Satu on myynyt maaseudun unelmakotia yli kaksi vuotta ostajia vaivaa sama ongelma
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009517758.html
Omakotitalojen myyntiajat ovat pidentyneet. Sadun omakotitalossa ei ole syksyn jälkeen käynyt yhtään kiinnostunutta ostajaa.
****Viime keväänä aloittanut toinen välittäjä löysi talolle katsojia ja talosta tehtiin tarjouskin, joka kuitenkin valitettavasti alitti Sadun toiveet.****
Ei tässä ostajilla ole mitään ongelmaa vaan Sadulla tunteet pelissä. Juuri näin kuuluukin Pieksämäellä asioiden mennä. Selvästi kyseessä ei ole mikään "unelmakoti" muiden kuin Sadun illuusioissa.
Kommentit (987)
miten kaivon veden laatu?? onko pelto paskalla holvattu vai myrkytetty kun niin ruskeelta näyttää. mahtaa poltto puita mennä kun kaikki lähi puut on jo poltettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei maaseudun omakotitalon omistajat vuokraa noita röttelöitään myymisen sijaan? Jos on joku mummo jonka pakko muuttaa ihmisteniomoille terveyden alkaessa reistailla, mutta mökki ei mene kaupaksi, niin vuokralaisen avulla siitä voi sentään vielä hyötyä, saa vaikka oman kaupunkivuokra-asuntonsa vuokrarahat raavittua kasaan. Tai vaikka ei ois eläkeläinen niin voi muuttaa itse vuokra-asuntoon kunnes saa kerättyä rahat uuteen omistusasuntoon/taloon, ja siinä auttaa se että vuokralainen tuottaa tuloja aiemmassa kodissa.
Ihmisten pitäisi oppia päästämään irti sellaisesta mihin on huijattu sijoittamaan rahaa, mutta arvo romahtanut.
Vuokranantajallakin on velvollisuuksia. Jos itse on niin vanha ja huonokuntoinen, että ei pysty talossaan asumaan, niin miten sellainen hoitaa tilanteet, kun vuokralainen soittaa että vesiputki halkesi ja jääkaappi lakkasi toimimasta?
Maaseudulla hoidetaan nuo asiat vähän eri tavalla kuin kasvukeskuksissa, yhteisymmärryksessä. Tuollaisen kämpän vuokratessasi et voi hyppiä tasajalkaa ja perätä oikeuksiasi, vaan soitat omistajalle ja sovit yhdessä hänen kanssaan että käyt vaikka itse ostamassa jääkaapin jonka vuokranantaja sitten hyvittää seuraavissa vuokrissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei maaseudun omakotitalon omistajat vuokraa noita röttelöitään myymisen sijaan? Jos on joku mummo jonka pakko muuttaa ihmisteniomoille terveyden alkaessa reistailla, mutta mökki ei mene kaupaksi, niin vuokralaisen avulla siitä voi sentään vielä hyötyä, saa vaikka oman kaupunkivuokra-asuntonsa vuokrarahat raavittua kasaan. Tai vaikka ei ois eläkeläinen niin voi muuttaa itse vuokra-asuntoon kunnes saa kerättyä rahat uuteen omistusasuntoon/taloon, ja siinä auttaa se että vuokralainen tuottaa tuloja aiemmassa kodissa.
Ihmisten pitäisi oppia päästämään irti sellaisesta mihin on huijattu sijoittamaan rahaa, mutta arvo romahtanut.
Kyllä he vuokraavatkin, jos vain vuokralainen on saatavissa. Jos talon ongelma on suuret ylläpitokustannukset, vuokrauskaan ei ongelmaa poista. Jos joku muuttaa syrjäkylälle vuokralle, hän halunnee elää edullisesti.
Ei edes kunnallistekniikkaa. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaa näkyi olevan runsaasti mutta pakastimelle ei ollut muuta paikkaa kuin eteinen.
Höps! Monesta omistajan ratkaisusta olen eri mieltä, alkaen huono katto ja outo syylämäinen tapa lisätä rintsikkaan lisäreitä ja katoksia, mutta tuo on ollut järkiratkaisu. Vanhoissa ;)) rintsikoissa eteinen on muuta huoneistoa viileämpi, joten pakastimen sijoittaminen sinne säästää sähköä.
Kyllä meidän rintamamiestalossa eteinen on ihan samalla tavalla lämmintä tilaa kuin muukin talo. Meillä tässä ns. elintasosiivessä eteinen+tuulikaappi sekä kylppäri+sauna.
Vierailija kirjoitti:
ei tuosta saa edes kunnon vuokraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantajallakin on velvollisuuksia. Jos itse on niin vanha ja huonokuntoinen, että ei pysty talossaan asumaan, niin miten sellainen hoitaa tilanteet, kun vuokralainen soittaa että vesiputki halkesi ja jääkaappi lakkasi toimimasta?
Maaseudulla hoidetaan nuo asiat vähän eri tavalla kuin kasvukeskuksissa, yhteisymmärryksessä. Tuollaisen kämpän vuokratessasi et voi hyppiä tasajalkaa ja perätä oikeuksiasi, vaan soitat omistajalle ja sovit yhdessä hänen kanssaan että käyt vaikka itse ostamassa jääkaapin jonka vuokranantaja sitten hyvittää seuraavissa vuokrissa.
Ja tuo onnistuu ihan jokaiselta 8-kymppiseltä mummolta ihan noin vain ilman yöunet vievää stressiä? Mahtaako kodinkoneliikkeillä olla kotiinkuljeteusta 20 kilometrin päähän? Täällä mainostavat vain 10 kilometrin toimintasädettä ja sekin maksusta.
Vierailija kirjoitti:
Hinta on aika kohdillaan, mitä välittäjän kanssa olen siitä jutellut
Hauska ajatus tuo, että on olemassa joku mystinen oikea hinta jossain, ja kaikki on vaan väärässä eikä tajua ostaa.
Asunnon hinta on se, millä se menee kaupaksi.
Tymimmät ostaisi mutta ei saa lainaa
Ja fiksut älyää olla koskematta
Mitä tahansa tuosta maksaa niin tietää että omiaan ei saa pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan käytännössä monesti asiat hoidetaan noin, mutta sitten, kun vuokralaiseksi sattuu joku koliikkiaikuinen, joka alkaa vaatimaan oikeuksiaan jokaisen pilkun mukaan, niin vuokranantajalla ei ole muita mahdollisuuksia kuin hoitaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tuo onnistuu ihan jokaiselta 8-kymppiseltä mummolta ihan noin vain ilman yöunet vievää stressiä? Mahtaako kodinkoneliikkeillä olla kotiinkuljeteusta 20 kilometrin päähän? Täällä mainostavat vain 10 kilometrin toimintasädettä ja sekin maksusta.
Jos se mummo ei pysty puhumaan puhelimessa niin eiköhän sillä ole muihinkin asioihin tarvetta edunvalvojalle. Ainakin meidän kylälle saa kotiinkuljetuksen 70km päässä olevasta kaupungista, maksusta tietysti. Toki varmasti monessa tapauksessa se vuokralainen ihan itse lykkäisi sen jääkaapin peräkärryyn eikä tarvitsisi kuljetusta. Edelleen tässäkin maalla toimitaan aika eri tavalla kuin Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykää te vihreät siellä keskustoissa. Tämän jutun ketjua kun lukee, niin yksikään teistä ei pärjäisi maalla omakotitalossa. Ei yksikään. Hyvin on nainen pärjännyt ja pitää vielä talon kunnossa. Veikkaan, että on perhe kuitenkin kun siitä puhuu. Tiedättekö te, että se talo paska ja mörskä ja jos varmasti tiedätte, niin kertokaapa mistä? Minä aion mennä katsomaan ja tiedä vaikka ostankin. Tarve olisi juuri tuollaiselle. On muuten upeat tapetit, eikä taijja ihan K-Raudan tapettia olla. Muutenkin jos myyvät vielä maata, niin vot! Täältä tullaan. Älkää aliarvioiko ihmisiä.
Nämä on ihan pimeitä tämän myyjän kirjoitukset! Jos tällä tyylillä haluaa saada talon kaupaksi, niin onnea vaan. Tuulee aivan kaistapäinen viba näistä.
Jos kirjoittaja ei ole myyjä, hänen kannattaisi puhdistaa maineensa äkkiä tulemalla omalla nimellään ketjuun selvittämään talon rakennusvuoteen ja remontteihin liittyvät epäselvyydet. Tai ainakin laitattaa myynti-ilmoitus heti kunnolla kuntoon todellisine tietoineen ja kuvineen.
Eipä yllättäisi jos itse myyjä on tuon kirjoittanut, sopisi tyyliin. Jos kiinnostaa niin somesta löytyy, koko nimen voipi päätellä osoitteesta.
Jos Satu määrää hintalapuksi 45000-50000 euroa, harkitsisin vakavasti ko. unelmatalon ostoa. Kaikissa muissa tapauksissa se on liian kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan käytännössä monesti asiat hoidetaan noin, mutta sitten, kun vuokralaiseksi sattuu joku koliikkiaikuinen, joka alkaa vaatimaan oikeuksiaan jokaisen pilkun mukaan, niin vuokranantajalla ei ole muita mahdollisuuksia kuin hoitaa ne.
Näinhän se on, minkä jälkeen sillä koliikkiaikuisella tuskin on paikkakunnalla kovinkaan miellyttävää kun sana leviää hänen toiminnastaan.
Onko tuo hinta laitettu vitsillä? Kukaan ei maksa lautarötisköstä keskellä ei mitään (tai näyttäähän tuo olevan keskellä peltoa) tuollaista hintaa.
Lisäksi pintaremontti pitäisi tehdä. Hirveät tapetit läiskitty miten sattuu.
Tuohan on silkkaa huijausta. Iltikseen on lisätty tieto että rakennettu "rintamamiestalon pohjalle" mutta ilmoituksessa sitä ei edelleenkään lue! Palautetta välittäjälle menemään!
Jäin miettimään noita "lenkkimaastoja ja hiitolatuja". Ihanko totta tuolla kohdin korpea on pururadat tai edes polut lenkkeilyyn ja ladut vedettynä? Sitähän tuossa lupaillaan. Ettei vaan olisi umpihankea niin kauan kuin itse sen ladun tekee.
Katsellaan taloa nimenomaan Pieksämäeltä,mutta kun kaikki tietää, että täällä asunnon jälleenmyyntiarvo on vain murto-osa mitä on maksanut/ maksaa, niin ei vaan kannata ostaa talo, jonka erotulsen valmis tuhkana taivalle polttamaan, Satun onni on tuplat liikaa mitä kukaan on valmis maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on lapsiperhe, niin lapsille tarvitaan päivähoitopaikkoja ja peruskoulu. Jos toinen vanhempi hoitaa lapset kotona, niin päivähoitopaikkaa ei silloin tarvita. Onko paikkakunnalla lapsille esimerkiksi seurakunnan järjestämiä kerhoja?
Lapsiperheelle ainakin alakoulun pitää olla kohtuullisen lähellä. Ja myös yläkoulu saa olla kohtuullisen matkan päässä. Kyläkoulun lakkauttaminen on kuolinisku kylälle! Missä on lähin lukio ja ammatillinen oppilaitos?
Onko vanhemmille työpaikkoja? On hienoa, jos voi tehdä kotona etätöitä. Kaikissa ammateissa ei voi tehdä etätyötä, vaikka haluaisi. Millaiset liikenneyhteydet ovat? Missä on lähin kunnollinen ruokakauppa? Onko paikkakunnalla harrastusmahdollisuuksia?
Onko asunto ostajalleen mieluisa, sopiva, viihtyisä ja hyvällä paikalla? Millainen asunnon kunto on? Mikä on lämmitysmuoto? Paljonko asumiskulut ovat kuukaudessa ja vuodessa? Mitä remontteja on tulossa ja paljonko ne arviolta maksavat? Onko tontti riittävän suuri ja onko naapureita häiritsevästi liian lähellä? Mikä on asunnon jälleenmyyntiarvo ja saako asunnon tarvittaessa helposti kaupaksi?
Kovin on vöyhäämistä parinkymmenen kilometrin matkasta. Eihän se ole kuin 15-20min. Ei tunnu missään.
Juurikin näin, itsekin asun tuolla tavalla vuokratussa talossa.