Mitähän kivaa sitä työtön keksisi näin keskiviikoksi?
Meniskö päiväelokuviin, vaiko johonkin museoon kiertelemään?
Mitä sinä toinen työtön meinaat tehdä?
Kommentit (66)
tee hyvvee omilla käsillä itsellesi ja ota tirsat,sit hyvä leffa ni toimii.
Kannattaa ap opetella elämään metsässä. Kohta lopetetaan asumistuet, niin on hyötyä osata asua teltassa.
En ole varsinaisesti työtön vaan eläkkeellä. Tänään kaivan taas ompelukoneen esiin ja teen verhokappoja
ja liinavaatteita, joita myyn kirpparilla sitten kesemmällä.
Onnellinen kirjoitti:
Kannattaa katsella työpaikkoja ja tehdä työhakemuksia, kunnes saat työpaikan. Niin tein minäkin, kun YT:den myötä päädyin työnhakijaksi. Lopulta uusi työpaikka löytyikin. 😀
Hyvä vinkki. Olen nyt lähettänyt 96 hakemusta seitsemän kuukauden aikana. Yksi haastattelu, nolla paikkaa. Ilmeisesti jatkan tätä seuraavat seitsemän vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ap opetella elämään metsässä. Kohta lopetetaan asumistuet, niin on hyötyä osata asua teltassa.
Sielä on vero itkijä taas vauhissa🤡
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen kirjoitti:
Kannattaa katsella työpaikkoja ja tehdä työhakemuksia, kunnes saat työpaikan. Niin tein minäkin, kun YT:den myötä päädyin työnhakijaksi. Lopulta uusi työpaikka löytyikin. 😀
Hyvä vinkki. Olen nyt lähettänyt 96 hakemusta seitsemän kuukauden aikana. Yksi haastattelu, nolla paikkaa. Ilmeisesti jatkan tätä seuraavat seitsemän vuotta.
Miksi noin monta hakemusta? Vaatimus on 4 hakemusta per kuukausi eli 28 hakemusta tuossa ajassa.
KESEMMÄLLÄ😊Tosi kiva sana. Toimii myös: SYKSYMMÄLLÄ, KEVÄÄMMÄLLÄ mutta ei TALVEMMALLA. Suomi on hauska kieli.
Anteeksi, vähän OT 🙄
Ennen nettiaikaa luettiin kirjoja. Sanotaan että kun lukee kirjoja ei koskaan ole tylsää. On yhä näin. Lainaa kirjastosta kirja ja lue se. Palauta ja lainaa uus.
Jos ei ole tottunut kirjoihin, lainaa vaan yhden kerralla niin ei stressaa.
Osallistu Miljoona roskapussia-haasteeseen. Ylen sivuilta löytyy lisätietoa. Ainakin meidän kotiseudulla näkee, että ihmiset on tosiaan lähteneet tuohon mukaan. Itse joudun etsimään jonkin toisen kaupunginosan, että saan tehdä oman panokseni, kun täällä meilläpäin on jo kaikki roskat kerätty pois.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta myös työtön. Pitääkö mun työssäkäyvän puolison myös muuttaa metsään. Ai niin eihän saada edes asumistukea. Lopettakaa ne vaan.
Vierailija kirjoitti:
Osallistu Miljoona roskapussia-haasteeseen. Ylen sivuilta löytyy lisätietoa. Ainakin meidän kotiseudulla näkee, että ihmiset on tosiaan lähteneet tuohon mukaan. Itse joudun etsimään jonkin toisen kaupunginosan, että saan tehdä oman panokseni, kun täällä meilläpäin on jo kaikki roskat kerätty pois.
Mä en koskaan roskaa ja en todellakaan kerää ilmaisesksi roskaajien roskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vetäisin sinuna kunnon kännin kun kerran voit. Itse en keskiviikkona niin voi tehdä vaikka kuinka janottaisi koska pitää mennä töihin elättämään itseni ja sinut.
Sinä et pitkään työttömänä hengissä selviäisi tuolla elämänkokemuksella ja filosofialla.
Pysy siellä töissä, kaikille parempi.
Miten ne yli kuuskymppiset juopot ovat sitten yhä hengissä?
Mä lähden kohta salille. Sitten on normaali kaupassa käynnit ja ruuan laitot. Illalla katselen Netflix sarjoja.
Väsyttää. Mietin, että jos ottais nokoset. Ei just nyt huvita mikään.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tässä. Aamun säädin netissä virallisia juttuja, nyt keittelen pottuja kepakoiden kanssa.
Sitten jatkan prätkän katselua kesäksi, pienen lenkinkin voisi jälleen dallata.
Siinä se päivä taas lipsahtaa.
Minkälaista prätkää etsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vetäisin sinuna kunnon kännin kun kerran voit. Itse en keskiviikkona niin voi tehdä vaikka kuinka janottaisi koska pitää mennä töihin elättämään itseni ja sinut.
Sinä et pitkään työttömänä hengissä selviäisi tuolla elämänkokemuksella ja filosofialla.
Pysy siellä töissä, kaikille parempi.
Miten ne yli kuuskymppiset juopot ovat sitten yhä hengissä?
Aina on harvinaisuuksia jotka kestää alkoholia ja muitakin aineita enemmän tai kauemmin kuin monet muut. Ilmeisesti se känni on niin suuri onni ja autuus että sen ottamisesta työläinen kadehtii työtöntä. Aivan sivuseikka että jatkuvasti on rahat lopussa mutta kun voi arkena vetää kännit. Kuulostaa pikkusen juopoilta tuollaiset kadehtijat.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on se ongelma että työkkäri voi tulkita tuon toiminnaksi josta jollekin voitaisiin maksaa palkkaa. Seurauksena voi olla työttömyyskorvauksen menettäminen. Tällaisestahan on esimerkkejä ollut joten ei uskalla ottaa riskiä.
Aina voi lähteä jakamaan lehtiä tai poimimaanaan marjoja tiloille. Et ole oikeutettu lorvailessasi toimitusjohtajan palkkatasoon vaikka niin itse kuvittelet.