Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa "kaipaa pientä pintaremonttia" asuntoilmoituksessa?

Vierailija
18.04.2023 |

Asunnosta ei ole kuvia ja kuvailussa on sanottu, että asunto kaipaa pientä pintaremonttia ja keittiön uusimista. Mitä luulette sen tarkoittavan? Onkohan se ihan kauhea pommi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pommi se on. Kaikki rähjäistä tai hajalla.

Vierailija
22/25 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni pintaremppa tarkoitti ainakin meidän rivariin maalia ja tapettia. Itse laitettiin kaikki ja hyvä tuli. Puhutaanhan pinnoista.

Ja jos mainitaan vain tuo pintaremontin tarve, ei se silti tarkoita, etteivätkö kylppäri ja keittiökin tarvitsisi vähintään jotain päivitystä, ellei sitten jo isompaa remonttiakin.

Täytyy tarkastaa ja tutkia se kämppä ja lukea kaikki tiedot mitä käsiinsä saa. Isännöitsijä tietää.

Mutta oliko asuntoilmoituksessa mainittu asunnon kaipaavan pintaremonttia? Mä kun ostin asunnon, ei ilmoituksessa ollut mitään mainintaa pintaremontin tarpeesta ja itse heti ensi näytöllä ajattelin, että seinät on pakko maalata uusiksi. Ne siis olivat "sen verran hyvässä kunnossa, ettei tarvi mainita".

Noi taitaa olla myös vähän subjektiivisia tapauksia etenkin, jos puhutaan huonokuntoisimmista asunnoista. Ero tyydyttävän ja välttävän välillä tuntuu olevan kiinni ihan ihmisestä.

Niin ne on, mutta välittäjän tehtävänä on luoda mahdollisimman myyvä ilmoitus, joten jos seinissä on jotain normaaleja elämisen jälkiä (ei pommi), ei välttämättä ilmoituksessa mainita pintaremontin tarpeesta. Jos taas siellä on selkeästi remontin tarvetta, se on "pakko" sinne kirjoittaa (ja tämän näkyä hinnassa), joten voi odottaa, että se asunto on oikeasti huonommassa kunnossa kuin ilmoitus kertoo.

Noita on välillä vähän pakko lukea siltä kannalta, että ne on kirjoitettu myynninedistämistarkoituksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni pintaremppa tarkoitti ainakin meidän rivariin maalia ja tapettia. Itse laitettiin kaikki ja hyvä tuli. Puhutaanhan pinnoista.

Ja jos mainitaan vain tuo pintaremontin tarve, ei se silti tarkoita, etteivätkö kylppäri ja keittiökin tarvitsisi vähintään jotain päivitystä, ellei sitten jo isompaa remonttiakin.

Täytyy tarkastaa ja tutkia se kämppä ja lukea kaikki tiedot mitä käsiinsä saa. Isännöitsijä tietää.

Mutta oliko asuntoilmoituksessa mainittu asunnon kaipaavan pintaremonttia? Mä kun ostin asunnon, ei ilmoituksessa ollut mitään mainintaa pintaremontin tarpeesta ja itse heti ensi näytöllä ajattelin, että seinät on pakko maalata uusiksi. Ne siis olivat "sen verran hyvässä kunnossa, ettei tarvi mainita".

Noi taitaa olla myös vähän subjektiivisia tapauksia etenkin, jos puhutaan huonokuntoisimmista asunnoista. Ero tyydyttävän ja välttävän välillä tuntuu olevan kiinni ihan ihmisestä.

jep, ja myös hyvän ja tyydyttävän ero on subjektiivinen. kävin katsomassa asuntoa, jossa ajattelin olevan suht silmiinpistäviä puutteita koko asunnossa, kun kunto oli "tyydyttävä", mutta ainoa vika oli että keittiön allas ja hana oli jonkin verran kuluneet, kaikki muu oli hyväkuntoista.

Vierailija
24/25 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalausta, tapetinvaihtoa ja ehkä lattian hiomista. Ei sen suurempaa. 

Vierailija
25/25 |
18.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jep, ja myös hyvän ja tyydyttävän ero on subjektiivinen. kävin katsomassa asuntoa, jossa ajattelin olevan suht silmiinpistäviä puutteita koko asunnossa, kun kunto oli "tyydyttävä", mutta ainoa vika oli että keittiön allas ja hana oli jonkin verran kuluneet, kaikki muu oli hyväkuntoista.

Toi on aika ideaali tilanne. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme