Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Satu on myynyt maaseudun unelmakotia yli kaksi vuotta ostajia vaivaa sama ongelma

PorvariHallitusTuleeJaLoppuuTämmöinen
16.04.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009517758.html

Omakotitalojen myyntiajat ovat pidentyneet. Sadun omakotitalossa ei ole syksyn jälkeen käynyt yhtään kiinnostunutta ostajaa.

****Viime keväänä aloittanut toinen välittäjä löysi talolle katsojia ja talosta tehtiin tarjouskin, joka kuitenkin valitettavasti alitti Sadun toiveet.****

Ei tässä ostajilla ole mitään ongelmaa vaan Sadulla tunteet pelissä. Juuri näin kuuluukin Pieksämäellä asioiden mennä. Selvästi kyseessä ei ole mikään "unelmakoti" muiden kuin Sadun illuusioissa.

Kommentit (987)

Vierailija
621/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetusta kirjoitti:

Tuohan on silkkaa huijausta. Iltikseen on lisätty tieto että rakennettu "rintamamiestalon pohjalle" mutta ilmoituksessa sitä ei edelleenkään lue! Palautetta välittäjälle menemään!

Jäin miettimään noita "lenkkimaastoja ja hiitolatuja". Ihanko totta tuolla kohdin korpea on pururadat tai edes polut lenkkeilyyn ja ladut vedettynä? Sitähän tuossa lupaillaan. Ettei vaan olisi umpihankea niin kauan kuin itse sen ladun tekee.

Just katoinkin että miten muka on melko uusi. Näkeehän tuon sokea Reettakin että ei tuo mikään uudisrakennus ole.

Miksi hän ei muuten halua itse asua unelmatalossaan?

Vierailija
622/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo mahdollisesti perintötorppa jonka S on remontoinut mieleisekseen ja haluaa nyt siitä eroon? Paikka kun vaikuttaa kaikkinensa siltä, että siellä on majaillut vanhempaa väkeä ennen häntä. 

Saa varmasti odottaa sopivaa ostajaa pitkään ja hartaasti. Jos talo olisi ihan ässä ja persoonallinen sekä sisältä että ulkoa sen voisi siirrättää toiselle paikkakunnalle rantatontille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusetusta kirjoitti:

Tuohan on silkkaa huijausta. Iltikseen on lisätty tieto että rakennettu "rintamamiestalon pohjalle" mutta ilmoituksessa sitä ei edelleenkään lue! Palautetta välittäjälle menemään!

Jäin miettimään noita "lenkkimaastoja ja hiitolatuja". Ihanko totta tuolla kohdin korpea on pururadat tai edes polut lenkkeilyyn ja ladut vedettynä? Sitähän tuossa lupaillaan. Ettei vaan olisi umpihankea niin kauan kuin itse sen ladun tekee.

Lenkkeillä voi ilman pururatoja ja usein aktiiviset ja puuhakkaat kyläyhdistykset vetävät latuja. Tosiaan itsekin voi hiihdellä omia latujaan. Me täällä maalla emme tarvitse joka asiaan valmista ja passausta, vaan ryhdymme ihan itse toimeen. Monessakin muussakin asiassa.

Vierailija
624/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei maaseudun omakotitalon omistajat vuokraa noita röttelöitään myymisen sijaan? Jos on joku mummo jonka pakko muuttaa ihmisteniomoille terveyden alkaessa reistailla, mutta mökki ei mene kaupaksi, niin vuokralaisen avulla siitä voi sentään vielä hyötyä, saa vaikka oman kaupunkivuokra-asuntonsa vuokrarahat raavittua kasaan. Tai vaikka ei ois eläkeläinen niin voi muuttaa itse vuokra-asuntoon kunnes saa kerättyä rahat uuteen omistusasuntoon/taloon, ja siinä auttaa se että vuokralainen tuottaa tuloja aiemmassa kodissa.

Ihmisten pitäisi oppia päästämään irti sellaisesta mihin on huijattu sijoittamaan rahaa, mutta arvo romahtanut.

kuka hullu tuollaiseen paikkaan muuttaisi vuokralle? Aivan jäätävät asumiskulut ja kaukana palveluista. Monet omistajat eivät myöskään halua, että vuokralaiset pilaavat ja sikailevat kämpän hajalle.

Vierailija
625/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes kunnallistekniikkaa. Voi voi.

Ihme narinaa. Mikä ongelma on omassa vesikaivossa ja jätevesijärjestelmässä?

Vierailija
626/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä ongelma ostajilla on?

Pihejä paskoja.

Myyjä on ahne paska. Myyköön vaikka ikuisesti, ei ole kenenkään pakko ostaa.

Vierailija
627/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 500 kertaa mieluummin vaikka tämä. Järven rannalla, ei yksityistiemaksuja.

https://www.etuovi.com/kohde/u87338?haku=M1967669591

Vierailija
628/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei maaseudun omakotitalon omistajat vuokraa noita röttelöitään myymisen sijaan? Jos on joku mummo jonka pakko muuttaa ihmisteniomoille terveyden alkaessa reistailla, mutta mökki ei mene kaupaksi, niin vuokralaisen avulla siitä voi sentään vielä hyötyä, saa vaikka oman kaupunkivuokra-asuntonsa vuokrarahat raavittua kasaan. Tai vaikka ei ois eläkeläinen niin voi muuttaa itse vuokra-asuntoon kunnes saa kerättyä rahat uuteen omistusasuntoon/taloon, ja siinä auttaa se että vuokralainen tuottaa tuloja aiemmassa kodissa.

Ihmisten pitäisi oppia päästämään irti sellaisesta mihin on huijattu sijoittamaan rahaa, mutta arvo romahtanut.

Vuokranantajallakin on velvollisuuksia. Jos itse on niin vanha ja huonokuntoinen, että ei pysty talossaan asumaan, niin miten sellainen hoitaa tilanteet, kun vuokralainen soittaa että vesiputki halkesi ja jääkaappi lakkasi toimimasta?

Maaseudulla hoidetaan nuo asiat vähän eri tavalla kuin kasvukeskuksissa, yhteisymmärryksessä. Tuollaisen kämpän vuokratessasi et voi hyppiä tasajalkaa ja perätä oikeuksiasi, vaan soitat omistajalle ja sovit yhdessä hänen kanssaan että käyt vaikka itse ostamassa jääkaapin jonka vuokranantaja sitten hyvittää seuraavissa vuokrissa.

Ja tuo onnistuu ihan jokaiselta 8-kymppiseltä mummolta ihan noin vain ilman yöunet vievää stressiä? Mahtaako kodinkoneliikkeillä olla kotiinkuljeteusta 20 kilometrin päähän? Täällä mainostavat vain 10 kilometrin toimintasädettä ja sekin maksusta.

Ei ne vanhat naiset mitään panikoitsijoita ole täällä maalla. He kiroilevat pari kertaa risaa laitetta, starttaavat autonsa ja hurauttavat kylille hakemaan uuden vehkeen. Vievät mennessään sen rikkinäisen kierrätykseen. Joku naapurista tulee nostamaan laitteen autoon ja uuden sisälle. Yksinkertaista, eikö.

Vierailija
629/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ostajia vaivaa ongelma", "asiakkaat ei nyt vain ymmärrä".

Kenen tahansa - on kyseessä yksityishenkilö tai yritys - pitäisi katsoa peiliin, kun tuollaisia laukoo. Sieltä syy löytyy.

Vierailija
630/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallisesti rempattu rintamamiestalo pienellä märkätilasiivellä Pieksämäen keskustan läheltä. 76000

https://www.etuovi.com/kohde/20627519?haku=M1967669591

Vierailija
631/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantajallakin on velvollisuuksia. Jos itse on niin vanha ja huonokuntoinen, että ei pysty talossaan asumaan, niin miten sellainen hoitaa tilanteet, kun vuokralainen soittaa että vesiputki halkesi ja jääkaappi lakkasi toimimasta?

Maaseudulla hoidetaan nuo asiat vähän eri tavalla kuin kasvukeskuksissa, yhteisymmärryksessä. Tuollaisen kämpän vuokratessasi et voi hyppiä tasajalkaa ja perätä oikeuksiasi, vaan soitat omistajalle ja sovit yhdessä hänen kanssaan että käyt vaikka itse ostamassa jääkaapin jonka vuokranantaja sitten hyvittää seuraavissa vuokrissa.

Varmaan käytännössä monesti asiat hoidetaan noin, mutta sitten, kun vuokralaiseksi sattuu joku koliikkiaikuinen, joka alkaa vaatimaan oikeuksiaan jokaisen pilkun mukaan, niin vuokranantajalla ei ole muita mahdollisuuksia kuin hoitaa ne. 

Niin? Jos maksan jostain palvelusta x ( tässä tapauksessa asunnon vuokrauksesta), niin oletan, että saan sen, mistä olen maksanut.

Vai olisiko sinusta ok, että viet auton huoltoon, maksat täydestä huollosta, mutta saat autoon vain osahuollon?

Vierailija
632/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan käytännössä monesti asiat hoidetaan noin, mutta sitten, kun vuokralaiseksi sattuu joku koliikkiaikuinen, joka alkaa vaatimaan oikeuksiaan jokaisen pilkun mukaan, niin vuokranantajalla ei ole muita mahdollisuuksia kuin hoitaa ne. 

Niin? Jos maksan jostain palvelusta x ( tässä tapauksessa asunnon vuokrauksesta), niin oletan, että saan sen, mistä olen maksanut.

Vai olisiko sinusta ok, että viet auton huoltoon, maksat täydestä huollosta, mutta saat autoon vain osahuollon?

Tämä! Vuokranantajan mielestä vuokralaisen pitäisi tietysti maksaa täysi vuokra, mutta mielellään ei edes asua asunnossa.

Vierailija
633/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

saiko satu purku kuntoisen rinsikan perintönä ja meinas nyt tulee satujen unelma ufo laskeutunut pellolle lisä osat näyttävät lasku siivekkeiltä  keskiosan katto saanut osumaa kovassa avaruus myrskyssä. hintakin viittaa tähti tieteeseen.

Vierailija
634/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaisinko tuon peruspilatun rumiluksen vaiko esim tämän 1/3 hinnalla?

https://www.etuovi.com/kohde/20650814?haku=M1967485934

Niin mut toi oli vm.51 ja tän aloituksen talo v.2015.

Eiku...

Vierailija
635/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeillä voi ilman pururatoja ja usein aktiiviset ja puuhakkaat kyläyhdistykset vetävät latuja. Tosiaan itsekin voi hiihdellä omia latujaan. Me täällä maalla emme tarvitse joka asiaan valmista ja passausta, vaan ryhdymme ihan itse toimeen. Monessakin muussakin asiassa.

Jep jep. Voi tottakai, mutta jos ILMOITUKSESSA LUVATAAN hyvät lenkkimaastot ja valmiit ladut, niin kyllä minä ostajana oletan että ne siellä silloin ovat. Ei niin että on vain umpimetsää ja ryteikköä jonne lenkkipolut itse tallotaan. Vai mitä?

Vierailija
636/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsiperhe, niin lapsille tarvitaan päivähoitopaikkoja ja peruskoulu. Jos toinen vanhempi hoitaa lapset kotona, niin päivähoitopaikkaa ei silloin tarvita. Onko paikkakunnalla lapsille esimerkiksi seurakunnan järjestämiä kerhoja?

Lapsiperheelle ainakin alakoulun pitää olla kohtuullisen lähellä. Ja myös yläkoulu saa olla kohtuullisen matkan päässä. Kyläkoulun lakkauttaminen on kuolinisku kylälle! Missä on lähin lukio ja ammatillinen oppilaitos?

Onko vanhemmille työpaikkoja? On hienoa, jos voi tehdä kotona etätöitä. Kaikissa ammateissa ei voi tehdä etätyötä, vaikka haluaisi. Millaiset liikenneyhteydet ovat? Missä on lähin kunnollinen ruokakauppa? Onko paikkakunnalla harrastusmahdollisuuksia?

Onko asunto ostajalleen mieluisa, sopiva, viihtyisä ja hyvällä paikalla? Millainen asunnon kunto on? Mikä on lämmitysmuoto? Paljonko asumiskulut ovat kuukaudessa ja vuodessa? Mitä remontteja on tulossa ja paljonko ne arviolta maksavat? Onko tontti riittävän suuri ja onko naapureita häiritsevästi liian lähellä? Mikä on asunnon jälleenmyyntiarvo ja saako asunnon tarvittaessa helposti kaupaksi?

Kovin on vöyhäämistä parinkymmenen kilometrin matkasta. Eihän se ole kuin 15-20min. Ei tunnu missään.

No eipä ole vapaaehtoisia löytynyt tuohon asumaan. Tilaa olisi lapsiperheitä ajatellen, mutta kovin pitkä matka kuskata lapsia hoitoon, kouluun ,harrastuksiin ja vielä pitäisi itsekkin töihin ennättää

Vierailija
637/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksipä sinun ei kannata muuttaa vuokralle maalle vanhaan rintamamiestaloon. Me jotka asumme sellaisessa puolet pienemmällä vuokralla kuin sinä siellä kaupunkilaisyksiössä ymmärrämme, että joskus on ihan paikallaan sopia asioista eikä vain penätä omia oikeuksiaan.

Vierailija
638/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisinko tuon peruspilatun rumiluksen vaiko esim tämän 1/3 hinnalla?

https://www.etuovi.com/kohde/20650814?haku=M1967485934

Niin mut toi oli vm.51 ja tän aloituksen talo v.2015.

Eiku...

Jos mä ostan pari naulaa tänään k-raudasta ja naulaan ne tohon halvempaan taloon niin se on sitte ihan yhtä paljon v.2023 rakennettu talo.

Vierailija
639/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä noin 500 kertaa mieluummin vaikka tämä. Järven rannalla, ei yksityistiemaksuja.

https://www.etuovi.com/kohde/u87338?haku=M1967669591

Jos ketjun aiheena oleva talo olisi tällä rantatontilla sitä voisikin kutsua unelma-asumukseksi. Tai ainakin sinnepäin. Kauniit ja vehreät maisemat, ihanteellinen kesäpaikkana. Miksei ympärivuotisestikin. 

Linkatusta kohteesta saisi pintaremontilla tosi messevän kesämökin. 

Vierailija
640/987 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasaritalo Pieksämäen keskustan läheltä järvenrantanäkymillä, 139000

https://www.etuovi.com/kohde/u77986?haku=M1967669591