Mitä leikkejä isä voisi leikkiä 5v tyttären kanssa?
Olen 40v isä ja leikin joskus 5v tyttäreni kanssa (esim. seikkailuleikkejä lelujen kanssa, roolileikkejä, kauppaa, ja kotia), mutta luulen, että olen liian suppeamielinen enkä keksi tarpeeksi hyviä ja monipuolisia leikkejä.
En valitettavasti leiki hänen kanssaan tarpeeksi usein (ehkä vain 2-3 krt viikossa), joten yritän korvata määrää laadulla. Mitkä leikit olisivat hyviä leikkejä hänen kanssaan?
Kommentit (3)
Esim. yhdessä kirjastoon lainaamaan kirjoja. Joita sitten luet ääneen ja juttelette tapahtumista.
Tuossa on jo paljon! Lisäksi muuta yhdessäoloa, kuten lautapelejä, kirjojen lukemista, ulkoilua... olet ihan huippu isä kun leikit lapsesi kanssa. Ei ole itsestäänselvyys! Meidän lapset tykkää rakentaa majoja. Siis ihan sisälläkin, huonekaluista ja peitoista.
Nuo kuulostaa jo hyviltä leikeiltä ja määräkin on minusta paljon. Itse en leikkinyt poikieni kanssa liki ikinä vaan pelasin paljon lautapelejä ja luin kirjoja. Ja tietenkin ulkoiltiin ja puuhattiin metsässä (mm. rakennettiin majoja) ja käytiin leikkipuistoissa.