Pörssisijoittamisen se toinen puoli.
Kertokaapa paljonko olette hävinneet sijoituksissanne euroina ja/tai prosentteina.
Minulta kärysi pahimmillaan kaksi kolmasosaa eli kymppitonni ;-)
Kommentit (35)
Sijoittamisessa hävitään siinä vaiheessa, kun rahat, jotka nostetaan on pelkkää sijoitettua pääomaa ja se on miinuksella. Se, että huonona aikana tuotto putoaa on eri asia.
Mummiäs hoitaa. Ilmeisesti häviää rajusti kun ei anna mun katsoa.
Huipulta tuli ostettua nokiaa........
Kirvelee vieläkin. Päätin rikastua kun Mokia maksoi 60 euroa...
Talvivaaraan loppusyöksyssä viisinumeroisest...
Kun aloittelin sijoittamista, isäni antoi vain yhden neuvon: pysy erossa Nokiasta.
Toki olen sitä ostanut ja saanut vähän voittoakin, kun ostin silloin kuin oli halpaa eli olisiko ollut 2 euron pintaan.
Sijoituksessa ei häviä jos ei myy tappiolla. Jos firma menee konkkaan niin sitten menettää rahat. Ostan ja pidän on taktiikkani.
Oppirahoja on maksettu mm. Nokian, Stockan ja monen muun kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Sijoituksessa ei häviä jos ei myy tappiolla. Jos firma menee konkkaan niin sitten menettää rahat. Ostan ja pidän on taktiikkani.
Huono taktiikka.
Jos osake on myyntikunnossa, on pelkkää tyhymyyttä pitää sitä sillä peristeella että on ostanut sitä kalliimmalla.
Vierailija kirjoitti:
Sijoittamisessa hävitään siinä vaiheessa, kun rahat, jotka nostetaan on pelkkää sijoitettua pääomaa ja se on miinuksella. Se, että huonona aikana tuotto putoaa on eri asia.
Siellä yksi luuseri selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono taktiikka.
Jos osake on myyntikunnossa, on pelkkää tyhymyyttä pitää sitä sillä peristeella että on ostanut sitä kalliimmalla.
Tyhmyyttä tai ei mutta tappio on vain laskennallinen. Et voi ennustaa tulevaisuutta osake A -60% nyt mutta 10 vuoden päästä voi olla +300%.
Jos osakemarkkinat olisin VARMA rahasampo, kaikki sijoittaisivat lainalla.
Mulla on tullut takkiin joskus enemmän joskus vähemmän, voittoa samaan tahtiin. Enimmäkseen uskon olevani plussapuolella, ja isoimmat harmituksen aiheet on olleet hyviä osakkeita, jotka olen myynyt liian aikaisin. Ei siinä paljon 50% voitto lämmitä, kun odottamalla pari vuotta olisi saanut 200%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono taktiikka.
Tyhmyyttä tai ei mutta tappio on vain laskennallinen. Et voi ennustaa tulevaisuutta osake A -60% nyt mutta 10 vuoden päästä voi olla +300%.
Et hiffaa vieläkään. Osakkeen hyvyyteen tällä hetkellä hintansa perusteella EI vaikuta senttiäkään se paljollako SINÄ olet sitä aikoinaan ostanut. Huonot pitää myydä.
Talvivaara on ainoa mistä on tullut takkiin mutta senkin sai vähentää verotuksessa jotan ei hirveästi jäänyt harmittamaan. Summa oli vaan satasia.
2000-luvun alussa tuli ostettua JOT:a vajaalla 6000 markalla. Muutama kuukausi ja firma katosi kartalta.
Onhan tuota useammankin kerran -100% tullut, kun joskus olen huvikseni senttiosakkeilla pelannut. Summat ovat tosin olleet hyvin pieniä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Salkku notkahtanut aika paljon parin vuoden aikana. Mutta edelleen plussalla koska vanhoja osakkeita. Tappiota tekee jos nyt myy joitain pois mutta tappiot saa ilmoittaa veroilmoituksessa jos pakko myydä.
Samaa luokkaa Mokiapelissä. Nyt olen pääsemässä omilleni. Kiitos Kempowein, vaikka en sähköautokiimaan uskokaan ;-)