Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi muka ikkunoita pitäisi pestä?

Vierailija
16.04.2023 |

En oo pessyt koskaan ikkunoitani. Tässä asunnossa oon ollut 12 vuotta, ja hyvin näkee ulos aikken oo kertaakaan pessyt niitä.

Miksi jotkut pesee niitä?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No kyllä kirkkaista ikkunoista näkee paremmin ulos."

Huono yritys, sillä ei ole totta kun kaikilla näkyy olevan jonkinlaiset verhot aina edessä. Ja voihan niitä pestä, mutta ei siinä viikkoa tosiaan mene kun taas pitäisi.

Ei ole verhoja edessä ja ei todellakaan mene likaiseksi viikoissa. Minä ihan tykkään pestä ikkunoita, kun hommasin ikkunapesijän. 

Onko se yläosaton ikkunanpesijä?

Vierailija
22/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihana elää ja asua ,kun ikkunat ja muutkin paikat on puhtaat ja järjestyksessä. Se ei vaadi paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei ole pakko. Olet varmaan naapurini, vihreä omakotitalo jossa ikkunat niin likaiset että näkyy kauas se harmaan paska kalvo niissä.

En ole ap, mutta asun vihreässä omakotitalossa, jossa on likaiset ikkunat. Olen ollut masentunut, enkä tosiaan ole jaksanut pestä ikkunoita. Tuletko joku päivä tsemppaamaan, niin yritetään pestä osa ikkunoista. Paljon kiitoksia avusta.

Vierailija
24/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon. Likaiset ikkunat ovat kauheat. Kirkkaat ikkunalasit päästävät valon sisälle. Miten joku on niin saamaton, ettei pese ikkunoitaan? Sietäisi saada äidin kädestä.🤯

Vierailija
25/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko pestä että näkee mitä naapurit touhuaa t:kyylä

Eli naapurilla on myös ikkunat pesty?

En minä heidän ikkunoistaan tiedä, mutta toisinaan pihalla näkyy jotain epäilyttävää aktiviteettia.

Vierailija
26/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha vaiva kirjoitti:

Mekin on asuttu tässä jo 17 vuotta, eikä ole pesty ikinä ikkunoita. Sadevesi huuhtelee pölyt pois. Ja vaikka pesisimme, ne olisivat viikon päästä saman näköiset.

Siis ihan oikeasti viikon päästä jo likaiset? No ei ainakaan meillä mene likaiseksi jo viikon päästä.

Sebon noin, että mitä enemmän niitä pesee, sitä nopeammin ne likaantuvat uudelleen.

Pitäisi olla joku pintaan suihkutettava kalvo, joka estää lian tarttumista.

Vierailija
27/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun taajama-alueella,  jossa asfalttipäällystetiet. Siitä huolimatta ikkunoiden väliin tulee tuuletusraoista hienoa hiekkaa. Saharastako saakka lentelevät myrskyisinä päivinä? Siksipä foliohattu päässä putsaan ikkunat kerran kesässä, ettei hiekka peitä näkyvyyttä.

Vierailija
28/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon. Likaiset ikkunat ovat kauheat. Kirkkaat ikkunalasit päästävät valon sisälle. Miten joku on niin saamaton, ettei pese ikkunoitaan? Sietäisi saada äidin kädestä.🤯

Verhot on aina edessä. Ei siinä näy onko pesty vai ei.

Vierailija
29/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoiden pesu tähän aikaan on melko turhaa. Pitää odottaa että siitepölykausi on ohi ja sitten pesut.

Vierailija
30/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Webbikamera ulos ikkunaludalle ja johto kämppään tietskariin. Voi pelinäytöltä tsiikailla kun linnut hyppivät puissa. Eikä tarvitse jynssätä ikkunoita.

Vierailija
31/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes ole kovin tarkka siivouksesta, mutta ikkunat ehdottomasti pesen vähintään kerran vuodessa. Ihanaa kun metsän värit näkyy kirkkaana ikkunoista. Tietysti jos asuu sellaisissa maisemissa, missä ei ole mitään kivaa katseltavaa niin ehkä eri juttu.

Minulla taas menee juuri toisinpäin :) Siivoan melkein joka päivä jotain. Tykkään kun on kaikki järjestyksessä ja tuoksuu puhtaalta. Ikkunoiden pesu on työlästä, koska pitää siirtää huonekaluja ja tarvitsee sohlata imurin, rätin ja kuivaimen kanssa. Ikkunoiden avaaminenkin tuottaa tuskaa.

Paljon vietän aikaa ulkona, joten ei ne likaiset ikkunat häiritse kuin juuri näinä kevään valoisina päivinä. Tänä vuonna päätin että tilaan pesijän. On siihen varaa näin viiden vuoden jälkeen.

Vierailija
32/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuohon monta minuuttia per ikkuna mene, ehkä helpoin ja mukavin siivoushomma

Vierailija
33/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha vaiva kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha vaiva kirjoitti:

Mekin on asuttu tässä jo 17 vuotta, eikä ole pesty ikinä ikkunoita. Sadevesi huuhtelee pölyt pois. Ja vaikka pesisimme, ne olisivat viikon päästä saman näköiset.

Siis ihan oikeasti viikon päästä jo likaiset? No ei ainakaan meillä mene likaiseksi jo viikon päästä.

Mereltä tuulee ja ilmassa on aina jotain töhnää. Etenkin siitepölyaikaan.

No siitepölyaika on vain keväällä eikä koko vuotena. 

Minä asun tehtaan lähellä, mustaa hippua tulee alas läpi vuoden. Ei sitä paljaalla silmällä ilmasta näe, mutta ikkunanpuitteista näkee. Ihan turhaon pestä ikkunoita. Sadevesi riittää.

Eri

Vierailija
34/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuohon monta minuuttia per ikkuna mene, ehkä helpoin ja mukavin siivoushomma

Niin minustakin. Ikkuanat pesee tosi nopeasti lopulta.

Vierailija
35/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeasti? Jos avaa ikkunat ja pesee kaikki pinnat? Meillä on olkkarin toisen ikkunan edessä matala hyllystö ja sen päällä telkkari. Olisi jo iso operaatio siirtää ne pois, että saisi ikkunan auki ja edes pestyä sisäpinnan.

Vierailija
36/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloni on hiekkatien varressa - ihan tien vieressä, joten pakko on pestä, vaikka en siitä pidäkään. Hiekkäpöly tarraa kiinni ulkopintoihin. Ja mulla on koira, joka yltää näkemään ikkunoista ulos - eli sisäpuolet on nenän jälkiä täynnä :)

Vierailija
37/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kerran kun olen yrittänyt pestä ikkunoita, olen katunut että ryhdyin hommaan. Ikkunat ovat tulleet likaisemmiksi.

Vierailija
38/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha vaiva kirjoitti:

Erehtyy varmaan pesemään juuri ennen mäntyjen siitepölypilviä. Keväisin ei meillä kannata pestä ikkunoita ennenkuin keltaiset pölypilvet on lennelleet.

Vierailija
39/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sinulla ei varmaan ole ikkunoiden edessä raskaita huonekaluja? Tai ikkunat eivät ole korkealla? Meillä menee miehen kanssa koko päivä, kun ikkunoita pestään. Se on ihan kamalaa. Ikkunoissa on vielä kaikenmaailman lukitusmekanismeja. Nekin pitäisi saada puhtaaksi. Tykkään parvekelasien pesusta. Se on helppoa. Ei voi puhua samana päivänäkään haastavista ikkunoista.

Vierailija
40/51 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka haluaa katsella likaisia ikkunoita?