Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni käytös

Kesääodotellessa
18.04.2023 |

Olen tavannut kivan miehen 7kk ja olemme tapailleet pari kertaa viikossa siten, että viikolla käydään syömässä/ leffassa tms. ja viikonloppuna olen yötä hänen luonaan. Minusta on vain hieman outoa, että mies ei juurikaan tule luokseni. Olen pyytänyt kyllä. Toki on käynyt ja istunut parina iltana ennen menoamme ulos, mutta ei koskaan tule yöksi. Hänen luonaan olen ollut kyllä melkeinpä joka viikonloppu tapaamisestamme alkaen 1-2 yötä putkeen. Hänellä on kissa, mutta voiko se olla syy että ei tule yöksi, kun meidän asuntojen välillä ei ole kuitenkaan kuin alle 10km välimatkaa ja aamusta pääsisi nopeasti kissan luokse. Voi olla että kuvittelen vain jotain, mutta onko tämä normaalia käytöstä mielestänne suhteessa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kysyä ei voi asiaa mieheltä, miksi?

Vierailija
22/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaan tottunut omaan kotiinsa, sänkyynsä jne. Tai ei just halua, että kissa on yksin. Tai ei halua aamulla tehdä varpusparvea sinun vessaasi vaan "tarvitsee" oman vessansa?

Mies voisi kertoa suoraan suhteen laadusta. AP olettaa olevansa vakavassa suhteessa miehen ajatellessa elävänsä olosuhde tyypisessä panosuhteessa. Tällaiset tyypit ei suostu puhumaan yhteenmuutosta. Halutaan elää kevyesti.

He ovat olleet yhdessä 7 kk, ei 7 vuotta. Jos oma puolisoni olisi alkanut puhua avoliitosta alle vuoden tuntemisella, niin olisin juossut.

Nykyaikana olosuhde suhteet on yleistyneet. Eikä niissä ole mitään pahaa ellei toista sumuteta alusta saakka. Moni jää vuosiksi pyörimään kevyisiin suhteisiin.

Olosuhde suhteet? Eli jos ei puhuta yhteenmuutosta niin ollaan vain olosuhde suhteessa? Minä ja puolisoni olimme siis varmaan ensimmäiset 3.5 vuotta olosuhde suhteessa. Tosin olimme siihen mennessä tavanneet toistemme sukulaiset ja ystävät, osallistuneet yhdessä heidän juhliinsa, tehneet useita ulkomaanmatkoja, viettäneet yhdessä lähes kaikki viikonloput ja tavanneet joskus viikollakin jne.

Mies vakavoituu tosissaan hankkiessaan kihlat ja muuttaessaan saman katon alle. Siihen saakka katselee. Miehet itsekin myöntää tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se ei jaksa toisen seuraa 24/7, on introvertti.

AP täällä :) me ei niin usein nähdä, pari kertaa viikossa. Ja kyllä hän tuntuu tykkäävään kun olen hänen luonaan ja tehdään asioita yhdessä.

Kaikki sujuu hyvin, vain tuo on jäänyt mietityttämään, kun ei tule yöksi. Itselläni ei ole lemmikkejä, joten en ajatellut että yksi yö sillon tällön olisi iso juttu. Etenkin jos tulee illasta kissan ruokinnan jälkeen ja lähtisi kotiin heti aamusta. En tee tästä ongelmaa, pitää vaan totutella, että yöt vietetään hänen luona tai sit olen yksin yöt :)

Vierailija
24/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP täällä :) me ei niin usein nähdä, pari kertaa viikossa. Ja kyllä hän tuntuu tykkäävään kun olen hänen luonaan ja tehdään asioita yhdessä.

Kaikki sujuu hyvin, vain tuo on jäänyt mietityttämään, kun ei tule yöksi. Itselläni ei ole lemmikkejä, joten en ajatellut että yksi yö sillon tällön olisi iso juttu. Etenkin jos tulee illasta kissan ruokinnan jälkeen ja lähtisi kotiin heti aamusta. En tee tästä ongelmaa, pitää vaan totutella, että yöt vietetään hänen luona tai sit olen yksin yöt :)

Hei haluan sanoa, että vaikutat tosi fiksulta vaikka täällä porukka trollaa vaikka mitä.

Kaikkea hyvää teille 🌞

Vierailija
25/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, ettet ole, aloittaja, kysynyt mieheltä, miksi hän ei halua olla sinun luonasi yötä, johtuneeko se kissasta vai mistä. Asioista kai yleensä puhutaan asianomaisten kesken. Minusta on hienoa, jos mies on niin vastuullinen, ettei halua jättää lemmikkiään yksin yöksi. Ja ylipäänsä se, että miehellä on kissa, on mukava piirre.

Vierailija
26/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaan tottunut omaan kotiinsa, sänkyynsä jne. Tai ei just halua, että kissa on yksin. Tai ei halua aamulla tehdä varpusparvea sinun vessaasi vaan "tarvitsee" oman vessansa?

Mies voisi kertoa suoraan suhteen laadusta. AP olettaa olevansa vakavassa suhteessa miehen ajatellessa elävänsä olosuhde tyypisessä panosuhteessa. Tällaiset tyypit ei suostu puhumaan yhteenmuutosta. Halutaan elää kevyesti.

He ovat olleet yhdessä 7 kk, ei 7 vuotta. Jos oma puolisoni olisi alkanut puhua avoliitosta alle vuoden tuntemisella, niin olisin juossut.

Nykyaikana olosuhde suhteet on yleistyneet. Eikä niissä ole mitään pahaa ellei toista sumuteta alusta saakka. Moni jää vuosiksi pyörimään kevyisiin suhteisiin.

Olosuhde suhteet? Eli jos ei puhuta yhteenmuutosta niin ollaan vain olosuhde suhteessa? Minä ja puolisoni olimme siis varmaan ensimmäiset 3.5 vuotta olosuhde suhteessa. Tosin olimme siihen mennessä tavanneet toistemme sukulaiset ja ystävät, osallistuneet yhdessä heidän juhliinsa, tehneet useita ulkomaanmatkoja, viettäneet yhdessä lähes kaikki viikonloput ja tavanneet joskus viikollakin jne.

Mies vakavoituu tosissaan hankkiessaan kihlat ja muuttaessaan saman katon alle. Siihen saakka katselee. Miehet itsekin myöntää tämän.

Jälleen vauvapalstalla roikkuva poikanen kertoo meille, mitä miehet tekevät ja ajattelevat. No, edelleen: jos mieheni olisi alle vuoden tuntemisella edes alkanut pohtia avoliittoa, niin olisin juossut. Alle kahden vuoden tuntemisella en olisi muuttanut saman katon alle, eihän siinä ajassa ole vielä välttämättä edes ns "honeymoon" -vaihe ohi. Edelleenkään en suostuisi hänen kanssaan avioliittoon, jos hän kysyisi, joten kihloja ei koskaan tule. Sen sijaan olen sitoutunut tähän suhteeseen sillä mielellä, että tämä on loppuelämäni suhde, ja niin tiedän hänenkin olevan. Ja tiedän, että me molemmat toivoimme, että tästä tulisi loppuelämän suhde jo niiden neljän ensimmäisen vuoden aikana, kun seurustelimme erillään asuen.

Vierailija
27/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suhteesta yhtään vakavampaa tahtoo ja asia häiritsee, niin kyllähän tuosta kannattaa ihan avoimesti jutella sen sijaan että itsekseen vaan asiaan sopeutuu. Luultavasti taustalla on jotain hyvin arkipäiväistä: juurikin kissasta huoltapitäminen ja miehen halu olla omassa kotona mieluummin.

Toisen kotiin yöksi meneminen voi olla hyvinkin kuormittavaa ja onhan se kätevää, jos itse ei ole se reissaava osapuoli. Varsinkin jos joka tapauksessa näette, eli kyse ei ole valinnasta näkemisen ja sinun luo tulemisen välillä. Ihmiset myös urautuvat hyvin helposti, eli suhteen alussa aloitettu tapa helposti vakiintuu pysyvään käyttöön.

Vierailija
28/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introverttiys ei oikeuta vuosikausien vedätykseen. Aivan liian moni olettaa elävänsä samoja arvoja kannattavan deitin/puolison rinnalla kunnes tajutaan 2-5 vuoden sisään et hei ois kiva perustaa perhe ja nauttia yhteiselosta. Toisen todetessa eipä tipu.

Mitä ihmettä sinä oikein jankkaat ja sekoilet? Ja miksi valitsit tämän ketjun tuolle jankuttamisellesi, kun se ei liity ketjun aiheeseen mitenkään?

Vierailija
29/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, usko jo, ei tuosta mitään tule. Tuhoon tuomittu suhde heti alkuun. Miksi roikutte toisissanne ja tuhlaatte elämää.

Vierailija
30/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, usko jo, ei tuosta mitään tule. Tuhoon tuomittu suhde heti alkuun. Miksi roikutte toisissanne ja tuhlaatte elämää.

Oletko noin uskomattoman kateellinen toisten ihmisten parisuhteista, että pyrit tekemään niille vahinkoa?

Vierailija
31/31 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavampaa olisi jos et sinä saisi tulla hänen luokseen edes käymään, saattaisi olla toinen muikkeli siellä vastassa. 😁

Ehkä mies ei halua jättää kissaansa yksin, varsinkin jos sinä voit ihan yhtä hyvin mennä hänen luokseen. Voithan kysyä häneltä suoraan onko kissa syynä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi