Mitä tarkoittaa "kaipaa pientä pintaremonttia" asuntoilmoituksessa?
Asunnosta ei ole kuvia ja kuvailussa on sanottu, että asunto kaipaa pientä pintaremonttia ja keittiön uusimista. Mitä luulette sen tarkoittavan? Onkohan se ihan kauhea pommi?
Kommentit (25)
Mitäpä sinä meidän arvailuilla teet? Ei ne ole sen parempia kuin sinunkaan.
Mitä betonielementti kennoihin nyt tarvitsee tehdä? Tapetoida seinät, laittaa vaikka lautaparketti, maalata ehkö katot, kylpyhuoneremontti ei noissa vanhojen talojen. Yleensä pienissä kylppäreissä ole iso juttu. Talohtiö maksaa vesieristeen ja uudet vesikalusteet. Köittiökaappeja mieti lähdetkö vaihtamaan. Vai maalaatko vain ovet. Se uusi lastulevy ei ole sen hienompaa. Tietysti jos vaihdat tilalle massiivitammea siinä voi olla järkeä.
"pientä pintaremonttia" = "varaudu uusimaan kaikki pinnat ja mahdollisesti myös kaikki, mitä niiden alla on"
Asunto todennäköisesti on lattiasta kattoon vaativan saneerauksen tarpeessa. Sisältäen sähköjohtojen upotukset, asbestikartoitukset/poiston ja mahdolliset rakennusluvat ja luvat yhtiön hallitukselta. Kertaluokkaa 50 tonnia.
No minusta se tarkoittaisi sitä, että tapetit ovat vanhat (ilmenee joko niin, että on jäänyt tummia jälkiä huonekaluista yms., tai tyyli on sellainen, että ei miellytä tämän päivän silmää), ja lattioiden osalta "jos et diggaa muovilattiasta, niin vaihda se".
Eli "asuttava", mutta elämän jälkiä on / ei ole muodikas.
Mutta mitä lie oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sinä meidän arvailuilla teet? Ei ne ole sen parempia kuin sinunkaan.
Kyllä mä uskon, että toisilla on parempia arvauksia kuin toisilla. Jos on vaikka monta asuntoa ostanut ja kunnostanut, niin kai siinä alkaa näkemään jotain trendejä, että mitä "pieneen pintaremonttiin" yleensä sisältyy.
Vierailija kirjoitti:
Koska ei kuvia niin luultavasti tarkoittaa lattianvaihtoa, eristeiden vaihtoa, seinien uusimista ja keittiön tekoa kokonaan alusta putkista saakka.
Syy, ettei ole kuvia , voi johtua siitä, että suojellaan omia tavaroita ym. yksityisyyttä. Asutaan vielä asunnossa.
Putkiremontti ei ole pintaremontti.
Mitä nyt pinnat ovat? Seinät, katto ja lattiat, maalaus ja lattian pinnan uusinta. Ei ole rakettitiedettä.
Tarkoittaa sitä, että kaikki uusiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarkoita. Äly hoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarkoita. Äly hoi.
No oman kokemuksen perusteella tämä on juuri näin. Kävin juuri katsomassa "siistiä ja hyväkuntoista" asuntoa, jossa olisi pitänyt vaihtaa kaikki tapetit ja listat yms. Jos remontin tarve mainitaan, on puutteet jo todella silmiinpistäviä. Toki jotkut tietty tykkää vähän rähjäisemmästä.
Tuo "kaipaa pintaremonttia "on hieman hämäävä, jos olisi vaatii pintaremonttia, se tarkoittaisi isoa urakkaa, mutta kaipaa saattaa viitata sellaiseen, että ei ole pakko tehdä mitään mutta tuskin montaa ukoisesti miellyttää.
Pyydä välittäjältä kirjallinen lausunto mitä se "pieni remontti" tarkoittaa. Osaa varmasti alan ammattilaisena myös jonkun hinta-arvion antaa, koska sehän hinnoitellut asunnon sen huomioiden. Jos joutuu tekemään enemmän niin käräjille.
Pieni pintaremppa tarkoitti ainakin meidän rivariin maalia ja tapettia. Itse laitettiin kaikki ja hyvä tuli. Puhutaanhan pinnoista.
Ja jos mainitaan vain tuo pintaremontin tarve, ei se silti tarkoita, etteivätkö kylppäri ja keittiökin tarvitsisi vähintään jotain päivitystä, ellei sitten jo isompaa remonttiakin.
Täytyy tarkastaa ja tutkia se kämppä ja lukea kaikki tiedot mitä käsiinsä saa. Isännöitsijä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Pieni pintaremppa tarkoitti ainakin meidän rivariin maalia ja tapettia. Itse laitettiin kaikki ja hyvä tuli. Puhutaanhan pinnoista.
Ja jos mainitaan vain tuo pintaremontin tarve, ei se silti tarkoita, etteivätkö kylppäri ja keittiökin tarvitsisi vähintään jotain päivitystä, ellei sitten jo isompaa remonttiakin.
Täytyy tarkastaa ja tutkia se kämppä ja lukea kaikki tiedot mitä käsiinsä saa. Isännöitsijä tietää.
Mutta oliko asuntoilmoituksessa mainittu asunnon kaipaavan pintaremonttia? Mä kun ostin asunnon, ei ilmoituksessa ollut mitään mainintaa pintaremontin tarpeesta ja itse heti ensi näytöllä ajattelin, että seinät on pakko maalata uusiksi. Ne siis olivat "sen verran hyvässä kunnossa, ettei tarvi mainita".
Ostajalle suositellaan hyvän palovakuutuksen ottamista ja sitten tuikkaamaan tuleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta oliko asuntoilmoituksessa mainittu asunnon kaipaavan pintaremonttia? Mä kun ostin asunnon, ei ilmoituksessa ollut mitään mainintaa pintaremontin tarpeesta ja itse heti ensi näytöllä ajattelin, että seinät on pakko maalata uusiksi. Ne siis olivat "sen verran hyvässä kunnossa, ettei tarvi mainita".
Noi taitaa olla myös vähän subjektiivisia tapauksia etenkin, jos puhutaan huonokuntoisimmista asunnoista. Ero tyydyttävän ja välttävän välillä tuntuu olevan kiinni ihan ihmisestä.
Koska ei kuvia niin luultavasti tarkoittaa lattianvaihtoa, eristeiden vaihtoa, seinien uusimista ja keittiön tekoa kokonaan alusta putkista saakka.