Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Satu on myynyt maaseudun unelmakotia yli kaksi vuotta ostajia vaivaa sama ongelma

PorvariHallitusTuleeJaLoppuuTämmöinen
16.04.2023 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009517758.html

Omakotitalojen myyntiajat ovat pidentyneet. Sadun omakotitalossa ei ole syksyn jälkeen käynyt yhtään kiinnostunutta ostajaa.

****Viime keväänä aloittanut toinen välittäjä löysi talolle katsojia ja talosta tehtiin tarjouskin, joka kuitenkin valitettavasti alitti Sadun toiveet.****

Ei tässä ostajilla ole mitään ongelmaa vaan Sadulla tunteet pelissä. Juuri näin kuuluukin Pieksämäellä asioiden mennä. Selvästi kyseessä ei ole mikään "unelmakoti" muiden kuin Sadun illuusioissa.

Kommentit (987)

Vierailija
201/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä kuudesta vuodesta tuo puhuu. Etuoven ilmotuksessa lukee 2015 rakennusvuosi ja talo on selkeästi jatkettu rintikka. Törkeää ostajien aliarvioimista :( Myös hinta ihan perseestä. Etelä-Suomessa saa vanhan rintikan puolella tosta hintaa ja keskeltä palveluja.

Mikään lakipykälä tai säädös ei varsinaisesti kiellä rakentamasta rintamamiestalon näköistä taloa uudisrakennuksena. Sinänsä tuossa talossa on vanhaa korkeintaan ulkoseinät, sisältä talo on vähintäänkin uusittu tai sitten todellakin se mainittu 8 vuotta vanha talo.

Vierailija
202/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää tyhmät, mitä te hyödytte haukkumisesta. Millaisethan talot tai lähinnä

läävät teillä on, missä asutte? Tosi hieno talo ja ei kaikkien tarvitse asua Hellsingissä. Tämäkin varmasn joku tila, josta myydään vaan talo. Mustä te tiedätte, onko talo vanha vai uudelleenrakennettu kenties. Jätetty vanha katto päälle. Mieluummin minä tuolla asuisin perheeni kanssa kuin jossain hki-vantaalaisessa pikkuKAKSIOSSA 38m2 -NAURUA, jossa keittiö on eteisessä ja mahdut juuri ja juuri vessaan paskalle :))))

No minä asun itse asiassa juuri tuon tapaisessa laajennetussa rintamamiestalossa, joka on kivasti remontoitu. Se on kuitenkin kylän taajamassa puolen kilsan päässä kaupoista, kouluista yms., hehtaarin tontilla ja rannalla. Silti sen arvo on vain noin kolmasosa siitä kuin mitä Satu pyytää omastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko luvallista, että suihkuhuoneen kattolamppu on tuolla tavalla kahden suihkun välissä ja lähellä niitä?

Valoa tuottavien laitteiden sijainnista huoneen katossa ei ole toistaiseksi annettu Euroopan unionin direktiivejä, joten sijoittelu on vapaa. Itseasiassa sähkövalo ei taida olla edes pakollinen mutta useimmat laittavat sen ihan mukavuussyistä.

Vierailija
204/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää tyhmät,

mitä te hyödytte haukkumisesta. Millaisethan talot tai lähinnä

läävät teillä on, missä asutte? Tosi hieno talo ja ei kaikkien tarvitse asua Hellsingissä. Tämäkin varmasn joku tila, josta myydään vaan talo. Mustä te tiedätte, onko talo vanha vai uudelleenrakennettu kenties. Jätetty vanha katto päälle. Mieluummin minä tuolla asuisin perheeni kanssa kuin jossain hki-vantaalaisessa pikkuKAKSIOSSA 38m2 -NAURUA, jossa keittiö on eteisessä ja mahdut juuri ja juuri vessaan paskalle :))))

No just näin. Ihana talo. Kunhan maailmantilanne alkaa rauhoittua niin tällekin talolle on ostaja. Sehän tarvitsee vain yhden. Ja mitä ihmettä kenellekään kuuluu jonkun kodin pistorasiat!? Tiedättekö, että joku voi olla vammainen ja tarvita hoitolaitteita ja siksi pistorasioita joutuu sijoittelemaan tiettyihin paikkoihin. Kuuluuko sekin teille? Tai mitä teille kuuluu kenenkään yritykset tai muut? Olette kyllä haaskalintuja! Yök.

Vierailija
205/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoleva paikkakunta

Ei ne mummot osta mökkejä enää ja perheitä ei ole

Vierailija
206/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta liian kova kun ottaa huomioon talon tyylin ja sijainnin. Ainakin nuorempi väki noin keskimäärin haluaa aivan eri tyylisen talon, rintamamiestyyli ei ole se mitä nyt halutaan.

Vierailija
207/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla on hankala remontoida kalliisti kun omiaan ei saa pois

Tuo Jon vielä energiaremontti päälle

Vierailija
208/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo näyttää vähän hämmentävältä rakenteeltaan. Jos se on rakennettu v 2015 kuten lukee, niin miksi on rakennettu tuollainen kuin olisi kaksi taloa laitettu yhteen, jossa on kattoa kahdella korkeudella ja siten tulee saumarakenteita noin. Olen luullut että 8 vuotta sitten on ollut tapana rakentaa yhtenäinen katto omakotitaloon.

Vierailija
209/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan Turustakin vastaavan talon samaan hintaan. Enkä ostaisi tuollaista taloa Turustakaan. Mutta noin vertailun vuoksi, kummassakohan haluaisin asua mieluummin, Turussa vai keskellä metsää Pieksämäellä. Hmm... hhmmm...

Vierailija
210/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää tyhmät, mitä te hyödytte haukkumisesta. Millaisethan talot tai lähinnä

No minä asun itse asiassa juuri tuon tapaisessa laajennetussa rintamamiestalossa, joka on kivasti remontoitu. Se on kuitenkin kylän taajamassa puolen kilsan päässä kaupoista, kouluista yms., hehtaarin tontilla ja rannalla. Silti sen arvo on vain noin kolmasosa siitä kuin mitä Satu pyytää omastaan.

Ehkä sadullekin pian valkenee, että asunnon myyntihinta ja arvo on ihan jotain muuta kuin pyyntihinta.

Vierailija
211/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää te vihreät siellä keskustoissa. Tämän jutun ketjua kun lukee, niin yksikään teistä ei pärjäisi maalla omakotitalossa. Ei yksikään. Hyvin on nainen pärjännyt ja pitää vielä talon kunnossa. Veikkaan, että on perhe kuitenkin kun siitä puhuu. Tiedättekö te, että se talo paska ja mörskä ja jos varmasti tiedätte, niin kertokaapa mistä? Minä aion mennä katsomaan ja tiedä vaikka ostankin. Tarve olisi juuri tuollaiselle. On muuten upeat tapetit, eikä taijja ihan K-Raudan tapettia olla. Muutenkin jos myyvät vielä maata, niin vot! Täältä tullaan. Älkää aliarvioiko ihmisiä.

Vierailija
212/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sadullekin pian valkenee, että asunnon myyntihinta ja arvo on ihan jotain muuta kuin pyyntihinta.

Tainnut käydä se vanhanaikainen, että on mietitty talon ostohinta plus remonttiin käytetyt rahat, ehkä vielä vähän ylimääräistäkin vaivanpalkaksi ja kuvitellaan että talosta pitää saada vähintään sen verran. Muuttotappiokunnissa tuskin vaan tulee tapahtumaan.

Vierailija
213/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talo näyttää vähän hämmentävältä rakenteeltaan. Jos se on rakennettu v 2015 kuten lukee, niin miksi on rakennettu tuollainen kuin olisi kaksi taloa laitettu yhteen, jossa on kattoa kahdella korkeudella ja siten tulee saumarakenteita noin. Olen luullut että 8 vuotta sitten on ollut tapana rakentaa yhtenäinen katto omakotitaloon.

Olisi mielenkiintoista tietää, mikä talon oikea rakennusvuosi on?

Vierailija
214/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysykää te vihreät siellä keskustoissa. Tämän jutun ketjua kun lukee, niin yksikään teistä ei pärjäisi maalla omakotitalossa. Ei yksikään. Hyvin on nainen pärjännyt ja pitää vielä talon kunnossa. Veikkaan, että on perhe kuitenkin kun siitä puhuu. Tiedättekö te, että se talo paska ja mörskä ja jos varmasti tiedätte, niin kertokaapa mistä? Minä aion mennä katsomaan ja tiedä vaikka ostankin. Tarve olisi juuri tuollaiselle. On muuten upeat tapetit, eikä taijja ihan K-Raudan tapettia olla. Muutenkin jos myyvät vielä maata, niin vot! Täältä tullaan. Älkää aliarvioiko ihmisiä.

Myyjä itsekö siellä kirjoittelee 😂

Vierailija
215/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmasosa 😳

Vierailija
216/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on ilmalämpöpumppu, suora sähkö, hella, leivinuuni, rantasauna, sähkösauna tai puusauna, vedet tulee ja menee mikä on pärjätessä, tietenkin lumiaura käydä talvella ja ruohon voi itsekin leikata. Viihdyn muutaman viikon kerrallaan mutten halua olla aina, kaupun gissa on kiva asua varsinkin talvisin kerrostalossa. 

Vierailija
217/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy perheellisille, koska koulumatka n.20 km.

Sijaintiin nähden liian suuri hintapyynti.

taksi hakee kouluun ja vie kotiin jos ei oo julkista liikennettä

Vierailija
218/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkölämmitys

Vierailija
219/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkaa kiinnostaa itseäkin. Näin se menee. Tosin on maailmantilanne epävarmaa, mutta ei loputtomiin voi sen takia jättää elämättä. Meilläkin iso perhe, niin mahduttais kaikki hyvin ja lapsille tilaa pihalla ei ole huumehörhöjä nurkilla eikä muita sekopäitä. Oli hyvä juttu ja avasi omia silmiä. Talo on tosi kaunis. Mieskin jo heräili tähän.

Vierailija
220/987 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää, mikä talon oikea rakennusvuosi on?

Minulla on tässä talossa prikulleen samanlaiset siniset portaat yläkertaan. Myös raystäiden alla olevat ikkunat on samantyylisesti. Tämä on rakennettu 1951 ja tuo on todella lähellä sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme