Satu on myynyt maaseudun unelmakotia yli kaksi vuotta ostajia vaivaa sama ongelma
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009517758.html
Omakotitalojen myyntiajat ovat pidentyneet. Sadun omakotitalossa ei ole syksyn jälkeen käynyt yhtään kiinnostunutta ostajaa.
****Viime keväänä aloittanut toinen välittäjä löysi talolle katsojia ja talosta tehtiin tarjouskin, joka kuitenkin valitettavasti alitti Sadun toiveet.****
Ei tässä ostajilla ole mitään ongelmaa vaan Sadulla tunteet pelissä. Juuri näin kuuluukin Pieksämäellä asioiden mennä. Selvästi kyseessä ei ole mikään "unelmakoti" muiden kuin Sadun illuusioissa.
Kommentit (987)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysykää te vihreät siellä keskustoissa. Tämän jutun ketjua kun lukee, niin yksikään teistä ei pärjäisi maalla omakotitalossa. Ei yksikään. Hyvin on nainen pärjännyt ja pitää vielä talon kunnossa. Veikkaan, että on perhe kuitenkin kun siitä puhuu. Tiedättekö te, että se talo paska ja mörskä ja jos varmasti tiedätte, niin kertokaapa mistä? Minä aion mennä katsomaan ja tiedä vaikka ostankin. Tarve olisi juuri tuollaiselle. On muuten upeat tapetit, eikä taijja ihan K-Raudan tapettia olla. Muutenkin jos myyvät vielä maata, niin vot! Täältä tullaan. Älkää aliarvioiko ihmisiä.
Nyt alkaa kiinnostaa itseäkin. Näin se menee. Tosin on maailmantilanne epävarmaa, mutta ei loputtomiin voi sen takia jättää elämättä. Meilläkin iso perhe, niin mahduttais kaikki hyvin ja lapsille tilaa pihalla ei ole huumehörhöjä nurkilla eikä muita sekopäitä. Oli hyvä juttu ja avasi omia silmiä. Talo on tosi kaunis. Mieskin jo heräili tähän.
No mikäs siinä, jos teitä miellyttää, tehkää tarjous! Voisi lähteä tarjoamaan vaikka puolella pyynnistä.
En ostaisi edes puoleen hintaa kesäpaikaksi. Järvi/meri puuttuu. Silloin tuo menisi kesäpaikkana. Muuten aivan liian korvessa eikä Pieksänmäen keskustakaan ole palveluilla pilattu. Tosin en ole maalla ympäri vuoden viihtyvää sorttia. Hintaa on tuplasti liikaa. Olisin myynyt, jos joku on tehnyt tuosta tarjouksen.
Asun puolet pienemmässä, mutta saisin asunnon hinnalla yli 2 tuollaista taloa. Mutta sijainti on tärkein + palvelut ja liikenneyhteydet seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Hinta liian kova kun ottaa huomioon talon tyylin ja sijainnin. Ainakin nuorempi väki noin keskimäärin haluaa aivan eri tyylisen talon, rintamamiestyyli ei ole se mitä nyt halutaan.
Tuossa on todella ruma tuo elintasosiipu, joka tekee koko talon omituisen näköiseksi ja pohjan merkilliseksi. Piha täysin laittamaton . Kyllä rintsikat kaupaksi menee teeseitse tyypeille, mutta tuossahan on talon luonne pilattu jo valmiiksi. Tuo on ylihintainen vaikka se kymmenen hehtaaria sisältyisi hintaan. oikeampi hinta on Max alle 150 k ja tuskin pankitkaan lainoittaisi tuolla sijainnilla.
Kylläpäs on katto kulahtanut alle kymmenessä vuodessa.
Hinta EI TODELLA ole kohdillaan.
Tuolla, keskellä ei mitään tuollaisesta laatikosta voisi pyytää max 75.000 euroa.
Eikä tuossa ole edes pihaa yritetty laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää tyhmät, mitä te hyödytte haukkumisesta. Millaisethan talot tai lähinnä
läävät teillä on, missä asutte? Tosi hieno talo ja ei kaikkien tarvitse asua Hellsingissä. Tämäkin varmasn joku tila, josta myydään vaan talo. Mustä te tiedätte, onko talo vanha vai uudelleenrakennettu kenties. Jätetty vanha katto päälle. Mieluummin minä tuolla asuisin perheeni kanssa kuin jossain hki-vantaalaisessa pikkuKAKSIOSSA 38m2 -NAURUA, jossa keittiö on eteisessä ja mahdut juuri ja juuri vessaan paskalle :))))Kamala mörskähän tämä on eli tosiaan joku 40-50-luvun rintamamiestalo elintasopatilla ja pikku maatilalla. Kukaan täysijärkinen ei lähde nykyisessä taloudellisessa tilanteessa asumaan lähes 40 minuutin päähän keskustaajamasta tuollaiseen paikkaan, jossa on sähkölämmitys, itse aurattava tie, koulut ja päivähoito kaukana. eikä edes ole järvenrannalla. Pieksämäeltä saa taajamassa 100 000 lla eurolla siistin tilavan omakotitalon, mm käki paikkakunnalla haluaa välttämättä asua.
itse asun 1900-luvun alun 300 neliöisessä hirsitalossa maalla ,kävelymatkan päässä (1,3 km) taajamasta ja palveluista. Isompiin ähikaupunkeihin sama puolen tunnin matka kuin tuolla . Kotoisin olen Pohjois-Savosta, mutta en kyllä tuonne oerämetsiin enää muuttaisi.
Pohjos-Savo on pahempaa perämetsää kuin Etelä-Savo. Että en kyllä kehuskelis. Pieksämäeltä näyttää pääsevän myös maanteitse eri puolille maata junasta puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi edes puoleen hintaa kesäpaikaksi. Järvi/meri puuttuu. Silloin tuo menisi kesäpaikkana. Muuten aivan liian korvessa eikä Pieksänmäen keskustakaan ole palveluilla pilattu. Tosin en ole maalla ympäri vuoden viihtyvää sorttia. Hintaa on tuplasti liikaa. Olisin myynyt, jos joku on tehnyt tuosta tarjouksen.
Asun puolet pienemmässä, mutta saisin asunnon hinnalla yli 2 tuollaista taloa. Mutta sijainti on tärkein + palvelut ja liikenneyhteydet seuraavaksi.
Miten niin liian korvessa? Sijaintihan on aivan ihanteellinen kun naapuri ei ole vieressä ja tilaakin on. Eivät Kaikki kaipaa vieressä olevaa jätti keskustaa.
Hinta on aivan liian korkea. Tuolla hinnalla saa ostettua Pieksämäeltä tontin ja rakennettua uuden talon.
Vierailija kirjoitti:
Kesäpaikaksi järjettömän suuri ja kallis ylläpitää
Myynti-ilmoituksessa puhutaan jotain laajennusosasta tai muutoksesta ja alkuperäisestä.
Vierailija kirjoitti:
Pysykää te vihreät siellä keskustoissa. Tämän jutun ketjua kun lukee, niin yksikään teistä ei pärjäisi maalla omakotitalossa. Ei yksikään. Hyvin on nainen pärjännyt ja pitää vielä talon kunnossa. Veikkaan, että on perhe kuitenkin kun siitä puhuu. Tiedättekö te, että se talo paska ja mörskä ja jos varmasti tiedätte, niin kertokaapa mistä? Minä aion mennä katsomaan ja tiedä vaikka ostankin. Tarve olisi juuri tuollaiselle. On muuten upeat tapetit, eikä taijja ihan K-Raudan tapettia olla. Muutenkin jos myyvät vielä maata, niin vot! Täältä tullaan. Älkää aliarvioiko ihmisiä.
Luuletteko, onko kirjoittaja omistaja vai välittäjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin liian korvessa? Sijaintihan on aivan ihanteellinen kun naapuri ei ole vieressä ja tilaakin on. Eivät Kaikki kaipaa vieressä olevaa jätti keskustaa.
Lapsilla kouluun ,päivähoitoon harrastuksiin se 20 km. Joo, kiitos ei
Vierailija kirjoitti:
Talo on aika ruma, sijainti kauhea, 235 000€ huh mikä hinta.
100k€ pois niin menee kaupaksi. pieksamäki nyt ei varmaan ole kovin haluttua asuinpaikka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää tyhmät, mitä te hyödytte haukkumisesta. Millaisethan talot tai lähinnä
läävät teillä on, missä asutte? Tosi hieno talo ja ei kaikkien tarvitse asua Hellsingissä. Tämäkin varmasn joku tila, josta myydään vaan talo. Mustä te tiedätte, onko talo vanha vai uudelleenrakennettu kenties. Jätetty vanha katto päälle. Mieluummin minä tuolla asuisin perheeni kanssa kuin jossain hki-vantaalaisessa pikkuKAKSIOSSA 38m2 -NAURUA, jossa keittiö on eteisessä ja mahdut juuri ja juuri vessaan paskalle :))))Kamala mörskähän tämä on eli tosiaan joku 40-50-luvun rintamamiestalo elintasopatilla ja pikku maatilalla. Kukaan täysijärkinen ei lähde nykyisessä taloudellisessa tilanteessa asumaan lähes 40 minuutin päähän keskustaajamasta tuollaiseen paikkaan, jossa on sähkölämmitys, itse aurattava tie, koulut ja päivähoito kaukana. eikä edes ole järvenrannalla. Pieksämäeltä saa taajamassa 100 000 lla eurolla siistin tilavan omakotitalon, mm käki paikkakunnalla haluaa välttämättä asua.
itse asun 1900-luvun alun 300 neliöisessä hirsitalossa maalla ,kävelymatkan päässä (1,3 km) taajamasta ja palveluista. Isompiin ähikaupunkeihin sama puolen tunnin matka kuin tuolla . Kotoisin olen Pohjois-Savosta, mutta en kyllä tuonne oerämetsiin enää muuttaisi.
Pohjos-Savo on pahempaa perämetsää kuin Etelä-Savo. Että en kyllä kehuskelis. Pieksämäeltä näyttää pääsevän myös maanteitse eri puolille maata junasta puhumattakaan.
Nyt asunkinn ihmisten ilmoilla länsirannikolla. Lyhyet välimatkat, työt, palvelut lähellä
Mun unelma tuo vois olla 😍 Katoin mapsista niin ihanalla paikalla ainakin, ei naapureita lähellä. Kivan näkönen sisältäkin. Mutta hintaa liikaa eikä Pieksämäki varsinaisesti asuinpaikkana innosta. Muuten kyllä voisin kiinnostua.
Vierailija kirjoitti:
Talon on vain 8 vuotta vanha. Siihen nähden hinta on ihan kohdallaan. Hinta on taatusti vähemmän, kuin talon rakentaminen on maksanut.
No, ei sillä ole ostajan kannalta mitään merkitystä.
Tapaus osoittaa, että monen kodin arvo on nolla kun ei sitä kukaan halua ostaa.
Täällä yritetään haukkumalla saada talon hintaa alemmaksi, jotta päästäisiin halvalla hienoon pirttiin asumaan ja myyjälle tulisi isot tappiot.
Kamala mörskähän tämä on eli tosiaan joku 40-50-luvun rintamamiestalo elintasopatilla ja pikku maatilalla. Kukaan täysijärkinen ei lähde nykyisessä taloudellisessa tilanteessa asumaan lähes 40 minuutin päähän keskustaajamasta tuollaiseen paikkaan, jossa on sähkölämmitys, itse aurattava tie, koulut ja päivähoito kaukana. eikä edes ole järvenrannalla. Pieksämäeltä saa taajamassa 100 000 lla eurolla siistin tilavan omakotitalon, mm käki paikkakunnalla haluaa välttämättä asua.