Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on pelottavin kokemuksesi matkustaessasi ulkomailla?

Vierailija
16.04.2023 |

Muistakaa mainita mikä maa se oli.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessakin paikassa on tullut kuljettua jossain korkealla jyrkänteellä ilman kaiteita, esim Islanti ja Madeira. Ja usein mulle tulee sellaisessa paikassa mieleeni, että tästä olis nyt vaan tosi helppo pudota semivahingossa.

Olen Alpeilla kävellyt yksin ja välillä miettinyt, että mitä jos jalka lipsahtaakin. 

Vierailija
62/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi meinasi pudota veneestä.

lapsi meinasi lähteä yksin metrolla, koska oli nopeampi kuin perässä juoksevat vanhemmat.

hotellin edessä ammuttiin.

viisumimaassa meinattiin myöhästyä illan  viimeisestä lautasta, koska aikaisempi yhteys oli sössitty matkatoimistosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin yhdellä trooppisella saarella juuri kun korona alkoi yhtäkkiä eskaloitua järjettömällä vauhdilla. Seurattiin tiiviisti miten maa toisensa perään sulki rajojaan ja jonotin tuntikausia lentoyhtiöön jotta saisin siirrettyä lennot aikaisemmaksi. Monien hermoja raastavien käänteiden jälkeen päästiin lennolle, joka myöhemmin osoittautui viimeiseksi joka lähti tuolta saarelta. Taisin tirauttaa pienen onnenkyyneleen kun lentokoneen pyörät lopulta kosketti Helsinki-Vantaan kiitotietä. 

Vierailija
64/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dublin. Juoksin yöllä henkeni edestä bussista kotia, perääni lähti iso mies. Oli seurannut minua bussiin. 

Vierailija
65/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisissa meinasi alkaa jännittää, kun kesken shoppailureissuni puhkesi koko keskustan laajuinen väkivaltainenkin mellakka. Olin ensimmäistä kertaa kaupungissa ja pyörin keskustan vaatekaupoissa, kun yhtäkkiä tajusin että ulkona on pelkkiä hiihtomaskisia miehiä sytyttämässä autoja tuleen. Paksu savu alkoi nousta ja jotain papattipommeja räjähteli koko ajan.

Kysyin henkilökunnalta että mitä ihmettä tapahtuu ja mitä nyt pitää tehdä, he neuvoivat että kaikki keskustan metroasemat ovat nyt kiinni ja näyttivät kartasta minne kannattaa kävellä. No lähdin sinne ja tajusin että turistit ovat kaikonneet ja kävelin lähes yksin näiden naamiomiesten keskellä vaikka kuinka monta korttelia. He eivät missään vaiheessa uhanneet minua mutta pelkäsin savua ja että joku palava auto räjähtää. En myöskään tiennyt mistä mellakat johtuivat enkä osaa ranskaa.

Seuraavana aamuna Pariisi oli kirjaimellisesti kuin pommin jäljiltä. Vaatekaupat oli poltettu, myös se jossa olin, ja Applet ja Chanelit sun muut ryöstetyy. Pankkiautomaatit rikki ja autojen hiiltyneet rungot vaan savusivat hiljalleen. Että sellainen ensikosketus Ranskanmaahan 😅.

Vierailija
66/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran Kauhajoella silkkitakkiin ja kulmahousuihin pukeutunut tummahiuksinen mies yritti myydä minulle käytetyn ja katsastamattoman Ford Sierran

Missä maassa Kauhajoki on? Kuulostaa ranskalaiselta kaupungilta. Vai olisiko sittenkin Italiassa? Ainakin ulkomailla se sijaitsee, koska tässä ketjussa kerrotaan ulkomailla tapahtuneista pelottavista tilanteista.

Vierailija
67/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun tajusin matkaseurani olevan kaikkea muuta kuin turvallista. Ihan käyttäytyvät normiarjessa järkevästi, mutta reissussa jostain syystä aivot jäi narikkaan. 

Vierailija
68/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänniä kokemuksia, jotkut tosi hirveitä!

Itselleni ei ole oikein mitään käynyt. Ei tule mieleen edes etäisesti ketjun tasoon riittävää tapahtumaa.

Vierailija
69/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasian reissulla heräsin mustan naisen vierestä, ihan oudossa hotellissa.

No, onneksi oli hyvärunkoinen naikkonen kuitenkin,ja ihan normaali ,  ja löytyhän se omaki hotelli sitte myöhemmin.

Hetken siinä tuli säikähdettyä että mitä ihmettä puuhaillu yöllä ku aasilaisiakin tarjolla .

T.setämies, aasian matkailua vuodesta 1995

Vierailija
70/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tansaniassa oli pakko käydä kesken safarin pissalla auton vieressä. Opas vahti aseen kanssa ettei leijona tule.

Mulle iskisi jännityspissa.

Vierailija
71/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tansaniassa oli pakko käydä kesken safarin pissalla auton vieressä. Opas vahti aseen kanssa ettei leijona tule.

Oliko tuo Seregetissä? Olen telttaillut siellä leirintäalueelta. Sielläkin oli aseistetut vartijat, ei rosvojen vaan leijonien varalta. Ei pelottanut. Ilman niitä vartijoita varmaan olisi pelottanut.

Vierailija
72/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juopon Loimaalla.

Vierailija
73/76 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
74/76 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun tämä ei ota enemmän tulta alleen, tosi mielenkiintoisia ja kamalia kokemuksia... Ei ole kortta itsellä kekoon kantaa, valitettavasti ja onneksi!

Vierailija
75/76 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boliviassa "carretera de la muerte" eli kuoleman maantie vuoristossa oli pelottava. Raskasta liikennettä, tie luokattonassa kunnossa ja leveys riittää turvallisesti yhdelle ajoneuvolle. Pari kertaa oikeasti luulin bussin syöksyvän viereiseen kanjoniin. Never again.

Vierailija
76/76 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkissa taksikuski vei minut aution hotellin pihaan, oman hotellini sijasta. Avasin oven ja juoksin lähimpään ravintolaan. Kerroin tästä hullusta kuskista. Sieltä sain hlökunnan avustuksella uuden luotettavan taksin. 

Olin yksin reissussa. Mietin vain, että olisiko joku asiaan kiinnittänyt huomiota ja käyttänyt tilannetta hyväkseen. Mitä lie kuski mietti, en edes halua tietäö.