Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pelottavin kokemuksesi matkustaessasi ulkomailla?

Vierailija
16.04.2023 |

Muistakaa mainita mikä maa se oli.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tansaniassa oli pakko käydä kesken safarin pissalla auton vieressä. Opas vahti aseen kanssa ettei leijona tule.

Vierailija
22/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailija kirjoitti:

Aikoinaan Pietarissa kävelimme myöhään illalla Mariinski-teatterista hotellille. Joka kadunkulmassa oli lauma nuoria juoppoja tai sekäkäyttäjiä, eikä muita ihmisiä mailla eikä halmeilla. Mietin, että olisi pitänyt ottaa taksi.

Toisen kerran pelotti, kun olimme Rio de Janeiron flavelassa. Olen kai jonkinmoinen elämysnarkki, kun aina pitää mennä johonkin vaaralliseen paikkaan.

Mikä näissä oli siis pelottavaa? En ymmärrä. Narkkeja, juoppoja ja roadmaneita hengaa Suomessakin nykyään kaupunkien kadunkulmissa ja flaveloita ja muita no go zoneja löytyy jo ihan Itä-Helsingistäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustin kolmen lapseni kanssa USA:sta Abu Dhabiin. Kysymys ei ollut mistään unelmalomasta ja taloudellisista syistä oli ollut pakko ottaa halvin mahdollinen yhteys. Välilaskuja oli sitten ties kuinka monta, Kanadassa ainakin ja Euroopassa muistaakseni parikin. Matkanteko kesti reilusti toista vuorokautta.  Kun oltiin vihdoin perillä, ja oli tarkoitus siirtyä taksilla majapaikkaamme, hyppäsin lapsineni ensimmäiseen taksiin mikä eteen sattui. Aivan kaamea moka, enkä vieläkään tajua miten tuo pääsi tapahtumaan kun kun olen kuitenkin matkustellut aika paljonkin ympäri maailmaa.. Mutta olin umpiväsynyt, eikä ajatus kulkenut yhtään, halusin vain nopeasti itseni ja lapset sänkyyn nukkumaan. Torkkuessani siinä etupenkillä säkkipimeässä yössä keskellä aavikkoa tajusin sitten yhtäkkiä, ettei kyseessä todellakaan ollut virallinen taksi. Taksamittaria ei ollut missään, ei mitään firman logoja, eikä hinnasta ollut ollut kuskin kanssa puhetta. Hän ei y

Tässä on kyllä oikeasti pelottava tilanne. Lapset mukana lisäävät pelkokerrointa.

Vierailija
24/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuerteventuralla Kanarialla tuli musta mies ikkunasta huoneeseen kesken päiväunien.

Oli kyllä pirun nopea, kun poistui samaa tietä pienestä tuuletus ikkunasta, joka oli vielä aika korkealla.

Myös hotellin alue oli verkkoaidattu, niin nopeasti meni myös aidon yli, kuin kärppä.

Vierailija
25/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Caracasissa näin ammutun ihmisen kadulla. Onneksi olin itse auton kyydissä, niin tilanteesta pääsi nopeammin pois. Toki kuski näytti silloin, että on hänelläkin hanskalokerossa ase kun tämän on vähän vaarallinen kaupunki.

Vierailija
26/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräily Italiassa kapealla tiellä, jossa paljon rekkoja ja 2,5 sentin kaistale asfalttia ulkoviivan ojanpuolella. Lasku Madeiralle myrskyssä ennen kiitoradan pidennystä.

Vierailija
27/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä eläimet, luonto, aktiviteetit mistä ei ihan varma onko ymmärtänyt ohjeet oikein vieraalla kielellä, ei koskaan muut ihmiset kun olen varonut kaupunkien huonoja seutuja ja yöelämää.

Vierailija
28/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinteiden ulkopuolella laskeminen Alpeilla kun on pelännyt lumivyöryä.

Vierailija
29/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa kerran miesporukka suunnitteli ikäviä, mutta ehdin juosta karkuun. Ulkomailla pelottavinta on ollut liikennekulttuuri, että miten pääsee ehjänä esim. kadun yli. Helpointa oli pyytää apua joltain paikalliselta. Tätä oli monissa sekä Aasian että Afrikan maissa. Aamoin sairastuminen ulkomailla oli hieman pelottavaa, kuten veriripulointi ja oksentelu.

Vierailija
30/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tansaniassa oli pakko käydä kesken safarin pissalla auton vieressä. Opas vahti aseen kanssa ettei leijona tule.

😂👏🏻👏🏻👏🏻

Vierailija
31/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailija kirjoitti:

Aikoinaan Pietarissa kävelimme myöhään illalla Mariinski-teatterista hotellille. Joka kadunkulmassa oli lauma nuoria juoppoja tai sekäkäyttäjiä, eikä muita ihmisiä mailla eikä halmeilla. Mietin, että olisi pitänyt ottaa taksi.

Toisen kerran pelotti, kun olimme Rio de Janeiron flavelassa. Olen kai jonkinmoinen elämysnarkki, kun aina pitää mennä johonkin vaaralliseen paikkaan.

Mikä näissä oli siis pelottavaa? En ymmärrä. Narkkeja, juoppoja ja roadmaneita hengaa Suomessakin nykyään kaupunkien kadunkulmissa ja flaveloita ja muita no go zoneja löytyy jo ihan Itä-Helsingistäkin.

Ja sinä olet heistä yksi!

Vierailija
32/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa samurai jahtasi miekan kanssa! 🤯

Tosi tarina! Tapahtui Heian-kaudella!

Vierailija
33/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa lomaillessa samassa hotellissa ryömi perussuomalaisia sekä muita syöpäläisiä ja mielenterveystapauksia. Esim psykopaatteja.

Vierailija
34/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 vuotta sitten Englannissa. Taksimatkan jälkeen taksikuski (ei tietenkään natiivibritti) yhtäkkiä väitti, ettei kortilla pysty maksamaan. 

Minun olisi pitänyt soittaa johonkin hänen antamaan numeroonsa (!!) Ja antaa korttini tiedot sinne, tai käydä nostamassa käteistä.

Haistoin tietenkin heti että jotain mätää tässä on, ja lähdin hädissäni etsimään vieraasta ostoskeskuksesta ottoautomaattia, kun taksikuski odotti matkalaukkuni hänen takakontissaan. Sain nostettua käteistä ja maksoin sillä. 

Hirveä tunne jäi, ihan sellainen että yritti huijata ja tyhjentää yksinäisen turistin pankkitilin 😔

Vierailija
35/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku homohieroja tuli aina tarjoamaan isälle palvelujaan rannalla, kun oltiin Turkissa 😆

Vierailija
36/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 vuotta sitten Englannissa. Taksimatkan jälkeen taksikuski (ei tietenkään natiivibritti) yhtäkkiä väitti, ettei kortilla pysty maksamaan. 

Minun olisi pitänyt soittaa johonkin hänen antamaan numeroonsa (!!) Ja antaa korttini tiedot sinne, tai käydä nostamassa käteistä.

Haistoin tietenkin heti että jotain mätää tässä on, ja lähdin hädissäni etsimään vieraasta ostoskeskuksesta ottoautomaattia, kun taksikuski odotti matkalaukkuni hänen takakontissaan. Sain nostettua käteistä ja maksoin sillä. 

Hirveä tunne jäi, ihan sellainen että yritti huijata ja tyhjentää yksinäisen turistin pankkitilin 😔

Ei edes yrittänyt. AIKOI.

Vierailija
37/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turkissa lomaillessa samassa hotellissa ryömi perussuomalaisia sekä muita syöpäläisiä ja mielenterveystapauksia. Esim psykopaatteja.

En usko.

Vierailija
38/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavimmat on tapahtunut Suomessa, mutta puhutaan ulkomaista. Kerran tuijotin kiväärin piippuun. En tiennyt mitä ne tyypit halusi, mutta rahalla siitä selvisin. 

Kerran maassa jossa on aina kalterit ikkunoissa ja ovissa ja useissa taloissa vartijat. Vartija sulki minut sisälle ja katosi. Olin siis kuin vankilassa, eikä kukaan muu pystynyt aukaisemaan ovia. Olin menossa ulos bilettämään ja vartija osoittautui mustasukkaiseksi. Parin päivän päästä muutin muualle. Tämä oli tavallaan absurdi ja olin enimmäkseen vihainen, mutta aika pelottavaa oli olla kaltereiden takana tietämättä milloin pääsee ulos. 

Jos kerron lisää niin tutit ainakin alkaa jo tunnistamaan. En taida kertoa pelottavimpia tilanteita. 

Vierailija
39/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Kauhajoella silkkitakkiin ja kulmahousuihin pukeutunut tummahiuksinen mies yritti myydä minulle käytetyn ja katsastamattoman Ford Sierran

Vierailija
40/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily Italiassa kapealla tiellä, jossa paljon rekkoja ja 2,5 sentin kaistale asfalttia ulkoviivan ojanpuolella. Lasku Madeiralle myrskyssä ennen kiitoradan pidennystä.

Meni kylmät väreet pelkästä lukemisesta. Molemmissa jutuissa.