Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ei mene töihin. .

Ei vapaamatkustaja
16.04.2023 |

Suomella ei ole varaa elättää työttömiä

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna Koski sanoi että metsässä on töitä. Olen samaa mieltä että hommiin vaan.

Vierailija
22/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 16 vuotta määräaikaisena. Tehnyt sekä oman alani töitä, että muita vapaana olleita töitä. Molemmissa työntekijäpula - vaan kun ei vakinaisteta.

Se muutaman kk:n työttömyysjakso minulle kun meinaa kaupingille sitä, että voi ketjuttaa.

En ole ollut ikinä saikulla, opin uudet asiat nopeasti Ja ei vaan.

Miten haluat minua rangaista tässä tilanteessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus kolmekin työpaikkaa samanaikaisesti eikä koskaan toimettomia jaksoja elämässäni.

Jotenkin mua on potkittu henkisestikkin siten että on vaikea löytää se itseensä uskova minä takaisin.

Vierailija
24/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä. Olen kyllä alkanut suunnitella että hakisi jonnekin osa-aikaiseksi, kun hyvin asiakaspalveluhenkinen olen.

Älä vie työttömiltä töitä. Eläkeläisten kannattaa päästää nuoremmat tilalle. 

Varmasti vien. Mulla on niin pieni eläke etten tule sillä toimeen. 900e/kk

Vierailija
25/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susanna Koski sanoi että metsässä on töitä. Olen samaa mieltä että hommiin vaan.

Pitää paikkansa, että metsienhoitoa on aina. Vanhukset joutuu tosi paljon yksin niitä hoitamaan, kun nuorempi polvi ei osaa eikä viitsi. 

Vierailija
26/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikkunasta ku katon ulos näkyy niin paljon puita eli töitä etten tiedä enää mistä alottaa...

Vierailija
27/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä. Olen kyllä alkanut suunnitella että hakisi jonnekin osa-aikaiseksi, kun hyvin asiakaspalveluhenkinen olen.

Ränkytätkö sitten, että ihmisten pitäisi mennä töihin ja äänestätkö Kokoomusta? 

Vierailija
28/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on noin pieni eläke ni sä et oo sun elämän aikana koskaan ees tehnyt töitä.

Tai sit oot Veeti joka pääsi tk eläkkeelle ollessaan 19.

Vierailija
29/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää paikkansa, että metsienhoitoa on aina. Vanhukset joutuu tosi paljon yksin niitä hoitamaan, kun nuorempi polvi ei osaa eikä viitsi. 

No hoitakoon vanhukset, kun sen paremmin osaavat. Minä osaan paremmin maata sohvalla.

Vierailija
30/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kysytään usein, vastaukseni on edelleen, että olen vakavasti fyysisesti sairas, tämä estää minulta täyden työviikon tunteineen.

Kykenen kuntoutustyöhön 4h/2 kertaa viikossa, tällaista sopparia en ole saanut työnantajilta. Eli kun kuntoutustyö loppuu, en pääse palkalliseen työhön.

Nyt saan 9e palkan työstäni per päivä. Mutta parempi sekin kun ei mitään.

Mietin kauhulla, jos tämä kuntoutustyömuoto loppuu, niin mihin minun kaltaiset vajaa työkykyiset laitetaan?

Toki 9e tuntuu kyykyttämiseltä, mutta olen tyytyväinen kun saan tehdä jotain eikä kela raivoa työttömyydestä. Ja 9e on parempi kuin ettei sitäkään saisi näin alhaisella tukitasolla. Ja ei tuen saajat eivät elä herroiksi, siksi teen minäkin mitä ikinä kykenen, enkä käytä päihteitä ja syön edullisesti, silti raha ei riitä nyky hinnoilla.

En saa eläkettä, koska olen liian nuori, enkä ole pyörätuolissa, vaikka b-lausuntoja löytyy työkyvyttömyydestä ylilääkäreiltä.

Vierailija
31/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin meneminen työttömänä on byrokraattista ja riskialtista. Valitettavasti näin

Vierailija
32/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla pääsisin työttömäksi? Kaikki luvat omaavana lähihoitajana nauravat ulos työkkäristä osoittaen ainakin 200 avointa paikkaa joihin hakea. Ei auta edes lupien peruminen, sitten tyrkkäävät hoiva-avustajaksi.

Vierailija
33/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä saan työttömänä vielä vähemmän.

Vierailija
34/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta :) 

Vierailija
35/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellisesti Suomella on varaa elättää ja hyysätä muuta maailmaa.

Vierailija
36/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä työtön, joka olet niin erinomainen, että haluat jonkun maksavan sinulle olemassaolostasi. Ala markkinoida tekemistäsi, osaamistasi, myy itsesi. Se vaatii että oikeasti tiedät ja osaat jotain ja olet valmis laittamaan itsesi likoon ja vakuuttamaan maksajalle, että olet palkkasi arvoinen. Yrittäjälle jokainen asiakason ikään kuin työnantaja. Ei se palkka tule tilille vain sillä että ilmestyn apaattisena työntekopaikalle joka päivä kädessäni lista vaatimuksista, asioista ja eduista, joita odotan saavani.

Vierailija
37/37 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaa maistu.