Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~* Enskattarien torstai *~*~*

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

leenaliinulle tervetulotoivotukset! Tulehan kertomaan mitä siellä 3D:ssä Brunolla näkyi..

emkakin oli ollut ultrassa ja kaikki oli hyvin. Nyt voit sitten nauttia odotuksesta täysin rinnoin kun siellä masussa kovaa vauhtia kasvetaan=) Helpottaa tuo ultra kummasti oloa!

Mykis, farkut löytyi bebesiltä. Oli kivan malliset ja varmaan menee hyvin vielä helmikuunkin jälkeen kun ei varmaan vielä ihan omissa mitoissa olla. Tosin hirveän hintaisia noi mammafarkut, 89 euroa:(

Saisitteko tytöt kaivettua neuvolakortteja esiin ja katsottua mikä teillä oli sf-mitta siinä 26+0 - 29+0 tienoilla eli mikä oli mitta ja mitkä tarkat viikot?? Kun toi oma rv27+3 ja 22cm nyt mietityttää....

Aletaan puuhastella niitä seuraavia treffejä tuossa joulukuun puolella, jookos? Tekisin vain tällaista alkugalluppia että kumpi päivä kuulostaisi paremmalta la 13.1 vai su 14.1? Edellinen viikonloppu on loppiainen, joten silloin varmaan monella tekemistä ja sit seuraava viikonloppu menee taas kauhean pitkälle Tuohon 13.-14.1 viikonloppuun olisi nyt sit 7 viikkoa edellisistä treffeistä:=) Eli koitetaan nähdä silloin (varmaankin keskustassa) mut laittakaa ehdotusta kumpi päivä!!

Nyt tää tyttö lähtee nukkumaan...

Aurora + Poitsu rv27+5

Vierailija
2/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli puhetta et sf-mittaan vaikuttaa vauvan asentokin. Niin mulla nyt np-ultrasta saakka ollut vauva koko ajan vasemmalla puolella pää alaspäin, peppu ylöspäin jalat ja kädet tuonne oikealle päin jokaisessa ultrassa + lääkärintarkastuksessa. Eli ei ole ilmeisesti kääntynyt lainkaan. Lääkäri ja neuvolantäti sanoivat, että siksi ei ehkä liikkeitä tunnu voimakkaasti koskei siellä voltteja heittele ja kääntyile. Vauvalla kuulemaa ehkä hyvä syy olla juuri tuossa asennossa. Vaikka sitä kuinka tökin ja painelen, ei vaihda asentoa vaan iltaisin kun tunnustelen niin tuossa vasemmalla se köllöttelee edelleen.. Mites teillä ollut, onko milloin mitenkin päin ja vaihtaa asentoa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen iltakukkuja ilmoittautuu. Kääntelehdin sängyssä aikani ja annoin sitten periksi. Kun ei uni tule niin ei tule.

Tervetuloa uusille.

Aurora toivottavasti olet jo unten mailla :-) Kiva että pino oli aloitettu niin pääsen kirjoittelemaan.

Äitiysfarkuista: Olen itse pitänyt niitä " ryöstöhintaisia" Bebesin farkkuja tosi paljon, ja varmaan pidän raskauden jälkeenkin. Eli ei se hinta niin paha ole käyttöikään verrattuna.

Himoshoppaajille tiedoksi (ainakin Mykis ja Aurora tuntuu olevan minun laillani ;-) torstaina jatkuu Pikkukengurun ja POP:n yhteinen ystävämyynti klo 9 alkaen Herttoniemessä Lämmittäjänkatu 6. Ostin (taas) vähän vaatteita ja mm. vauvan petivaatteita.

SF mitta on minulla ollut hieman keskikäyrän yläpuolella koko ajan.

Vauvan koko samaten. Tänään ultrassa lääkäri mittasi kooksi 3,2 kg ja arvioi että jos vauva syntyy rv 40 koko on yli 3.5 alle 4kg.

Vauva kääntelehtii tosi paljon ja esim. nyt tekee jotain ihan omia jumppaliikkeitä niin että melkein sattuu (tai siis oikeastaan kyllä se sattuu). Peppu kääntyilee puolelta toiselle, useimmiten se on kyllä oikealla puolella.

Jänniä aikoja eletään, tuntuu että varsinainen muutosten suma on meneillään. Kerroinkin enskatreffeillä että me

- mentiin naimisiin vähän aikaa sitten. Juhlat pidämme ensi kesänä. Nyt juhlimme kaksin hotelli Kämpissä ja oli viiden tähden arvoista joka suhteessa ;-)

- Vauvan laskettu aika on jouluna.

- Työelämästä on erkaannuttava joksikin aikaa.

- Asuntoasiat mietityttää...

Miten voikin olla kaikki niin tässä yhdessä sumpussa. Toisaalta ihanaa.

Lasten saamisesta alkavat sitten ne paljon puhutut elämän ruuhkavuodet. Ehkä sitä on tähän asti vaan luullut, että on kiire. Pian se kai tulee esiin, mitä se oikea kiire on.

t. Heini ja myllertäjä rv 36

Vierailija
4/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun paljon onnea Heinille naimisiin pääsyn johdosta. Sitä päivää täällä vielä odotellaan, ja kun miehen tuntee saan odotella vielä pitkään :)

Viime yönä en saanut nukuttua juuri ollenkaan, mahaan kosi, suopisteli ja uni ei vaan tullut. Sitten kun olis vihdoin nukuttanut , heräsin kellon soittoon, varmasti niin monelle tuttu tunn, argh.. Kohta pitäis hilpasta ihonpuhdistukseen, josko tähän pärstään sais vähän helpotusta:)

Eilen aloitin virallisesti sitten varhaistetun äippälomankin, tosin parin kuukauden sairasloman jälkeen, eli eipä tämä arki tästä hurjasti muutu. Kävin äippäloman kunniaksi ostamassa autoon jalustallisen turvakaukalon ja hain vihdoin emmalijungan yhdistelmävaunut kaupasta kotiin (jätin ne ostaessani säilytykseen sinne). Eilinen ilta vierähti niitä hipelöidessä..

Nyt täytyy kiiruhtaa suihkuun, mukavaa päivää enskoille :)

t. oona+pömppis 31 tasan

Vierailija
5/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora, mulla siis sf-mitta 26+5 oli 23 ja nyt 30+2 24. Joten eipä ollut käyrä juurikaan noussut, parin viikon päästä taas tsekataan.

Mielestäni ei kannata tota hirveesti miettiä, koska ei se enteile välttämättä mitään huonoa.

Mulla vauva vaihtaa asentoa aika useasti...aika paljon on ollut poikittain. Sulla on hyvä, jos malttaa olla siellä pää alespäin :)

Kiitos Heini vinkistä...harmi ku tänään on töissä ensin koko päivä ohjelmaa ja illaksi mennään kaupungille syömään ns. pikkujoulu illallinen. Ja eikös noi asiat tuppaannu aina kasaantumaan...kaikki tapahtuu niin samaan aikaan :) kait nämä on tosiaan niitä elämän suuria käännöskohtia. Antaa mennä vaan täysillä etiäpäin:)

iltasella taas saatan tulla kurkistelemaan pinoa, oikein mukavaa torstaipäivää!

Mykis ja Hippis 30+5

Vierailija
6/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkiitokset eilisille vastauksille siihen mahan tuijottamiseen. Ehkä tosiaan sitä vaan kuvittelee. Jännää, miten te pidemmällä olijat tunnette jo tulevan vauvan asennot ja liikkeet noin tarkkaan! Mulla taitaa vielä vierähtää se 10-viikkoa, ennen kuin uskaltaa edes haaveilla. Jahas täytyy palata koneen ääreen hommia puurtamaan - kuun viimeinen päivä tarkoittaa aina hässäkkää! T.Peipposka 9+5

Vierailija
7/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei oo yökukkuja! Menin klo 19 illalla sänkyyn, ja puoli tuntia sen jälkeen sammutin valot ja aloitin yöunet. Ei oo väsymyksellä rajaa... :)

Kiitos Heini vinkistä, mäkin kotiudun jo tänään ja ehdotan kyllä että käytäis tuolla Herttoniemessä. Himoshoppailijaksi tunnustaudun minäkin!

...mistä tulikin mieleen, että kerrotko Mykis, mistä olet löytänyt sen ihanan paidan joka sulla oli sunnuntaina? Ihailin sitä, mutta en tajunnut kysyä...

Aurora jo viritteli uutta treffipäivää - mainiota! Mä en osaa vielä noista viikonlopuista sanoa mitään. Valitettavan usein meille pukkaa viikonloppuisin hirmuisesti menoja, joten olen kovin mielissäni jos vaikka pienemmällä porukalla voidaan joskus treffata viikollakin. Mutta siis toki osallistun viikonloppunakin, ellei mitään ihan hirmu tärkeetä estettä ole!

Auroralle en osaa sanoa tuosta sf-mitasta muuta kuin että mulla ainakin se mitattiin kerran ihan päin honkiakin. Mutta toiseen suuntaan. Eli sanottiin, että se on ihan hirmuisen paljon liian pieni, ja että vauva on saattanut lakata kasvamasta ja istukka ei välttämättä toimi ja ties mitä kaikkea - joita ei nyt ensisynnyttäjälle olis tarvinnut mun mielestä sanoa. Ja kyseessä oli sitten siis mittavirhe. Huoh.

Huomenna aamulla neuvolaan, pitää nyt kerätä asennetta jotta saisin kuvailtua tätä vointiani rehellisesti. Pelkään vaan, että suusta pääsee taas että " ihan hyvää" ja " ei tää väsymys nyt niin kauheeta oo" ...

Tänään siis kotiin...

TA-RA!!!

Makkara 29+3

Vierailija
8/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos joku osaisi kertoa, moneen asti se on auki, niin kiitos!

Makkara

Vierailija
9/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysinkin tiedon jo PikkuKengurun sivuilta. Se on tänään vaan kolmeen asti :(

Makkara jälleen

Vierailija
10/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa taas yö, millään ei uni meinannut tulla (musta tuntuu siltä jos vielä klo 11 oon hereillä) mut onnistui se silti. muutenkin tuli ehkä vähän levottomammin nukuttua kuin aiemmin, ja seitsemän aikaan heräsin kun mies lähti töihin. nooh, eilen tuli onneks nukuttua äitin luona päikkärit, olikin jäänyt jo su, ma ja ti väliin.

eilen sitten tyhjensin salilla mun kaapin, tänään ois vielä saanut käydä. mut taidan ottaa varaslähdön perjantaisiivoukseen ja siivota jo tänään kun huomenna pitää leipoo kun appiukko tulee vaimoineen ja miehen veljen kanssa illalla. ja tänään mies ehtii illasta imuroida, huomenna ei ehkä kerkeis.

kesis on pohtinut vaunuasiaa, ja ilmeisesti valinnankin jo tehnyt:) mekin tilattiin vaunut varmaan joskus rv 23 tj.

mammiksella on ollut yövieraita:)

joulusta on ollut puhetta. jouluihminen täälläkin! ruokia ei oo koskaan kotona tehty miehen kaa, koska kuitenkaan jouluna ei kotona olla, vaan kierrellään vanhempien luona useampi päivä (mun vahemmat ja miehen äiti asuu treella). hih, eilen kutsututin miehen mun vanhemmille syömään lipeäkalaa sunnuntaina, kun äiti mainosti että he syövät. minä en ko ruokaa syö, mutta kiva että mies saa kun hän siitä niin tykkää. meilläkin tänä vuonna sopimus että mun puolella ei aikuisille osteta lahjoja, lapsille vaan. onneks saan ostaa miehelle ja anopille jne koska tykkään ostella lahjoja. ja pitää sit vissiin itelle ostaa jotain kivaa, koska lahjojen saaminenkin on ihan huippukivaa:):):) jouluverhoja jne voisin miettiä jos tänään laittelis, kun huomenna kuitenkin jo eka päivä. joulukuusi on ollut ehdoton, viime vuonna oli ihanaa kun sai ekaa kertaa omaan kotiin kunnon kuusen, mut tänä vuonna ei oteta kun ei tiiä et paljonko sit joulun tienoilla ees kotosalla ollaan.

siru: tuo ahdistava olo kuulostaa tutulta. nyt en tiiä oisko kaveri jo vähän laskeutunut, kun tuntuu et siltä osin on olo helpottanut.

makkara: kuulostaa tutulta tuo " pikkulasta asuu vielä sisällä sen verran että itku tulis jos en lahjoja sais..." :)

makkaralle, mammikselle ja muille viikkoleskille paaaljon respectiä:)

peipposka: kyllä sitä sitten puolen välin jälkeen jostain ihmeen syystä iskee sellanen hankintavimma, että haluaakin ruveta jo kaikkee hankkiin. vaunujen kohdalla kannattaa olla liikkeellä ajoissa, koska pahimmillaan voi kestää parikin kuukautta että niitä saa, jos joudutaan esim tilaan jostain. mut täällä on sit nyt taas jo sellanen vaihe et epätoivoissani yritän miettiä että onko kaikki varmasti hankittu, tutteja ja pulloja meillä taitaa olla vasta 1 kumpiakin, mut niitten kaa en oo niin kiirettä pitänyt, jos vaikka ei ihan ekana tarttis. ja " ensisänky" on kai silleen kutsumanimi vähän pinnaria pienemmälle sänkytsydeemille. meillä ensisänkynä toimii äippäpakkauksen laatikko, johon tulee pakkauksessa patja ja sit oon ite siihen väsännyt sellaset pehmusteet reunoille. on niin iso tuo pinnari tuolle pikkuiselle, et siks meillä näin. ensisängyksi on mahdollista vuokrata myös sellasta liikuteltavaa sänkyä, jossa on renkaat. sitä on sit helppo kuljetella ympäri kotia jos siltä tuntuu. meillä pyritään siihen et simppiksen sänky on heti omassa huoneessaan, koska meidän makkariin ei mahdu.

ladie: aattelitko jonkun sydärin aiheuttaa, kun munkin nimi jo tuolla loppupuolen odottajissa pyörii? enhän mä nyt vielä... viikkojakin vasta joku 30... ööh, kääk, mähän oon jo lähempänä 40:tä... APUA! oli muuten hauska toi sun nyrkkeilyesimerkki masukista. oiskohan niin et simppis on nyt niin aktiivinen kun hälle on tullu vieroitusoireet kun lopetin nyrkkeilyn pari viikkoo sitten? naurettiin aina ohjaajan kaa et kaveri oppii kunnon vauhtiin jo pienestä pitäen...

aurora: mulla ei nyt tässä oo korttia, mut mulla mennys sf tasaisesti siellä yläkäyrällä ihan kokoajan kun on mitattu.

kandi: toivottavasti tänän yönä maistui uni paremmin...

henna: meillä ei tietoa simppiksen sukupuolesta, mut vaunut on tollaset harmaat joissa menee turkoosi koristenauha. joku vois sanoo et poikamaiset, mut käy kyllä mun tytöllekin jos sellanen on tullakseen:) sen verran on äitikin poikatyttö...:) mut kun ei ollut hienoja vihreitä, eikä varsinkaan punaisia vaunuja...

leenaliinu: tervetuloa:)

riikan ikävä työkaveri on poistumassa, hyvä vaan, jos ei kerta oikeen kenenkään kaa tuu toimeen. kummassahan vika, hänessä vai kaikissa muissa...

emka oli pikkuisen nähnyt:)

hui, en kai mä romania kirjota, kun 4 viestiä tullut jo tänä aikana:)

heini: niin se taitaa olla että kun jotain tapahtuu, niin sit alkaa enemmänkin tuleen kaikkee. meillä viime vuonna oli häät, muutto ekaan omaan kotiin, mä sain vakipaikan ja itseasiassa mieskin vaihtoi työpaikkaa. siinä olikin sitten stressi-aikaa sen verran että ehkäpä simppis senkin takia antoi itseään vähän odottaa... mekin pidettiin juhlat vasta nyt viime helmikuussa, häissä oli paikalla vain mun vanhemmat ja miehen äiti.

oonalle onnea äippäloman alusta. ja tiedän tunteen, mäkin olin sen kahdeksan viikkoo saikulla ennen äippäloman alkua, tuntuipa tosi erilaiselta viime viikon tiistaina, ihan kun ois terve:)

uusille treffeille en vielä uskaltaudu ilmoittautua:) kun pahimmillaan simppis syntyy tuon viikonlopun tienoilla, sais tulla jo aikasemmin. mut jos sit keväämmällä vois taas miettiä tampereella tapaamista, niin sekin olis kiva:)

tikru ja simppis 35+6

Vierailija
11/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit te ootte saaneet aikaiseksi kirjoittaa!!! Eilinen ilta meni ¿treffeillä¿ miehen kanssa ja tänä aamuna ehdin juuri ja juuri lukaista kaikki pinot.. Huh! Heti kun on hetken pois niin melkein putoaa kelkasta.. ;)

Konsertti oli ihana ¿ vitsit se ystävä kallis osaa laulaa upeasti! :) Nukkumaan mentiin jo 22.30 (mieskin oli ollut edellisen yön töissä, joten silläkin väsy painoi käpälää), vähän sai Tiitiäinenkin paijausta osakseen, mutta kun ei siitä ota selvää liikkuuko se tuolla vai ei.. höh. Musta alkaa kohta tulla vainoharhainen kun ei mitään havaintoja ole.. Vaikka tiedän että ei niitä välttämättä vielä vähään aikaan tule kun on se istukka tuossa tiellä.. :S Että tiedän tunteen Peipposka, ¿odottavan aika on pitkä¿.. :) Toivottavasti sä tunnet liikkeet sitten vähän vikkelämmin kuin minä. Ihana oli kuitenkin vähän halistella miehen kanssa, vaikka siihenpä se jäikin kun molemmat oltiin niin naatteja.. Perjantaina meinaan mennä miehen luokse ¿yökylään¿ ravintolan ja leffan jälkeen. Jos sitten saisi vähän ¿loveakin¿.. ;) Hih!

Noista farkuista oli ollut puhetta. Mä ostin H&M:stä kahdet ja sitten muistaakseni Lindexiltä sellaset farkkuhaalarit ja oon kyllä tykännyt kaikista tosi paljon. On se vaan niin ihanaa kun raskaanakin voi näyttää ihan suht hyvälle. :) Farkut kun on muutenkin lempparivaate niin kiva kun niitä voi pitää nytkin.

Jos treffejä värkkäätte sillon 13.-14.1. viikonlopulle niin tietysti me muutetaan just sillon.. Tosin aikataulut on nyt vielä niin auki kun ei olla keittiötä vielä tilattu ja aika paljon muutto riippuu siitä, saadaanko keittiö 8.1. vai 15.1. alkavalla viikolla. No, tulen jos pääsen..

Heinillä on kyllä tapahtunut/tapahtuu paljon kaikkea tähän samaan sysäykseen, mutta kuitenkin kaikki on ihania asioita joten mielelläänhän niitä varmaan vastaanottaa! :) Niinhän se useasti on että kaikki rysähtää samaan syssyyn ja sit on taas jossain vaiheessa ihan ¿hiljaista¿.. Siltä musta ainakin tuntuu välillä..

Oonalle onnea alkaneesta mammalomasta! :)

Monella on ollut vähän univaikeuksia.. Mulla ei oo sinänsä univaikeuksia, mutta ärsyttävästi herään useamman kerran yössä kun pohkeet kramppaa vuoron perään.. :( Keksiskö joku mikä vois auttaa? Otan itse asiassa magnesiumia kun olen siihen treenatessakin tottunut, mutta sekään ei tunnu auttavan.. Tosin olen ottanut sen aina aamulla vitamiinin ja raudan kanssa, joten ehkä yritän siirtää magnesiumin ottamisen iltaan, jos se auttaisi. Plääh..

Hankinnoistakin oli ollut jotain puhetta ¿ ainakin Tikru niitä vähän pohdiskeli. Kuka tietäis mistä sais niitä pinnasängyn reunapehmusteita? Ihan vaikka samasta liikkeestä kuin sen sängynkin? Olen ihastellut Iskun sivuilta Möhkö-pinnistä ja se varmaan ostetaan. Jos vaikka ostettaisi myös se Möhkö-hoitopöytä/lipastokin. :) Siskon ystävän luona käydään lauantaina katsomassa mitä heiltä voisi käytettynä edullisesti ostaa. Heilläkin oli hoitopöytä josta haluavat luopua, mutta siitä ei taida saada lipastoa jälkikäteen, joten ehkä se ei sit passaa meille.. Ja aion kyllä tosiaan sisustaa sinne uuteen kotiin Tiitiäiselle ihan oman huoneen, jossa hän saa unensa nukkua rauhassa.. :)

Jees, nyt taas pakko jatkaa hommia! Palaillaan myöhemmin!

Mammis :) + Tiitiäinen 21+6 (huomenna taas viikot vaihtuu JEEEE)

Vierailija
12/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muuten (en nyt millään muista kuka se oli enkä jaksa selata noita pitkiä ritirimpsuja) joku päivä heitti kyssärin että teenkö jotain " luovaa" työkseni kun niin innokkaasti sisustelen.. :) En tee. Tai siis päivät istun konttorissa naputtelemassa konetta ja pulputan puhelimessa - kuljetusalalla ja iltaisin ja viikonloppuisin sitten pidän erinäisiä jumppatunteja (nykyään aika vähän, mutta joskus tein sitä ihan täysipäiväisesti työkseni). Eli mikä nyt sitten on luovaa.. :) 2,5 vuotta sitten ostettiin sellanen erikoinen kämppä joka rakennettiin ihan itse (valmiina oli vain huoneiston ulkoseinät, kaikki muu tehtiin itse, paitsi tietty putki & sähköhommat). Suunnittelin pohjapiirroksen ja ihan kaiken lattiasta kattoon. Innostuin sisustamisesta joskus v.2000 kun olin vuoden jenkeissä ja asuin sellasen sisustusalalla olevan " äiteen" nurkissa. Se on NIIN kivaa puuhaa.. Mukava, mutta ehkä vähän kallis harrastus..

Mammis

Vierailija
13/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]Kylläpä tosiaan on ollut aktiivista porukkaa heti aamusta! Mä valvoskelin eilen kahteen asti ja ajattelin nukkua tänään pitkään, mutta eihän siitä sitten mitään tullut..=)

Eilinen synnytysvalmennus oli ihan jees..Paitsi, että kun katsottiin se vitska niin aloin hysteerisesti nauraan kun kätilö sanoi uudelleensynnyttäjälle siinä, että " kohta se istukka plumpsahtaa sieltä" ja mä kuvittelin sen miehen hyökkäävän sen kimppuun kuin Tom Cruise konsanaan haarukka ojossa..XD En meinannu millään saada itseäni hillityksi..Huh! =D Maanantaina on toinen kerta sit..Meidän kätilö sanoi: " Muistakaa, että sinne mennään synnyttämään, eikä saamaan kipulääkkeitä" , kun kyseltiin epiduraalista nähtävästi liikaa..=)

Ladie!! 7kg yhteensä! *vajoaa läskikompleksiinsa hetkeksi* =D

Kesis: eihän se mitään aikaista ole alkaa pohtiin noita hankintoja! Kun pikkuhiljaa hankkii kaikkea niin ei tuu mitään loppusuoran hysteeristä ryysistä..=) Mä oon laittanut listaan aina kaikkea kun on ollut hyviä vihjeitä ja ostellut kans pikkuhiljaa..Silti on vielä paljon hankittavaa ja kun noi viikot ei nähtävästi pysähdy niin kohta mulla on itsellä se paniikki..=) Piuh. =D

Leenaliinulle tervetuloa vaan tänne kirjoittelemaan! =)

Jushka: muakin väsytti alussa ihan homona! Päikkärit maistu ja tuntu, että silmät meni aina väkisin kiinni! =) Kohta pitäis helpottaa..=)

Hoyt odottelee ekaa ultraa maanantaina..Varmaan tulee pitkä viikonloppu, mutta eiköhän se maanantai palkitse sitten! =) Tsemppiä!

Emka olikin puolestaan nähnyt pienoisen..Onnea vaan ja olehan nyt huoletta raskaana! =)

Aurora: kaivoin oikein neuvolakortin tähän viereen eli sf-mitta: rv26+0=24 ja 28+5=28. Voihan olla, että sulla kasvaa se kohtu ihan pikkasen esim. taaksepäin eli siks ois mitta hieman pienempi? Ja tosiaan se vauvan asento..Räpsy oli noissa mittauksissa tiukasti poikitttain..Nyt viimeksi rv30+6 sf oli 31 ja räpsy alaspäin..Yläkäyrällä oon..tiedä sitten onko sekään hyvä tai jotain..vai liekö vaan räpsyn pylly ollut ylhäällä..=) Ota asia esille ensi mittauksessa jos huolestuttaa!

Muillakin on kunnon urheilijoita masussa! Musta tunttu, että räpsy ei nuku koskaan kun koko ajan touhuaa..Just kun ajattelen, että nyt se on hetken hiljaa niin heti alkaa taas potkiminen ja pyöriminen..Iltasin se potkii niin pirusti, että Heinin tavoin sattuu jo vähän..Huh! =)

Makkara kertoo huomenna reippaasti siitä väsymyksestä! Tai tulee rimpampullaa!! =D

Mammikselle niistä pinniksen pehmusteista, että me käytiin Jyskissä vähän aikaa sitten ja siellä ainakin näytti olevan vaikka minkälaisia..Ei vielä kyllä ostettu kun haettiin vaan patjaa pinnikseen..joka kans jäi ostamatta..voi piuh. =)

Oonalle vielä onnittelut äippälomasta! =)

Tänään mulla ois hammaslääkäri ja sit lähdetään miehen kanssa ostaan turvakaukaloa ja jonkulaista rintareppua..Tuhlaaminen on mukavaa! =)

Ihanaa torstaita kaikille!

t. poppis ja räpsytin rv32+1

Vierailija
14/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on hyvän kokoinen pino, vaikka kello ei ole edes yhtätoista vielä :)

Aurora kyseli sf-mitoista... mulla mitattiin ekan kerran 25+5 ja oli 23,5cm, 27+5 oli 25cm. Nyt 30+6 oli 29cm. Meillä mennään kyllä pikkuisen käyrän yläpuolella, vaikuttaneeko tuo vaavin asento, on nimittäin itsepäisesti pylly alaspäin (jalat ultran mukaan kasvojen edessä) ja pää painaa kylkiluitani.

On tuo pikkuinen kova meuhkaamaan. Välillä puskee poikittain, näkee, kuinka pää vaihtaa paikkaa :D sitten monesti näkee myös kun joku pikkuinen kantapää(?) puskee ja liikkuu vasten mahaa, jotenkin herttaista. Pikku paukapää ihanuus! Mieskin aina innoissaan taputtelee ja silittelee pikkuisen pääkkyä kun se on niin mukavasti tuossa tarjolla :D

Eilen illalla nukkumaan mennessä yritin sellaisen kirkkaan pienen lampun kanssa kiusata Rumpalia. Vau-kirjassa oltiin sitä mieltä, että vauva saattaa nähdä kirkkaita valoja kohdun seinämän läpi ja saattaa koittaa kurkottautua sitä kohti ja pitihän sitä tietty heti kokeilla! Ei tosin vauva siitä vielä innostunut, mutta heti kun lopetin, alkoi kova myllerrys jota kestikin sitten jonkun tunnin, enkä tietenkään saanut untakaan :p No, itsepä kerjäsin sitä, kun aloin hätyyttelemään toista. Ajattelin, että jos sen valon avulla saisi tuon vauvan käännettyä oikein päin, alkaa jo vähitellen ahdistamaan tuo pikku pääkky tuossa kyljessä.

Sirullako myös välillä ahdisti henkeä? Kun välillä itsestä tuntuu, ettei happea mainaa saada! Luulen sen johtuvan tuosta vauvan asennosta. Painaa keuhkoja kivasti :p Alkoivat jo neuvolassakin ääneen puhumaan vauvan kääntämisestä. Sanoivat, että näillä viikoilla, jonnekin viikkoon 36 mennessä sen pitäisi kääntyä, mutta jos ei näin tapahdu, kokeillaan sitä kääntämistä. Puhui neuvolantäti jopa vauvan synnyttämisestä peppu edellä, mutta jostain syystä se saa ainakin mun niskakarvat nousemaan pystyyn :/ En tiedä miksi, yhtä iso on vauvan pää kuin peppukin.

No joo, pitäisi kai siirtyä lukuhommiin, tentti huomenna ja vielä olisi neljä kirjaa lukematta. Noinkohan ehdin huomiseen mennessä käydä ne läpi :p

Han ja Rumpali 31+1

Vierailija
15/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis marraskuun viimeistä. Huomenna alkais sit joulukuu ja saa ihan virallisesti kuunnella joululauluja..Koska muutoinkin olen joulun ystävä niin pidän kyllä joululaulujen kuuntelemisesta ja hoilaamisesta niiden mukana. Jo kotoa on tullut perinne käydä kuuntelemassa/laulamassa Kauneimissa joululauluissa. Oikeastaan siitä alkaa varsinainen joulun tunnelma ja odotus.

Heinille onnittelut naimisiinmenon johdosta. Hmm..kaiholla muistelee omaa hääpäiväänsä viime kesältä..

Vaunuasiaa olette täällä pitkälti pohtineet. Itse en vielä kyllä ihan ostamassa niitä ole, mutta pohtinut kuitenkin. Meidän pitäisi löytää vaunut jotka soveltuvat niin maalle kuin taajamaankin ja lisäksi pitäisi mahtua kera kahden polvenkorkuisen koiran kera auton takaboxiin.. Saa nähdä löytyykö sopivaa. Jospa sitä tuon puolenvälin etapin jälkeen lähtisi sitten katselemaan löytyiskö sopivia.

Viikonloppuna olisi työpaikan pikkujoulut, työpaikka edelleenkin autuaan tietämätön mun raskaudesta ja toivon niin olevan edelleen viikonlopun jälkeenkin. Onneksi työt alkaa heti juhlia seuraavana aamuna, joten siihen pystynee hyvin vetoamaan..Ja vielä ei taida ulospäin mitään näkyäkään.

Eilisestä alkaen olen jotenkin ollut jostakin syystä aivan maassa. Itkeskellytkin olen ihan aivan syyttä (hormonit?) Miettinyt kaikkia vanhoja asioita ja kaikkea mikä voi mennä pieleen..Pelottaa ettei jaksa hoitaa vauvaa ja iloita vauvasta niinkuin pitäisi. Sekin aiheuttaa ikävän tunnetta, kun joudun luopumaan itselle viihtyisästä työpaikasta jo reippaasti ennen äippälomaa. Tietäen vielä senkin, että en ikinä pääse enää samaan paikkaan ja niihin hommiin. Tiedän, että viimeinen työvuoro tulee olemaan erittäin hankala..Toisaalta sitten taas syyttää itseään siitä ettei voi iloita tulevasta, rakastavasta aviomiehestä ja vauvasta. Erään ystävän kanssa kerran juttelin tästä työasiasta ja raskaudesta (ennen raskautta) ja hän vain silloin totesi, että kyllä se työ sitten unohtuu kun raskaaksi tulet.

Toivottavasti kukaan ei nyt luule, että haluaisin peruuttaa koko jutun. En todellakaan, mutta... Anteeksi purkaukseni.

No, yritänpäs taas virkistyä. Jos nyt niitä neuvolakortteja olette esille kaivelleet, niin montakos kertaa teillä on neuvola ollut ennen rv 20? Mä tuossa laskeskelin, että mulla tulee kolmas juuri ennen 20 viikon vaihtumista. Jotenkin tuntuu, että taitaa käydä siellä hiukka useammin? Tai sitten se vain tuntuu siltä.

Jokohan tämä romaani riittäisi..Ai niin uusia oli taasen tullut matkaan. JOs ette ole tietojanne ilmoitelleet esittelylistaan niin laittakaahan. Nostelen sen ylemmäksi tai sitten laittelen jo uuden, kun näköjään yksi oli ainaskin jäänyt merkkaamatta..

- Ninca - rv 15+6

Vierailija
16/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi minkälaisia aamuvirkkuja ja yönkukkujia te oottekaan! :) No, ehkä mäkin sitten tiedän tilanteen kun viikkoja tulee lisää, mutta vielä oon muutaman yön poikkeusta lukuunottamaatta nukkunut yöni suhteellisen hyvin. Nukahtaminen on joskus vähän vaikeeta, mutta sitten kun nukahtaa niin nukkuu kyllä tosi sikeesti. Nyt tässä keskivaiheessa mun ei (jostakin -positiivisesta- syystä) tarvi edes välttämättä vessassa käydä yön aikana. Nautin tästä ohimenevästä huumasta!

Aurora: onkoks tuo Bebesin liike jossakin Kampissa? Mä koitin sitä yks kerta ohikulkiessani nopeesti etsiä mut en löytänyt... ei ole suunnistajan vikaa! Olis kiva löytää jotkut nastat farkut / haalarit. Kävin parit perushousut hakee HekkaMaukalta mutta olis kiva muutenkin käydä tuolla Bebesissä kun sitä monet on kehuneet.

Heini: onnittelut uudesta siviilisäädystä! :)

Poppipau (á la Poppis otaksun :): hih! mua nauratti toi sun juttus istukan plumpsahtamisesta ja skientologi Tompan ryntäyksestä! No, kukin tavallaan!! :) Enpä usko että sitä Suomessa kauheesti tapahtuu.....!

Emka: mäkin olin tosi huojentunut kun ekan kerran näin juniorin hyörivän vatsassa. Se oli ihana fiilis, että tiesi, että siellä ihan OIKEASTI on jotakin :)

Mammis: Kivaa sisustaa, eikö ookkin! :) Me rempattiin meidän paritalon puolikas just viime loppukesänä. Tosin olin juuri silloin plussannut ja se ankarin väsymys oli päällä joten se vähän haittasi, mut jaan sun kanssa tuon sisustusvimmaisuuden! :) Se liippaa omaa työtäkin aika läheltä mutta ihaninta on tehdä juuri omaa kotia. Tsemppiä teille kaikkin puuhiin ja hankintoihin!

Meillä oli se 4D Brunolla eilen ja se oli ehkä parhaiten sijoittamani raha pitkään aikaan! Mä olen niin peruskyyninen ja skeptinen sen suhteen onko kaikki ok ja muutenkin perusjuntti sen suhteen että " en usko ennenkuin näen" . Ja siellähän se juniori jumppaili pirteänä ja kaikki on juuri niinkuin pitääkin! Juniori - niin siis vehkeethän ne siellä vilkkui :) Saapi alkaa ostella niitä vaaleensinisiä vaatteita... =) Voin ainakin itse suositella lämpimästi myös muille tätä kokemusta jos siihen on mahdollisuus.

Kotikonttori on muuten mun päivien pelastus! Vaikka mammaloman alkuun on vielä pitkälti, helpottaa tosi paljon kun voi välillä tehdä kotitstopäiviä (1-2 pv viikossa). Tunnen olevani ihan etuoikeutettu koska tästä on helppo heittää hetkeksi vaakatasoon jos yhtään siltä tuntuu.

No, töitäkin on kuitenkin välillä tehtävä (vaikka tänne kirjoitteleminen ja viestien lukeminen olis kyllä aika simopaljo hauskempaa), siispä tarmoa torstaille ja terkut kaikille!

Leenaliinu + jr 21+1

Vierailija
17/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeria kirjiottelijoita löytynyt tänään. Jospas jonkun rivin nyt itsekin kasaan saisi.

Tänään on vapaapäivä ja sain nukuttua puoli kymmeneen asti. Onkin tosi pirteä ja levännyt olo. Aamupala on syöty ja Hesari luettu, joten hiljalleen voisi lähteä asioille tuonne keskustaan.

Minä olisi kysynyt sellaista, että mites tuo sf-mitta tarkalleen otetaan? Kertaakaan ei vielä ole mitattu niin en ihan ole hahmottanut kuinka tapahtuu...

Ninca oli ollut alamaissa. Toivottavasti mieli hiljalleen piristyy. Itse olen huomannut saman, että välillä käyn pohdiskelemaan asioita, jotka tapahtuneet kauan sitten. Ja nyt raskauden aikana olen huomannut, että ikävöin myös ihan eri lailla ulkomailla asuvaa siskoani. Kaikenlaiset tunteet kokee tosi paljon voimakkaammin. Ymmärrän myös nuo tuntemukset työpaikkaasi liittyen. Minä odotan innolla sitä, että pääsen kotiin hoitamaan omaa lasta mutta samalla mietityttää minkälaiseen työporukkaan sitten joskus palaan - vai palaanko vanhaan työhön ollenkaan? Itkujen kanssa keväällä lähden, koska rankasta työstä huolimatta meidän työporukka on sellainen jota tulen kaipaamaan äärettömän paljon.

Useammilla taisi olla iloisia ultrakuulumisia. =) Ne on kyllä mieeenpainuvia hetkiä kun oman pienokaisen näkee hyörivän ja pyörivän " yksiössään" . =) Edelleen innokkaasti odotan päivien kulumista, jotta sinne rakenneultraan päästään...

Tunnelmallista joulukuun alkua ja rentouttavaa viikonloppua! Minä olen tiiviisti töissä, joten voi kirjoittelu jäädä vähän vähemmälle.

t. iida-linnea 19+1

Vierailija
18/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensteks onnittelut Heinille naimisiinmenon johdosta!

Kaimani mulla sf mitta näyttäis seuraavaa 23+4 20 26+5 25 30+2 28 34+4 31,5 että sellaiset mitat.

iida-linnea mulla mitattiin ekankerran sf-mitta joskus viikolla 17 ja silloin se oli niin vähän ettei näkynyt ees käyrällä.

sf-mitta kertoo kohdun koon ja mitta otetaan tuosta häpyluun yläpuolelta mistä kohtu alkaa ja siitä sitten masua pitkin ylöspäin kohdun yläreunaan.

Omaa napaa: ihan hirveä yö ja aamu, yskiminen ei ottanut loppuakseen yöllä ja jouduin nukkumaan sohvalla kun mies raukka ei saanut nukuttua.

Aamulla heräsin jo 7 aikaan ja lähdin raahaamaan pissanäytettä terkkariin, sitten 9.40 pääsin lääkäriin tämän röhän takia, onneksi oli keravalla yksityisellä aikoja.

Sain sitten antibioottikuurin ja yskänlääkettä, jospa nyt helpottaisi niin olisi sitten helpompi parinviikon päästä puskea neitiä ulos.

Kohta pitäisi taas lähteä ajamaan tuonne neuvolaan antamaan pissanäytettä, katsotaan ne proteiinit ja mitataan verenpaine, ettei nyt vaan olis mitään raskausmystystä, vaikka ei mulla ole mitään sinne viittaavaa muuta oiretta.

Vierailija
19/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vaudikas loppupään odottaja, joka ei suostu uskomaan että LA on ens viikolla. =)

Kandi, graduahan mä siellä yliopistolla!! :-) Siis mulle tuli maanantaina niin täydellinen masennus tästä kaikesta vauvahössöstä, että oli pakko uskotella itselle että ei se nyt vielä synny ja ruveta vaan muihin hommiin! Nyt oon sit ollut kahtena päivänä siellä ja supistuksia seuraa jo pienimmästäkin liikkumisesta... Saa nähdä synnytänkö mä vielä yo-kirjaston lepohuoneessa. :-P

Tikru, niin, vähän umpimähkään mä luettelin teitä muita loppupääläisiä... Mut onhan se totta että lähempänä 36. viikkoa säkin olet jo mahdollisesti aika lähellä synnytystä! En nyt halua mitään paniikkia aiheuttaa, mutta muistuttelen vaan! =) Just kun eilen valitin neuvolassa ja täällä niistä potkuista, niin meidän pikku muru ilmeisesti tästä suivaantuneena on ollut tosi kilttiä vauvaa koko eilisen illan, yön ja aamun! On toki liikkunut, mut sillein somasti ja pienesti. Voi pientä. :' -)

Aurora kyseli sitä sf-mittaa joskus 27. viikon tienoilla? Siihenhän siis vaikuttaa niin paljon just vauvan asento ja sen tila kasvaa ja liikkua ja äidin muu rakenne, että nää ei ole mitenkään vertailukelpoisia nää meidän arvot, mut mulla näyttäis menneen tonne 34-viikoille saakka sf-mitta ja viikot melko samoissa! :-) Eli 29+0 on mitattu, ja on ollut 31 cm (sitä ennen 19+4 19 cm, 23+4 22 cm). Mun masu on mennyt koko ajan yläkäyrällä ja jopa vähän sen yläpuolella johtuen varmaan ihan siitä, että mä olen aika pitkä (174 cm) ja vauvalla on paljon tilaa kasvaa. Kyllä se neuvolantäti sanois, jos sun sf-mitta olis jotenkin epätavallisen pieni. Tärkeintä on, että se tekee jotain käyrää, eli että kasvua tapahtuu! Ja jos siinä tulee jotain heittoa, niin pääsee sitä sitten varmaan aika helposti äitiyspolille lisätutkimuksiin (=ylimääräiseen ultraan). Tsemppiä!

Ninca: täällä Jyväskylässä on kaupunki tänä vuonna " kunnostautunut" erityisen niukkojen äitiyspalveluiden tarjoajana, ja meillä myös neuvoloita ehti ekalla puoliskolla olla kokonaista kolme. Viikoille 20+4 osui yksityisellä käyty rakenneultra, ja neljäs neuvola oli sit viikoilla 23+4. Puhuin tästä just kätilöystävän kanssa, ja mietittiin, että jos neuvolan yks funktio on valvoa ja valistaa äitejä sikiövaurioiden ehkäisyssä, niin miten tällainen neuvolakäytäntö tuota funktiota tukee? Mä ainakin olisin halutessani voinut viettää ihan millaista elämää tahansa silloin ekojen kuukausien aikana, eikä neuvolassa olisi siitä tiedetty tuon taivaallista - etenkin, kun meillä oli vielä joka kerta eri terkka tai jopa eri neuvola (oma lähineuvolamme lakkautettiin, kun me oltiin ehditty käydä siellä ekan kerran). Että jos tätä käytäntöä ajattelee kansakunnan keskiarvon kautta, niin on aika todennäköistä, että mukaan mahtuu jo esim. alkoholia tai muita päihteitä käytteleviä äitejä, joille tiheämmät neuvolakäynnit olis tärkeitä päihteettömän elämän tukemisen kannalta. Vaikka en tiedä, kuinka paljon tässä mennään tapauskohtaisesti, eli kun me ei nähtävästi oltu riskiryhmää, niin ei meitä kannattanut sitten kytätäkään. :-/ Mut olisin minäkin kaivannut alussa enemmän neuvolakäyntejä, edes sen kerran kuussa! Puhumattakaan valmennukset nyt lopussa... mun synnytysvalmennus on oikeasti ollut juttelut synnyttäneiden ystävien sekä tän yhden yksityisen kätilöni ;-) kanssa! Ja perhevalmennusta on sit saatu kans jo vauvan saaneilta ystäviltä ja sit kirjoista ja netistä ja omilta vanhemmilta. Et sillein.

Tuleepas taas romaania. Mun pitää nyt oikeasti ruveta hommiin...

Pääsen huomenna taas kampaajalle! Ei yhtään viime tingassa? :-P :-) Mut odotan sitä jo hurjasti. On sit tyylikkäänä laitoksella. ;-)

Terkuin Ladie ja pikku-L, rv. 39+0

Vierailija
20/25 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuota Ladien juttua noista neuvolakäyntien vähyydestä. Mulla on ollut tähän mennessä siis yhteensä 5 neuvola- ja 2 lääkärineuvolakäyntiä. Ensimmäinen neuvola oli 11+2, lääkärineuvola 11+6, siitä seuraava neuvolakäynti oli 21+3, että VAIN kymmenen viikkoa oli noiden käyntien välissä (no oli siinä sentäs rakenneultra 17+6). Sen jälkeen on päästy vähän useammin, n. 2-4 viikon välein käymään.

Että hyvää on tämä seuranta myös Oulussa :]

Han ja Rumpali 31+1