Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi mistä mä viimein saisin voimia ja motivaatiota aloittaa elämäntapamuutoksen?!?

Vierailija
16.04.2023 |

Suklaa on liian hyvää, tulee syötyä liian isoja annoskokoja ja liikkua saisi enemmän. Pituus 169cm ja paino järkyttävät 128kg. Siinä sitä työsarkaa.

Ei vain jaksa, ei ole motivaatiota ja innostusta. Tiedän siis mitä pitäisi tehdä, mutta en vain saa aikaiseksi. Asiaa ei helpota kolmivuorotyö ja samaan aikaan suoritettavat AMK-opinnot. Vapaa-ajalla tekisi vain mieli istua sohvalla telkkarin ääressä neulomassa sukkia.

Nyt kuitenkin menen kaivamaan pyörän esille varastosta. Toivottavasti on heti siinä kunnossa, että korkeintaan ilmaa tarvitsee lisätä renkaisiin ja pääsen pyöräilemään. Ja jos ilmaa pitää lisätä, niin toivottavasti löydän pumpun kun en tiedä mihin mies on sen laittanut. :D

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on sitä etukäteen maksettua ja nautittua energiaa sen verran kropassa että voit hyödyntää sitä vuosikausia.

Vierailija
22/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä niitä mistään maagisesti voi ostaa. Joko sulla on sitä motivaatiota tai ei ole. Jos oma hyvinvointi ja olotila ei kiinnosta niin se on voi voi. Ehkä sitten kun terveys on mennyt ja tuskat kauheat, alkaa myös motivaatiota löytyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se auta, kun yksi asia kerrallaan alkaa tekemään muutosta. Jos kaikki asiat on retuperällä elintavoissa, niin se ottaa aikansa. Lisää ensin liikuntaa, jotain joka tuntuu kivalta. Tanssia, pilatesta, punttia, uintia, mikä nyt ei ole pakkopullaa. Muuta sitten ruokavaliota, kun liikunta alkaa olla pysyvä osa elämää. Tai toiste päin. Minä aloitin salin, kun paino alkoi nousta. Siitä sain muutaman kuukauden jälkeen energiaa ja voimia parantaa syömistottumuksiakin.

Vierailija
24/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivärytmi kuntoon aluksi. Sinun kokoinen saa varmasti lääkäristä apua esim. liian energian saannin vähentämiseksi.

Päivärytmi kuntoon kolmivuorotyössä ja samalla opiskeluita tehdessä? Kyllä mä tiedän mitä pitäisi tehdä, mutta motivaatio puuttuu. Ei siinä auta lääkäri jos mulla itsellä ei ole motivaatiota muuttaa asioita.

Se päivärytmi pitää olla sulle ja sun elämään sopiva, ei se mitä yleisesti "suositellaan. Jotain vastuuta sun pitää itsekin ottaa.

Vierailija
25/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy perusteellisessa terveystarkastuksessa ja verikokeissa. Sieltä mitä todennäköisimmin löytyy jotain sellaista, joka antaa motivaatiota elämäntapojen muuttamiselle. Itselleni kävi niin.

Vierailija
26/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut laihdutuskuurilla, mutta motivaationa "laihduttaminen" ei jaksaisi innostaa minua 5 minuuttia pidempään. Se, mistä innostun on hyvä olo. Liikun koska siitä tulee niin mahtava fiilis. 

Muistan kuinka aloin tylsistymisen estämiseksi tekemään lenkkejä yksin ja alkuun se tuntui jotenkin ahdistavalta liikkua yksin, mutta tosi pian aloin nauttimaan siitä ja nyt tarvitsen melkein päivittäin omaa aikaa lenkin parissa, siihen fiilikseen jää koukkuun <3

N31

Vierailija
27/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

L-tyrosiini lisäravinne käyttöön, mm. vähentää ruokahalua, lisää suorituskykyä ja kohottaa mielialaa.

Vierailija
28/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liikaa velvollisuuksia j stressiä.Tarvitset jaksamista ja vapaa-aikaa elämäntapamuutokseen. Hakeudu työterveyslääkärin luo, hän ohjaa eteenpäin. Kandee hakea apua psykologilta ja ehkä hyvältä valmentajalta.

Vierailija
29/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä laihduta sitten, et selkeästi ole valmis muuttumaan kun vain haikailet vain.

Ota tavoitteeksi 140kg, syöt vaan sitä suklaatia.

Vierailija
30/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlainen tilanne pitkään, että tiesin kyllä mitä pitäisi tehdä, mutta en kertakaikkiaan saanut itseäni niskasta kiinni.

Tein aika pitkään ajatustyötä ennen kuin sain vihdoin muutettua omia tapojani. Ajatustyöllä tarkoitan sitä, että mietin senhetkistä tilannettani(ylipainoa ja kunto ihan nolla, voin huonosti, vaatteet ahdisti ja puristi jne.) ja mietin millaista muutosta tilanteeseen haluaisin. Totesin, että haluan voida hyvin, jaksaa liikkua ja touhuta, ja haluan pukeutua itselleni mieleisiin vaatteisiin ilman että joka kohdasta läskit tursuaa ja ahdistaa. Ja sitten tietysti piti miettiä, millä tavalla tuon tavoitteen voin saavuttaa. Eli elintapoihin oli tehtävä muutoksia.

Itseäni motivoi ihan älyttömästi, kun selasin muiden muutoskuvia. Facebookissa on ainakin sellainen ryhmä kuin Tavoitteena terveellisempi elämä, ja sieltä löytyy hakusanalla muutoskuvia, eli ennen ja jälkeen elämäntaparemontin. Luulen, että ne olivat itselleni sellainen lopullinen potku prsukselle. Ja sittenhän se motivaatio vain kasvaa, kun pääsee alkuun ja tuloksia alkaa syntyä. Tsemppiä!

Vierailija
31/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija ap kirjoitti:

Pyörä oli kunnossa, vähän ilmaa piti lisätä renkaisiin. En pitkää lenkkiä tehnyt heti alkuunsa vaan ihan vain nelisen kilometriä.

Kuinka monta kertaa pysähdyit matkalla syömään?

Olet ilmeisesti ihminen, joka haluaa ilkeillä ja tuottaa pahaa mieltä toisille ihmisille. Saatko paljonkin tyydytystä tuosta?

Vierailija
32/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija ap kirjoitti:

Pyörä oli kunnossa, vähän ilmaa piti lisätä renkaisiin. En pitkää lenkkiä tehnyt heti alkuunsa vaan ihan vain nelisen kilometriä.

Kuinka monta kertaa pysähdyit matkalla syömään?

Olet ilmeisesti ihminen, joka haluaa ilkeillä ja tuottaa pahaa mieltä toisille ihmisille. Saatko paljonkin tyydytystä tuosta?

Noita pahan ilman lintuja tulee jokaiseen ketjuun jossain vaiheessa.

Vierailija
33/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä hurjaa ajatella, että olet samanpituinen kuin minä, mutta painat 60 kg enemmän 😳😳😳 enkä minäkään ole mikään pieni.

Älä viitsi, aikuinen ihminen. Mitä apua tuosta sun kauhistelusta on ap:lle? Olen itse ollut reippaasti ylipainoinen ja sun kaltaisten ihmisten kommentit lähinnä ärsytti. Lisäksi olet vielä normaalipainoinen noilla mitoilla.

Vierailija
34/35 |
17.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kolmivuorotyö ja AMK-opinnot samaan aikaan meneillään, niin ei ole mikään ihme, ettei ole voimavaroja elämäntapamuutokseen. Tollasessa tilanteessa kannattaa lähteä jostain tosi pienestä, harventaa suklaansyöntikertoja vähän kerrallaan jne. Ja lääkäriin menisin kanssa kun ylipainoa on noin paljon. Joku epämääräinen rehkiminen silloin tällöin ei auta mitään. Tsemppiä!

Vierailija
35/35 |
21.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

L-tyrosiini lisäravinne käyttöön, mm. vähentää ruokahalua, lisää suorituskykyä ja kohottaa mielialaa.

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta joten en taida lähteä tuollaisia napsimaan kun ei tiedä vaikutuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän