Mitähän kivaa sitä työtön keksisi näin keskiviikoksi?
Meniskö päiväelokuviin, vaiko johonkin museoon kiertelemään?
Mitä sinä toinen työtön meinaat tehdä?
Kommentit (66)
Onnellinen kirjoitti:
Kannattaa katsella työpaikkoja ja tehdä työhakemuksia, kunnes saat työpaikan. Niin tein minäkin, kun YT:den myötä päädyin työnhakijaksi. Lopulta uusi työpaikka löytyikin. 😀
Katsoin jo.
Avoimet paikat oli nämä: sairaanhoitaja, lähihoitaja, farmaseutti, kirvesmies, yhdistelmäajoneuvon kuljettaja, palomies, varhaiskasvatuksenopettaja, toimintaterapeuttti ja erityisopettaja.
En voi hakea yhteenkään.
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen kirjoitti:
Kannattaa katsella työpaikkoja ja tehdä työhakemuksia, kunnes saat työpaikan. Niin tein minäkin, kun YT:den myötä päädyin työnhakijaksi. Lopulta uusi työpaikka löytyikin. 😀
Katsoin jo.
Avoimet paikat oli nämä: sairaanhoitaja, lähihoitaja, farmaseutti, kirvesmies, yhdistelmäajoneuvon kuljettaja, palomies, varhaiskasvatuksenopettaja, toimintaterapeuttti ja erityisopettaja.
En voi hakea yhteenkään.
Kyllä varhaiskasvatuksenopettajaksi voi hakea. Koulutettua hakijaa ne eivät saa kuitenkaan, joten niiden on pakko palkata kouluttamaton.
Minun pitää käydä terkkarissa. Käyn myös katsomassa sairasta sukulaistani. Ja lasken olisiko minulla varaa ostaa alennuksesta yksi takki, kun sille olisi tarvetta.
Itse olen tänään ajatellut:
- siivota (joo no ei ole kyllä kovin kivaa tää)
- mennä lenkille
- opiskella espanjaa
- ruuaksi teen israelilainen couscoussalaattia
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen kirjoitti:
Katsoin jo.
En voi hakea yhteenkään.
Ja ylipäänsä joka paikkaan hakevat superihmisiä, joilla on alalta kokemusta vaikka kuinka ja joka osaa kaiken jo valmiiksi. Itse hain erääseen pitopalveluravintolaan töihin, kun ilmoituksessa sanottiin, että työhön perehdytetään eli ei tarvitse osata vielä. Tuosta paikasta soittivat ja mainitsin sen, että minulla on ennestään kokemusta laitoskeittiöissä työskentelystä (eli ajattelin, että auttaisi vähän nopeuttamaan perehdyttämisen kannalta). Kuitenkin haastattelija sanoi sitten, että heillä on hirveä kiire, niin eivät ehdi perehdyttää, vaan pitäisi jo osata kaikki. Tässä ehkä vaikutti tosin se, että asuin tuohon aikaan vielä eri paikkakunnalla kuin työpaikka oli ja vaikka tarjouduin matkustamaan tutustuakseni tuohon paikkaan, niin ilmeisesti olisi pitänyt olla tässä-nyt-heti semmoinen hakija, joka jo asuu tuolla paikkakunnalla. Haastattelun aikaan (viime vuonna) kesä oli jo aika lähellä, niin kaipa niillä sitten oli niin kova kiire kesäsesongin kannnalta....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen kirjoitti:
Hyvä vinkki. Olen nyt lähettänyt 96 hakemusta seitsemän kuukauden aikana. Yksi haastattelu, nolla paikkaa. Ilmeisesti jatkan tätä seuraavat seitsemän vuotta.
Miksi noin monta hakemusta? Vaatimus on 4 hakemusta per kuukausi eli 28 hakemusta tuossa ajassa.
Olen eri, mutta todennäköisyys saada töitä on tietenkin parempi mitä enemmän niitä hakemuksia lähettää. Olettaen tietysti, että kaikki hakemukset tehdään huolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ap opetella elämään metsässä. Kohta lopetetaan asumistuet, niin on hyötyä osata asua teltassa.
En ole ap, mutta myös työtön. Pitääkö mun työssäkäyvän puolison myös muuttaa metsään. Ai niin eihän saada edes asumistukea. Lopettakaa ne vaan.
Täällä sama. En saa asumistukea, joten lakkauttakoot kaikin mokomin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen kirjoitti:
Katsoin jo.
En voi hakea yhteenkään.Kyllä varhaiskasvatuksenopettajaksi voi hakea. Koulutettua hakijaa ne eivät saa kuitenkaan, joten niiden on pakko palkata kouluttamaton.
No ei todellakaan palkata sellaista jolla ei ole mitään osaamista alalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen kirjoitti:
Katsoin jo.
En voi hakea yhteenkään.Kyllä varhaiskasvatuksenopettajaksi voi hakea. Koulutettua hakijaa ne eivät saa kuitenkaan, joten niiden on pakko palkata kouluttamaton.
Osaamista voi hankkia esimerkiksi työkokeilun kautta (joka pitää myös työkkärin tyytyväisenä). Lisäksi ainakin pääkaupunkiseudulla järjestetään 4 päivän mittaisia valmennuksia varhaiskasvattajan tehtäviin.
Tänään lähinnä lepäilen ja teen käsitöitä kun eilen oli rankka kuntosalitreeni ja kaupungissa käynti.
Minä lähden risusavottaan ja sitten marjaan ja sieneen ja sitten teen jotain vanhuspalvelutöitä etuuksieni eteen ja sitten illalla kerään vielä roskia ja lakaisen torin.
Käy kirpparilla katselemassa ja ostamassa jotakin mieluista ja tarpeellista pikkurahalla.
Minä opiskelen. Nyt teen tehtäviä ja illemmalla on luento johon pitää osallistua. Vielä jos jaksan niin urheilen ja siivoan. Ei mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen kirjoitti:
Katsoin jo.
Osaamista voi hankkia esimerkiksi työkokeilun kautta (joka pitää myös työkkärin tyytyväisenä). Lisäksi ainakin pääkaupunkiseudulla järjestetään 4 päivän mittaisia valmennuksia varhaiskasvattajan tehtäviin.
No ei kuule opettajaksi pääse työkokeilun kautta.
Enkä muutenkaan ole soveltuva päiväkotiin.
Mä siivoan kaappeja ja kohta lähden harrastusteni pariin.
Mä vaihdoin petivaatteet, pesin koneellisen pyykkiä ja kävin suihkussa. Nyt juon kaljaa ja kohta lähden koiran kanssa ulos. Sitten imuroin ja laitan ruokaa, odotan, että mies tulee töistä, jos se vaikka antaisi mulle tänään ku eilen ei herunut. Ihme pihtari.
Kävin salilla aamupäivällä. Nyt lounasta ja sitten vähän paperitöitä, veroilmoituksen tekoa ja avoimien työpaikkojen tarkistus. Illasta näen vielä ystävää ja käydään lenkillä. Kiva päivä.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaihdoin petivaatteet, pesin koneellisen pyykkiä ja kävin suihkussa. Nyt juon kaljaa ja kohta lähden koiran kanssa ulos. Sitten imuroin ja laitan ruokaa, odotan, että mies tulee töistä, jos se vaikka antaisi mulle tänään ku eilen ei herunut. Ihme pihtari.
En ihmettele yhtään:kaljoissaan oleva työtön plösö.
Itse käyn työttymyyden ohella n. 30 + tuntia kuukaudessa töissä. Yleensä tulot jää alle työttymyysturvan suojaosan eli päivärahaan ei tule alennusta ja jos menee vähän yli sen, niin silti saan soviteltua päivärahaa.