Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin, että en jaksa eläkkeelle

Vierailija
19.04.2023 |

Olin jokunen vuosi sitten pitkällä sairaslomalla burnoutin vuoksi. Työ ei niinkään vaan henkilökohtaiset ominaisuudet. Kävin terapiat, tein muutoksia ja myös muutuin itse aidosti,mutta ei riittänyt,kun elämä heitteli kuin lastu laineilla. Olen jälleen sairaslomalla, koska lakkasin taas nukkumasta lähes kokonaan stressin vuoksi.

Minulla on myös useita kroonisia fyysisiä sairauksia jotka kukin yksin eivät olisi iso ongelma, mutta olen tosi harvoin ns. täydessä terässä ja tämä vie jaksamista. 5 isompaa asiaa ja lukuisia pieniä juttuja. Hoidan itseäni, mutta hoitoväsymys on myös kova.

Ikää on vasta 42. Eläkeikäni on jotain 66 vuotta. 24 vuotta! En tule mitenkään jaksamaan sinne asti. Oikeastaan tekisi mieli irtisanoutua heti ja lakata yrittämästä tätä pinnistelyä kaikkien näiden vaivojen kanssa, mutta eihän mulla rahaa ole sellaiseen. Ja menettäisin työterveyshuollon. Vaikka muutettaisiin halvempaan jne. ei se mitään ratkaisisi ja olisin käytännössä lähes tuloton ja stressaisin sitten rahasta. Lapsiakin on. Ja ajatus puolison ja yhteiskunnan elättinä olosta on todella vieras.

Onko muita kohtalotovereita?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huolehdi siitä 66 ikävuodesta!

Eläkeikäsi tullaan vielä tarkistamaan ylöspäin!

60 on uusi 30!

No niinpä. Varsinkin kun pari viikkoa sitten Hesarissa oli juttua, että ihmiset voivat hetken kuluttua elää jopa 135-vuotiaiksi! Eli siitä päätellen alin eläkeikä voisikin olla jossakin 90 - 95 ikävuoden hujakoilla?

Vierailija
42/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin 56-vuotiaana että.en jaksa enkä halua odottaa lähes kymmentä vuotta ennen kuin pääsen oman aikani herraksi ja eihän tiedä edes riittääkö elinpäivät sinnekään asti. Niinpä lopetin työt ja elän runsaan sijoitussalkkuni antimilla. Salkun joka kertynyt pikkuhiljaa työssäolovuosikymmeninä tehdyistä sijoituksista ja niiden tuotoista. Jokamiehen ja - naisen saavutettavissa oleva asia. Oma vika jos ei ole sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota työterveydessä osasairauslomaa ja jos jaksat sitä tehdä niin yritä osatyökyvyttömyyseläkkeelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi