Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sanoa kauniisti Jehovantodistajille...ettei kiinnosta heidän uskontonsa?!

Vierailija
30.11.2006 |

Oikeesti olen yrittänyt kauniisti sanoa etten halua heidän lappusiaan ja minulla on oma uskoni Jeesukseen Kristukseen! Mutta EI mene jakeluun vaan 1-2krt kuukaudessa ovat ovikelloa soittelemassa!!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan jaksa. Pari kertaa voin sanoa nätisti ja sen jälkeen ilmoitan ihan suoraan, että jättäkää minut rauhaan. Toimii.

Vierailija
2/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sais ampua moiset kotirauhanrikkojat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan TIUKASTI, niin että menee typerämmällekin perille.

Vierailija
4/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten TOOSIIII suoraan ja kirjoittaa vaikka vielä lapulle, että ymmärtävät!! Viimeksikin sanoin etten halua heidän lappusiaan ja minulla on sitä varten Raamattu kaapissa, jos haluan lukea! Ja, että MINÄ USKON JEESUKSEEN KRISTUKSEEN!!! No, mutta jos nyt kuitenkin tutustuisit näihin lappuihin ja jos nyt vaikka luen sinulle pätkän täältä pälä,pälä,pälä....joo mä en nyt ehdi enkä halua kuunnella!!! Kaipa nuo kassialmat taas ens viikolla tulevat.....ARGHHH

Vierailija
5/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin harvoin on kukaan käynyt.

Vierailija
6/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiltti ja tottelevainen koira, mutta iso ja isoääninen. Eivät ole vuosiin käyneet sen jälkeen.

Jos ei ole koiraa, kannattaa laittaa koiravaroitustarra silti oveen. Mieluiten joku sussari, rottweiler tai muu iso koira.

Vierailija
7/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on listat osotteista, joissa on käyty ja myös mihin on kielletty menemästä. Meillä ei ole käynyt jehovia 6 vuoteen. Niin, sekin auttaa kun ei vaan avaa ovea.

Vierailija
8/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän uskoaan, mutta olen tyytyväinen omaani. Olen saanut olla rauhassa.

Vierailija
9/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastausta ensimmäiseenkään kysymykseen, eikä kannata itse sanoa mitään, mihin voi jotakin vastata. Sanot vain ¿ei kiitos¿, perään kohteliaahko hymy ja ovi kiinni, ennen kuin uskontonsa tyrkyttäjä ehtii suutaan avata.

Vierailija:

sitten TOOSIIII suoraan ja kirjoittaa vaikka vielä lapulle, että ymmärtävät!! Viimeksikin sanoin etten halua heidän lappusiaan ja minulla on sitä varten Raamattu kaapissa, jos haluan lukea! Ja, että MINÄ USKON JEESUKSEEN KRISTUKSEEN!!! No, mutta jos nyt kuitenkin tutustuisit näihin lappuihin ja jos nyt vaikka luen sinulle pätkän täältä pälä,pälä,pälä....joo mä en nyt ehdi enkä halua kuunnella!!! Kaipa nuo kassialmat taas ens viikolla tulevat.....ARGHHH

Vierailija
10/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ap. osaa puhua?

Vierailija
11/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä otan yleensä ne laput vastaan, kiitän kauniisti ja sitten ne lähtevät pois. Miehen kanssa naureskellaan niille lehtisille ja sitten nakataan paperinkeräykseen. Ovella ovat käyneet pari kertaa vuodessa ja ikinä ei ole mennyt paria minuuttia kauempaa siinä ovella. Ja kaikille jää hyvä mieli :)

Jos ne yrittää käännyttää teitä kun olette noin kovin vastahankaan. Meidät luulevat jo käännyttäneensä :)

Vierailija
12/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina, että minulle ovat nämä uskonasiat jo ihan selviä, kiitos ja näkemiin. Hymyilen ystävällisesti. Antavat olla.

Vierailija
13/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ole kiinnostunut ja kiitos vaan. Sit pistän oven kiinni.

Vierailija
14/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi Jehovantodistaja.

Siis mehän käymme kaikenlaisten ihmisten luona, uskontoon, kansalaisuuteen, ihonväriin yms. katsomatta. Siksi ei kannatakkaan yrittää " häätää" :) meitä sanomalla kuuluvansa, johonkin toiseen uskontoon.

Seuraavalla kerralla, kun Jehovantodistajat tulevat ovellesi, sano heille suoraan, ettet halua heidän enää käyvän luonasi. Sano vaikka, että " merkatkaa minun osoitteeni kohdalle, että meille ei saa enää tulla." Sen enempää sinun ei tarvi sanoa. Ja voit olla aivan ystävällinen suorista sanoista huolimatta. Me arvostamme, että ihmiset sanovat näin, koska se helpottaa työtämme. Näin meidän aikaamme säästyy niiden ihmisten etsimiseen, jotka haluavat kuunnella.

Minulle on muutama ovenavaaja aivan suoraan kieltänyt enää tulemasta. Olen heti merkinnyt asian muistiin ja kiittänyt ovenavaajaa, että hän sanoi suoraan.

Meille on kaikille annettu nämä ohjeet, joten tämän pitäisi auttaa.

Vierailija
15/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voivat vetää nimeni päälle rastin kirjoissaan. Otan sitten itse yhteyttä, jos tunnen jotain muutoksentarvetta. Tämä on toiminut ainakin mormonien kanssa.

Vierailija
16/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaativat päästä sisään, niin sano että ok, mutta sillä ehdolla että ensin rukoillaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tästä he todennäköisesti kieltäytyvät, sillä Jehovan todistajat eivät usko Pyhään kolmiyhteyteen.

Vierailija
17/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka päivä - vaikka hän oli jo ensimmäisellä kerralla sanonut, että ei ole kiinnostunut jne.

On vielä vuorotyössä ja heräsi sitten tähän pimputteluun.

Lopulta uhkasi poliisilla, mikä sitten tepsi, mikään muu ei tehonnut.

Vierailija
18/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä otan yleensä ne laput vastaan, kiitän kauniisti ja sitten ne lähtevät pois. Miehen kanssa naureskellaan niille lehtisille ja sitten nakataan paperinkeräykseen. Ovella ovat käyneet pari kertaa vuodessa ja ikinä ei ole mennyt paria minuuttia kauempaa siinä ovella. Ja kaikille jää hyvä mieli :)

Jos ne yrittää käännyttää teitä kun olette noin kovin vastahankaan. Meidät luulevat jo käännyttäneensä :)

Miksi otat lehdet vastaan, jos et edes lue niitä?

Vierailija
19/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyse on ihmisitä joille asioitten hoito ylipäätään on ylivoimiasen hankalaa, ujoja ja estoisia ihmisiä, kotiäitejä joitten asiat aviomiehet hoitaa. Minua äryttää tällänene jatkuva sama valitus täällä. Minä sanoin kerran selkeesti ja selvästi että ei kinnosta ja sen jälkeen ei ole tarvinnut avata ovea heille. Tietääkseni meidän rapussa ei muutenkaan Jehovan Todistajat käy, ei silti.

Vierailija
20/20 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos vaativat päästä sisään, niin sano että ok, mutta sillä ehdolla että ensin rukoillaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Tästä he todennäköisesti kieltäytyvät, sillä Jehovan todistajat eivät usko Pyhään kolmiyhteyteen.

Jos ovenavaajaa sanoisi kuvaamallasi tavalla niin luultavasti siitä heräisi keskustelua esim :

-Aivan totta, että emme usko kolmiyhteiseen jumalaan.

Raamatun mukaan Isä on Poikaa suurempi ja he ovat erillisiä persoonia. Pyhä henki taas on Jumalan eli Isän vaikuttava voima.

Me rukoilemme Jeesuksen nimeen, koska tunnustamme, että tarvitsemme syntisinä ihmisinä häntä välittäjäksi puolestamme.

Joh. 14 : 6 , 14 : " Jeesus sanoi hänelle: `minä olen tie ja totuus ja elämä. Kukaan ei tule Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos pyydätte mitä tahansa minun nimessäni, niin teen sen` " -

Jos joku pyytäisi minua rukoilemaan ensin kanssaan ja sitten esittämään asiani voisin vastata:

" On ilo huomata, että arvostat rukouksen tärkeyttä. Jehovan todistajatkin rukoilevat säännöllisesti.

Mutta sinulle saattaa olla uutta, mitä Jeesus sanoi siitä, milloin ja miten tulisi rukoilla...

Oletko tiennyt, että hän varoitti opetuslapsiaan esittämästä julkisia rukouksia siksi, että toiset näkisivät heidän olevan hartaita, rukoilevia ihmisiä? Matt. 6:5.

Jeesus sanoi sitten, minkä tulisi olla lähinnä sydäntämme ja mitä meidän tulisi asettaa ensi sijalle rukouksissa. Juuri siitä tulin kertomaan sinulle. Matt. 6: 9, 10 (Isämeidänrukous) "

Joten hyvin keskustelua herättävän avauksen heittäisit jos rukoilemaan meitä pyytäisit. Niin ja kolminaisuudesta tulisi vaikka kuinka pitkään tekstiä..

Joten kannattaisiko vain sanoa suoraan ja kiertelemättä, jos ette halua meidän käyvän luonanne.