lähde mukaan exän provosointeihin tai muuhunkaan. Keskityt vain siihen oman kantasi esille tuomiseen. Kyllä sinä siihen pystyt, jos minäkin pystyin. Epäasiallista käytöstä et siedä jatkossakaan, vaan toteat esim puhelimessa, että en kuuntele tällaista ja suljet puhelimen. Viestit säästät, jos ovat asiattomia. Sama laki se on paskiaisillekin, vaikka ne muuta kuvittelevatkin.
T: Se joka erosi väkivaltaisesta sadistista
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä jaksat. Kun huomaat, ettei kukaan enää määräilekään sanomisiasi ja tekemisiäsi alat löytämään oman vahvuutesi.
Sinua etsisin keskusteluapua, jolle kertoisin tuon kaiken, mitä olet täällä kertonut. Saisit perspektiiviä asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sinä jaksat. Kun huomaat, ettei kukaan enää määräilekään sanomisiasi ja tekemisiäsi alat löytämään oman vahvuutesi.
Sinua etsisin keskusteluapua, jolle kertoisin tuon kaiken, mitä olet täällä kertonut. Saisit perspektiiviä asioihin.
Sinuna*
Vierailija kirjoitti:
No esim lastenvalvojaa voit tavata yksin. Ja kertoa oman kantasi elatuksesta ja tapaamisista. Vai mihin ne riidan aiheet liittyvät?
Eräs lastenvalvoja ja ihana mies! sanoi joskus, että hyvin perustellusta syystä hän tapaa vanhempia vain erikseen, olkoonkin, että Ja on täysin ymmärrettävää, että jos on eronnut ja pitäisi sopia mm. mahd. lapsen elatuksesta ja asumisesta ja tapaamisesta, niin tunteet on ns. pinnassa.
Mutta lastenvalvojan luona pääosassa on lapsi ja lastakoskevat asiat. Ja hänen mielestä lasta koskevat asiat koskettavat lähtökohtaisesti yhtä paljon kumpaakin vanhempaa.
Kuitenkaan hän ei voi yksin määrätä tehtäviä asioita vaan lastenvalvojan luona tehdään sopimuksia, joiden osapuolina ontavalisimmin lapsen vanhemmat. ja koska sopiminen on aina paljon monimutkaisempaa silloin kun vaintoinen on paikalla. - Toki tosita voidaan kuulla etäyhteyden avulla tai vaikka teamsillä ja siten saada hänet ikäänkuin paikalle/ olemaan läsnä.
Sen sijaan sellainen että molemmat vanhemmista kävisivät vuorollaan hänen luonaan ilman, että toiseen ollaan yhteydessa mitenkään samanaikaisesti on toki joskus mahdollsita mutta hyvin poikkeuksellisesti ja hyvin perustellusta syystä.