Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisiahan muutoksia työmarkkinatukeen?

Vierailija
16.04.2023 |

Tässä pähkäillyt vaalien jälkeen ja julkisuudessa olleiden juttujen jälkeen et mitähän muutoksia tulee.
Uskon jotenkin et kiristyksiä tulossa.Tulisiko vaikka et melkeen mikä työ tahansa on otettava vastaan jos suinkin soveltuu.

Itse en pidä hyvänä että kuka/ketä tahansa määrättäisiin vanhusten tai lasten pariin, tai mihinkään kotipalveluun jonkinlaiseen avustustyöhön.

Entäs sitten kuinka paljon työmarkkinatuella on ihmisiä joidenka työllistyminen ei ole enää realistista syystä tai toisesta.Olisiko mikä vaihtoehto?Toimeentulohan meillä kaikilla tulee olla.
Entäpä onko sellaisia jotka ei halua töihin vaikka työkuntoa olisi?

Varmasti syynätään tarkasti kaikki ja miksei olisi hyväkin asia.

Sellaista en pidä hyvänä et pakolla joutuisi kukaan lähtemään maan sisällä mihin tahansa, pitää ottaa esim.perhetilanteet huomioon.

Kenties jotain yleishyödyllistä vastikkeeksi joutuu tulevaisuudessa tekemään, vaistoni kertoo:)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän koulutettuja terveitä työikäisiä ihmisiä, joita ei vain huvita mennä töihin. Eivätkä

mene koska tuet.

Vierailija
22/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö te ihmisiä jotka eivät käy töissä vaikka näyttäisi päällepäin että kykenisivät ja itse kertovat kuinka kauhean kipeitä ovat.

No jos joku näkee minut kävelemässä kadulla niin varmasti eivät huomaisi työkyvyttömyyttä. Siinä vaiheessa huomaavat kun alan pakkaamaan vaikka ostoksia kaupassa, on sen verran hidasta ja joudun käyttämään hieman erikoisia asentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiaikoina long covid lisää edelleen tosiasiallista työkyvyttömyyttä, mutta nämä päätyvät enimmäkseen työttömyys- ja toimeentulotuille, joita oletettavasti leikataan ja ehtoja kiristetään. Samaan aikaan työttömyys lisääntyy valtion kovien säästöjen takia ja terveydenhuollostakin luultavasti leikataan. Monille tulossa kovat ajat.

Vierailija
24/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti jokainen tekee töitä jos on työkykyinen! Siten ja vain siten on varaa tukea heitä, jotka eivät terveyssyistä kykene töihin.

Ei riitä mitenkään, kärpäsen kakka tuo että kaikki työikäiset olisivat töissä. Meillä on isompia ongelmia joihin tulee puuttua.

Vierailija
25/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudut töihin

Vierailija
26/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän koulutettuja terveitä työikäisiä ihmisiä, joita ei vain huvita mennä töihin. Eivätkä

mene koska tuet.

Ehkä todellisuudessa eivät ole työkykyisiä? Voi olla diagnosoimatonta masennusta tai jotain. Silloin voi tuntua laiskuudelta itsestään ja muista, vaikka ongelma on paljon syvemmällä.

Vierailija
27/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en sovellu mihinkään työhön joten ei haittaa. Parin päivän kuluttua saisin potkut työstä kuin työstä. samoin kuntouttavasta.

Vierailija
28/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö te ihmisiä jotka eivät käy töissä vaikka näyttäisi päällepäin että kykenisivät ja itse kertovat kuinka kauhean kipeitä ovat.

No jos joku näkee minut kävelemässä kadulla niin varmasti eivät huomaisi työkyvyttömyyttä. Siinä vaiheessa huomaavat kun alan pakkaamaan vaikka ostoksia kaupassa, on sen verran hidasta ja joudun käyttämään hieman erikoisia asentoja.

Minustakaan ei näy päälle mitään outoa. Sitten näkyy, kun kävellessä tai istuessa tulee varoittamatta selkäkipu, joka kangistaa minut liikkumattomaksi. Sitten on yritettävä hi-taas-ti edetä jonnekin makuulle, ja osa kivusta tekee liikkumisesta hyvin varovaista vielä seuraavaksikin päiväksi. Burana ei auta, eikä vahvempia kannata kirjoittaa. Näin siis käy aina, kun kävelen tai istun.

Tästä huolimatta joudun hakemaan neljää paikkaa kuukaudessa. Hankala homma, kun haluaisin töihin, mutten vain voi mennä. Eikä minua palkattaisikaan, kun kertoisin yllä olevasta selkäviasta.

Vierailija
29/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikähän kannata sitten vasta veikkailla, kun edes hallituspohja on tiedossa-

Vierailija
30/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työmarkkinatukeen/ peruspäivärahaan voi tulla muutoksia, koska Euroopan komissio on antanut Suomelle huomautuksia liian alhaisesta tasosta muutenkin. Hallitus haluaa ansiosidonnaisen kestoon lyhennyksiä. Ei onnistu. Orpo voi haluta mitä vaan, toteutus on eri juttu.

Vierailija
31/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa hyvä syy mennä töihin on raha. Jos syy olla menemättä töihin on raha, niin ollaan pattitilanteessa.

Patti? kyllähän palkan pienuuteen voi vaikuttaa nostamalla palkkaa. Etkö noinkin simppeliä asiaa tiedä? 

Vierailija
32/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen porrastetaan ja lyhennetään. Elämäntapa työttömien työmarkkinatuki tuskin muuttuu miksikään. Ainoa, että pyritään työntämään kuntouttavaan työtoimintaan -20% ja -40% tuen leikkaamisen uhalla.

Helpoin tapa välttää perikato on mennä töihin.

Vierailija
33/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen porrastetaan ja lyhennetään. Elämäntapa työttömien työmarkkinatuki tuskin muuttuu miksikään. Ainoa, että pyritään työntämään kuntouttavaan työtoimintaan -20% ja -40% tuen leikkaamisen uhalla.

miten ratkaistaan se että työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä?

Vierailija
34/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bipo, enkä pääse eläkkeelle. Kolme duunipaikkaa olen laittanut paskaksi maniapäissäni - yhden kirjaimellisesti, silti haen duunipaikkoja ja luuhaan haastatteluissa 😅 Mulla alkaa taas kevättä kohden vauhti kiihtyä ja ääni nousta, enköhän mä itseni tässä taas johonkin puhu hölmöilemään 😅 Ihan win-win- tilanne, eikö totta? Sitten kun järkyttävän sekasotkut ilmettyä mua ei kuulu duuniin ja yritetään tavoittaa, löydyn lataamosta puolen vuoden keikalta selvittämästä päätäni!

Vierailija
35/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on bipo, enkä pääse eläkkeelle. Kolme duunipaikkaa olen laittanut paskaksi maniapäissäni - yhden kirjaimellisesti, silti haen duunipaikkoja ja luuhaan haastatteluissa 😅 Mulla alkaa taas kevättä kohden vauhti kiihtyä ja ääni nousta, enköhän mä itseni tässä taas johonkin puhu hölmöilemään 😅 Ihan win-win- tilanne, eikö totta? Sitten kun järkyttävän sekasotkut ilmettyä mua ei kuulu duuniin ja yritetään tavoittaa, löydyn lataamosta puolen vuoden keikalta selvittämästä päätäni!

Oikeesti?

Vierailija
36/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miten ratkaistaan se että työpaikkoja on vähemmän kuin työttömiä?

Tuomalla ulkomailta lisää työperäistä työvoimaa. Kuulostaa upeelta ja mahtavalta. Massatyöttömyys korjataan lisäämällä työnhakijoita.

Vierailija
37/37 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä et pääse kuntoutustuelle? Vai etkö edes yritä sille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi