IL: Painolla ei ole väliä
KaikenlIset vartalot ja millainen paino tahansa on oikein.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla painolla ei ole väliä mutta useimmiten näilläkin naisilla on itseään paljon hoikempi mies? Katukuvassa näkee sen että lihava nainen hoikka mies pareja on pilvinpimein tai siten että kumpikin on tuhteja. Koskaan ei sensijaan nää hoikempaa tai normaalivartaloista naista reilusti lihavan miehen kanssa?
MISSÄ asut?! Itse en ole koskaan nähnyt hoikka mies-lihava nainen paria. Hoikka nainen -lihava mies pareja näen päivittäin. Ylipainoisia miehiä on enemmän kuin ylipainoisia naisia, joten sinun harhasi eivät edes teoriassa voisi olla totta.
Tuo näkyy eri ikäisissä vähän eri tavoin: vanhemmissa ihmisissä on runsaasti näitä lihava mies ja hoikka nainen. Sitten taas keski-ikäisissä mies voi usein olla normaalipainoinen tai ns laiha-läski ja nainen ylipainoinen. Tämä hämmentävä asia selviää kun tutkii ihmisen kehon kehitystä ikävaiheissa. Miksi hedelmällisyysikäinen nainen on usein ylipainoinen ja iäkäs hoikka. Miksi nuorella miehellä on lihasmassaa ja keski-ikäistyessä se vähenee.
On se kiehtovaa.
Vierailija kirjoitti:
" Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä."
Joo, ajatuksena tuo on ihan hieno. Että jokaisella on oikeus olla just sen näköinen ja kokoinen kun itse haluaa. Mutta valitettavasti se ylipaino kun ei vaan ole tervettä. Siinä mielessä mä ihmettelen tätä nykyajan kehopositiivisuutta. Läskeyttä koitetaan normalisoida sillä ajatuksella, että kaikenkokoisia ihmisiä saa olla. Mutta missä on se terveysnäkökulma?
Väittäisin että kaikki nuo "kehopositiiviset" pullukat EI OLE tyytyväisiä omaan peilikuvaansa. Olisivat mieluiten hoikkia. Mutta kun ei vaan viitsitä tehdä mitään laihtumisen eteen, aletaan jauhaa jostain kehopositiivisuudesta. Mutta onko heillä OIKEASTI hyvä olla sen läskitaakkansa alla?
En osaa heistä sanoa, muttta oma olotila ei muutu oikein suuntaan eikä toiseen olipa paino 62 tai 75. Molemmissa painoissa ja sillä välillä olen aikuisikäni seilannut. Siis olihan fyysisestä olotilasta rehellisesti kysymys eikä siitä tunteesta hyväksyyykö joku täysin vieras vastaanlompsiva minun ulkoisen olemukseni vai ei, ikään kuin hänen hyväksyntäänsä johonkin tarvitsisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä itse ruokansa eikä käydä mässäilemässä ruokapaikoissa. Kallista ja rasvaista ruokaa yleensä tarjolla. Ei ollut muutama vuosikymmen sitten lihavia ihmisiä. Ihmiset olivat normaalikokoisia.
HÖPÖ HÖPÖ! Ainakin jo 80-luvulla suuri osa ihmisistä oli ylipainoisia.
Ei ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus - 100 on hyvä suuntaa-antava kaava jos joku miettii onko normaalipainossa.
Ei ole. En halua olla lauta.
Tuossa on juuri ylimmän terveen painon rajalla, joten mikä lauta?
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa olla sen painoinen mitä haluaa, mutta ei ihmisiä voi pakottaa pitämään lihavia kauniina. Se kai nykymaailmassa on se ongelma. Usein vielä niin, että nimenomaan lihava nainen pitää nähdä kauniina. Kehopositiivisuus ei koske miesten kaljamahoja ja lihapiirakalla kasvatettua kaksoisleukaa. Mun mielestä kauneus on paljon muutakin kuin paino. On se silti osatekijä. Selvä ylipaino ei ole seksikästä. Ja mulla on oikeus tähän näkemykseen. Kun kuvittelenkin jotain miestä ähertämään tuohon päälleni niin, että ensin pitää vatsa asetella, niin ei. Yksinkertaisesti ei.
Sulla on ihan täysi oikeus ottaa päällesi ähräämään juuri se ihminen kenet haluat, tai ei ketään jos ei kriteerit täyttävää ole tarjolla. Käsittääkseni aloituksen linkkaaman kaltainen artikkeli voidaan julkaista ilman että se mitenkään velvoittaa sinua ähräämään kenenkään kanssa? Pitikö artikkelin lopussa täyttää jokin sitoumus että lukija lupaa pitää siinä esiintyviä henkilöitä kauniina vai mikä sulla on hätänä?
Jostain syystä minä en koe, että kasvissyöjän haastattelu lehdessä velvoittaa minua kasvissyöjäksi tai kutojan kutojaksi, mutta sinä koet asian toisin, mikäs siinä.
Surullisena vain pidän sinun tapaisten ihmisten tulevaa ikääntymistä. Vaikka itse voisikin tehdä kaikkensa, maksaa tilinsä tyhjäksi, ettei ikääntyminen ala näkyä, niin sen puolison ulkonäkö saattaa rapistua nopeasti ihan hänestä riippumattomista syistä. Sen joutuu varmaan laittamaan luiskaan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa tehdä itse ruokansa eikä käydä mässäilemässä ruokapaikoissa. Kallista ja rasvaista ruokaa yleensä tarjolla. Ei ollut muutama vuosikymmen sitten lihavia ihmisiä. Ihmiset olivat normaalikokoisia.
HÖPÖ HÖPÖ! Ainakin jo 80-luvulla suuri osa ihmisistä oli ylipainoisia.
Ei ollut.
Korkeintaan bmi 19 nähtiin lihavana koska oli totuttu, että ihmiset on siellä bmi 17 paikkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus - 100 on hyvä suuntaa-antava kaava jos joku miettii onko normaalipainossa.
Joskus 90-luvulla opetettiin, että pituus -110 on hyvä maksimipaino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalla painolla ei ole väliä mutta useimmiten näilläkin naisilla on itseään paljon hoikempi mies? Katukuvassa näkee sen että lihava nainen hoikka mies pareja on pilvinpimein tai siten että kumpikin on tuhteja. Koskaan ei sensijaan nää hoikempaa tai normaalivartaloista naista reilusti lihavan miehen kanssa?
MISSÄ asut?! Itse en ole koskaan nähnyt hoikka mies-lihava nainen paria. Hoikka nainen -lihava mies pareja näen päivittäin. Ylipainoisia miehiä on enemmän kuin ylipainoisia naisia, joten sinun harhasi eivät edes teoriassa voisi olla totta.
Tuo näkyy eri ikäisissä vähän eri tavoin: vanhemmissa ihmisissä on runsaasti näitä lihava mies ja hoikka nainen. Sitten taas keski-ikäisissä mies voi usein olla normaalipainoinen tai ns laiha-läski ja nainen ylipainoinen. Tämä hämmentävä asia selviää kun tut
Olen eri kuin kukaan edellä olevista ja olen nainen. Kyllä meidän kaupungissa ja kaupoissa näkee hoikkia/normaalipainoisia miehiä ja miehiään pullukampia naisia. Osa naisista on aika paljon tuhdinpia kuin miehensä. Eikä siinä mitään, jokainen valitsee kumppanin joka itseä miellyttää. Silti sitä olen miettinyt miltä tuntuu ja haittaako se jos on aikoinaan valinnut hoikan/normaalipainoisen naisen ja vaimo/kumppani vuosien varrella pulskistuu jopa huomattavasti.
Jonkun verran, aika vähän näkee toisin päin, että mies olisi huomattavasti tukevampi kuin nainen.
Iäkkäissä ihmisissä on tosi paljon sellaisia sopusuhtaisia pariskuntia, molemmat hoikkia tai normi vartaloisia tai molemmat pyöreähköjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole lauta eikä millään tavalla hoikka pituus - 100
Jos painaisin pituus - 100 rasvaprosenttini olisi n. 10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no missäs ne nälkäkuoleman partaalla olevat kropat sitten on, aina on näitä pulleampia näissä kroppajutuissa.
Saisi tosiaan ainakin yksi juttu tulla, jossa hyvin hoikka nainen kertoisi kuinka hyvä hänen on olla vartalossaan ja kuinka hänenkin on lupa pitää hoikkaa uumaansa kauniina.
On näitäkin. Etenkin vanhempia naisia. Sitä pidetään täällä usein syömishäiriönä. Lehdet ovat myös täynnä loppukeski-iän julkkiksia kertomassa kuinka yrittävät pudottaa painoa. Nuorilla sitten toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo näkyy eri ikäisissä vähän eri tavoin: vanhemmissa ihmisissä on runsaasti näitä lihava mies ja hoikka nainen. Sitten taas keski-ikäisissä mies voi usein olla normaalipainoinen tai ns laiha-läski ja nainen ylipa
Jaa miltä tuntuu? Ei oikein miltään. Minä menin aikoinaan yhteen miehen kanssa jolla oli suhteellisen vahva ylävartalo ja tuuheat hiukset. Nyt minulla on mies jolla on hartiat kuin vaateripustimet ja pienet miestisut, sekä hiukset harventuneet niin että päänahka paistaa läpi. Miltäpä tuo nyt tuntuisi..ihminen muuttuu. Vielä on onneksi meiltä kokematta sellaiset persoonaa tai käytöstä muuttavat kriisit, minkälainen voisi olla muistisairaus tai vaikka masennus.
Miesten hormonaalista ehkäisyä odotellessa..
Se on kumma juttu kun tässä kypsässä iässä tunnen 4 pariskuntaa joissa nainen on hankkinut sterilisaation, vaikka miehelle operaatio olisi huomattavasti yksinkertaisempi ja kivuttomampi, Miehet ovat perustelleet tämän hormonaalisilla muutoksilla. Muuten ihan hyvä, mutta näistä naisista joka ikinen on altistanut kroppansa hormoneille koko aikuiselämänsä, raskauden ehkäisyn vuoksi. Rakas ystäväni sai aikaiset vaihdevuodet sterilisaation seurauksena. Sterilisaation jonka hankki koska sai e-pillereistä vaikeita limakalvo-oireita.
Itse olen ollut aina hoikimmillani silloin kun olen pitänyt pillereistä taukoa. Nyt on hormonikierukka ja sen laitosta tullut painoa noin kilo vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Miesten hormonaalista ehkäisyä odotellessa..
Se on kumma juttu kun tässä kypsässä iässä tunnen 4 pariskuntaa joissa nainen on hankkinut sterilisaation, vaikka miehelle operaatio olisi huomattavasti yksinkertaisempi ja kivuttomampi, Miehet ovat perustelleet tämän hormonaalisilla muutoksilla. Muuten ihan hyvä, mutta näistä naisista joka ikinen on altistanut kroppansa hormoneille koko aikuiselämänsä, raskauden ehkäisyn vuoksi. Rakas ystäväni sai aikaiset vaihdevuodet sterilisaation seurauksena. Sterilisaation jonka hankki koska sai e-pillereistä vaikeita limakalvo-oireita.
Itse olen ollut aina hoikimmillani silloin kun olen pitänyt pillereistä taukoa. Nyt on hormonikierukka ja sen laitosta tullut painoa noin kilo vuodessa.
Tämä. Naisilla on hormonaalinen ehkäisy, sekä raskaudet. Mikäs se miesten tekosyy olikaan miehillä niin yleiseen ylipainoon?
Lapsesta asti laiska ihminen, tulos on sitten tuo mitä kuvassa näkyy. Hyi h*lvetti. Joskus mietti näiden läski-nuorten isiä, kyllä on kamala paikka jos omasta lapsesta tulee tuollainen löllyrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no missäs ne nälkäkuoleman partaalla olevat kropat sitten on, aina on näitä pulleampia näissä kroppajutuissa.
Saisi tosiaan ainakin yksi juttu tulla, jossa hyvin hoikka nainen kertoisi kuinka hyvä hänen on olla vartalossaan ja kuinka hänenkin on lupa pitää hoikkaa uumaansa kauniina.
Tiedätkö mitä. Kun hoikka tai laiha vaan EI SAA olla.
Itselläni bmi on tasan 19, vielä akhainen normaalipaino, mutta olen saanut niin kamalaa kuraa niskaan painoni ja sen miltä näytän takia.
Kaupan kassajonossa edessäni seivova keski-iän ylittänyt mies kääntyi ja alkoi sylki roistuen raivota että mene kotiin syömään.
On naurettu kovaan ääneen kun olen kävellyt ohi. On huudeltu zombie ja anorektikko. Eräs pariskunta istui puiston penkillä kun kuljin ohi. Mies katsoi minua ja nainen alkoi raivota meiehlle että juokse nyt sen anorektikon perään!
Eräs noin kymmenvuotias poika tuli kerran sanomaan että sulla on ohuet reidet, miksi? Sanoin että ne nyt vaan on sellaiset.Me ihmiset ollaan erilaisia. Tätä en ottanut ollenkaan pahakseni, lapsi kysyy minä vastaan. Vastaukseeni hän tyytyi ja jatkoi omia hommiaan. Kunpa aikuisetkin olisivat yhtä luontevia ja voisivat hyväksyä että meitä todellakin on eri mallisia ja näköisiä täällä maapallolla.
Nyt tullaan sitten sanomaan että TERVEYTESI takia sinun pitää nyt äkkiä lihoa, ollaan niiiiiiiin huolissaan. Ihmetyttää vain miten täysin vieraat ihmiset yhtäkkkiä ovat niin kovasti huolissaan meidän joukosta erottuvien terveydestä? Kun noin 1,2 miljoonaa suomalaista ylittää lihavuuden rajan, luulisi olevan syytä olla huolissaan omasta terveydestään. Meitä laihoja on sittten vähemmän mutta koska erotumme joukosta saamme samaa kuraa päällemme.
Totta on että ylipaino tai sairaalloinen laihuus lisää sairastavuutta todistetusti, mutta on muitakin yhtä vakavia huolenaiheita mm. suomalaisten lempilapsi alkoholi. Siitä ei kuitenkaan saa puhua. Se on täysin hys-hys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö mitä. Kun hoikka tai laiha vaan EI SAA olla.
Itselläni bmi on tasan 19, vielä akhainen normaalipaino, mutta olen saanut niin kamalaa kuraa niskaan painoni ja sen miltä näytän takia.
Kaupan kassajonossa edessäni seivova keski-iän ylittänyt mies kääntyi ja alkoi sylki roistuen raivota että mene kotiin syömään.
On naurettu kovaan ääneen kun olen kävellyt ohi. On huudeltu zombie ja anorektikko. Eräs pariskunta is
Eihän tuo oikein mukavalle kuulosta. Jännä juttu, tunnen sisarukset, jotka voisivat olla kaksoset ikäerosta huolimatta, niin ovat kuin kopiot toisistaan. Ystäväni ei ole koskaan maininnut että hänen äärimmäistä hoikkuuttaan olisi kukaan arvostellut. Siskonsa sen sijaan usein kertoo somessaan, että häntä tuijotetaan tai töksäytellään kommentteja. Ensiksi mainittu työskentelee vielä dieettihöyrähdyksistä ja huonosta ilmapiiristä tunnetulla hoitoalalla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyden kannalta sillä on kyllä väliä.
ja haluttavuuden. Sori vaan lihavat miehet, ei heru.
T. nainen
Pari annosta kirkasta ja anelet kaikkiin spermareikiisi täytettä, ihan keneltä tahansa, vaikkapa puiston juoppoporukalta. Olen potra poika ja imisit minunkin kookasta kaluani innoissasi :)
Ihan totta siinä mielessä, ettei se ole muiden asia komentoida tai huolehtia toisen painosta. Jokainen ylipainoinen varmasti tietää olevansa ylipainoinen ja siihen liittyvät riskit. Mutta niiden riskien vähättely ei kannata, koska terveys ei välttämättä ole siinä mielessä kehopositiivinen, että antaisi terveyttä hyvin ylipainoiselle keholle.
Tuollaiset muodottomat taikinanaamat näyttää kaikki samalta. Todella suuri osa naisista näyttää tuollaisilta muodottomilta ja tuhdeilta tantoilta. Nämä sitten tavoittelee niitä treenattuja komistuksia ja kuvittelevat oman tasonsa olevan jotakin huikeaa. Lol.
Minun mieheni on 180 cm ja 80 kg. On ollut aina noissa mitoissa. Eipä vain ole teidän tavoiteltavissa.