Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Painolla ei ole väliä

Vierailija
16.04.2023 |

KaikenlIset vartalot ja millainen paino tahansa on oikein.

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyden kannalta sillä on kyllä väliä.

Laihuus ei takaa terveyttä

Vierailija
42/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus - 100 on hyvä suuntaa-antava kaava jos joku miettii onko normaalipainossa.

Ei ole. En halua olla lauta.

Jospa sitten ei käytettäisi tuollaisia ulkonäköön perustuvia solvauksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai painolla ja pituudella on väliä! Tuokaan ei välttämättä pääse kaikkiin huvipuistolaitteisiin!

Vierailija
44/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa olla sen painoinen mitä haluaa, mutta ei ihmisiä voi pakottaa pitämään lihavia kauniina. Se kai nykymaailmassa on se ongelma. Usein vielä niin, että nimenomaan lihava nainen pitää nähdä kauniina. Kehopositiivisuus ei koske miesten kaljamahoja ja lihapiirakalla kasvatettua kaksoisleukaa. Mun mielestä kauneus on paljon muutakin kuin paino. On se silti osatekijä. Selvä ylipaino ei ole seksikästä. Ja mulla on oikeus tähän näkemykseen. Kun kuvittelenkin jotain miestä ähertämään tuohon päälleni niin, että ensin pitää vatsa asetella, niin ei. Yksinkertaisesti ei.

Vierailija
45/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laihuus ei takaa terveyttä

Joopa joo tietty laihakin voi saada syövän ja sellasta, mutta todennäköisempää on että laihana on terveempi koska ei kärsi niistä lihavuuden aiheuttamista sairauksista jotka on pelkkää bonusta siihen päälle. Kai sen nyt järkikin sanoo.

Vierailija
46/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä on aina tää, että tässäkin tarinassa Emmi kertoo, että koolla tai painolla ei ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti. Niin. Jokin sortin ristiriita tässä kyllä on. En sano tätä ilkeilläkseni. Harmittaa, kun jo noin nuorena päästetään ittensä tuohon kuntoon.

" Päästetään" " harmittaa"

Sinua tsi muita ei kiinnosta ihmisten terveys tsi muu. Kunhan pääsette omaa huonoa itsetuntoanne kohottamaan mollaamalla muita. Läskit on aina ollut helppo kohde.

Muista en tiedä, mutta minua kiinnostaa muiden "terveys tai muu". Minua harmittaa, että ei välitetä omasta terveydestä sen vertaa, että välillä vilkaistais sinne peiliin ilman niitä "kehopositiivisuuslaseja". Se on "päästämistä", jos ei tehdä sitä korjausliikettä viimeistään siinä vaiheessa, kun paino on jo 10 kiloa ylipainon puolella. Elämä nyt vaan on kaikin tavoin helpompaa suht normaalipainoisena. Muuta on ihan turha väittää.  Itsekurin lihasta pitää harjoittaa niin kuin muitakin lihaksia. Ja en edelleenkään sano tätä ilkeyttäni.

Vierailija
47/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun minä ihailen teitä hoikkia, miten te olettekin niin viitseliäitä että jaksatte pitää kunnostanne huolta! Olen kateellinen sillä minä en viitsi muuta kuin maata sohvalla päivästä toiseen ja syödä sipsiä, pitsaa, karkkia ja suklaata. Voi että olette hienoja ihmisiä!

Tämänhän te halusitte kuulla :D

Valitettavasti tuo kuitenkin oli soopaa, minulla ei ole sohvaa, en syö ikinä sipsiä, pitsaa tai muutakaan roskaa. Tänään olen ehtinyt syödä vain 100 g kasvispastaa ja tomaatin, banaanin ja jogurtin, sillä olen liikunta-alan koulutuksessa ja meillä on täällä vauhdikas meno päällä! Sain uuden ohjaajasertifikaatin huippuarvosanoin, itseasiassa parhaat koko kansainvälisestä ryhmästä! Liikuntaopiskelut jatkuu niin kauan kuin minussa henki pihisee.

Heippa, lähden takaisin kentälle, jääkää te tänne mussuttamaan!

N92 kg

Vierailija
48/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä."

Joo, ajatuksena tuo on ihan hieno. Että jokaisella on oikeus olla just sen näköinen ja kokoinen kun itse haluaa. Mutta valitettavasti se ylipaino kun ei vaan ole tervettä. Siinä mielessä mä ihmettelen tätä nykyajan kehopositiivisuutta. Läskeyttä koitetaan normalisoida sillä ajatuksella, että kaikenkokoisia ihmisiä saa olla. Mutta missä on se terveysnäkökulma?

Väittäisin että kaikki nuo "kehopositiiviset" pullukat EI OLE tyytyväisiä omaan peilikuvaansa. Olisivat mieluiten hoikkia. Mutta kun ei vaan viitsitä tehdä mitään laihtumisen eteen, aletaan jauhaa jostain kehopositiivisuudesta. Mutta onko heillä OIKEASTI hyvä olla sen läskitaakkansa alla?

Jos sinulla ei ole paino-ongelmaa ja olet tyytyväinen kehoosi, niin miksi puutut siihen miten kukakin saa kehonsa kokea tai millaisessa kehossa viihtyä? Lisäksi, jos olet aidosti huolissasi ylipainoisen terveydestä, niin tutkitusti ulkopuolelta tuleva painostus ja häpeän kautta laihduttamiseen kannustaminen eivät tosiaankaan auta painonhallinnassa tai kehon hyvinvoinnin vaalimisessa. Kehorauha ja kehopositiivisuus tarkoittavat sitä ettei toisen kehoon puututa tai painoa arvostelle riippumatta siitä onko laiha, hoikka tai lihava. Ei tuputtamalla laihalle ruokaa tai antamalla laihdutusneuvoja ylipainoiselle.

Suoraan sanottuna, minulle tulee useimmiten näistä terveydestä huolehtijoista se mielikuva, että enemmän, kuin huoli ylipainoisen terveydestä, painaa vaakakupissa tarve korostaa omaa paremmuuttaan suhteessa ylipainoiseen. Sillä, jos kyseessä olisi huolissaan oleminen, antaisi kehorauhan ja sitä kautta mahdollisuuden keskittyä kehonsa vaalimiseen ja terveyteen sen sijaan, että lisäisi painetta ja vaatimusta olla tietynlainen. Terveys, kun on fyysisen terveyden lisäksi myös mielenterveyttä. Itsensä hyväksymisellä ja positiivisessa valossa näkemisellä on suuri vaikutus niin kehoon, kuin mieleen.

Vierailija
49/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai painolla ja pituudella on väliä! Tuokaan ei välttämättä pääse kaikkiin huvipuistolaitteisiin!

Palsta- i d i o o t i n- logiikkaa😂🤣😅😁😄😀🙂😉😊🙃🙂😀😄😆😆😂🤣😆😃😀

Hehehehahahahahuuuuuuuhehahahuhuhuhuhuujuhahahahahaaasssssaaass

Ei vttu, en kestä 🤪😜😛😝🙈🙉🙊👍👍👍

Vierailija
50/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa, lähden takaisin kentälle, jääkää te tänne mussuttamaan!

N92 kg

Pitäisikö tässä nyt muka uskoa, että joku himourheilija käy suoritustensa välissä vauvapalstailemassa :D

Vierailija
51/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko elämäni ollut hoikka, ilmeisesti liiankin koska siitä olen kyllä päin naamaa saanut usein kuulla ja vielä vähän tuhdimmilta henkilöiltä. On suoraan sanottu, että näyttäisin paremmalta jos olisi vähän lihaa luiden päällä.  Missä se minun kehon rauhani on ja missä minä näen kaltaisiani kehoja jotta tunnen oloni paremmaksi?

Vierailija
52/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus ei ole normaali olotila. Eikä siitä tule sellaista vaikka mainokset ja lehdet tuputtaisivat sitä maailman tappiin. Jos minulle lihava sanoo syövänsä terveellisesti, en usko tuollaista. Terveellisellä ruokavaliolla ei tulla lihavaksi. Lihavat yleensä huijaavat, he käyvät pienen kävelylenkin ja tämän jälkeen saakin sitten syödä suklaata, sipsiä ja juoda limsaa. Lihava ei ymmärrä, että jos hän syö edellämainittuja, liikunnan tulee olla usean tunnin kestävää.

Vierailija
53/126 |
16.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään hoikista ja pitkistä miehistä. En haluaisi merkittävästi ylipainoista miestä, jolla on iso vatsa.

Eli kyllä sillä vartalon koolla on ainakin minulle väliä, paljonkin.

Vierailija
54/126 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua tämä y-painoisten ihailu nykyään, tervettähän lihavuus ei ole mistään k-positiivisuudesta huolimatta ikinä ole eikä kukaan sitä varmaankaan tavoittele.  Tietenkään ketään ei saa ulkonäön takia arvostella, mutta ei tämä ihailu eikä asian jatkuva pönkittäminenkään ihan viisasta ole. 

Vierailija
55/126 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit naiset ovat oksettavia. M28

Vierailija
56/126 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus - 100 on hyvä suuntaa-antava kaava jos joku miettii onko normaalipainossa.

Ei ole. En halua olla lauta.

Miksi hoikkia saa haukkua ja läskejä ei?

Hoikat on hakusessa nykyään  ? 🤣😂

Vierailija
57/126 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielenterveys todella kärsii suuresti pakkomielteisen hoikkuusihanteen takia. 

Vierailija
58/126 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaiset kropat on hyviä kunhan ne on ylipainoisia.

Poislukien ylipainoiset miehet tietty... Ja laihat naiset ovat saatanasta. 

Vierailija
59/126 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin mielenterveys todella kärsii suuresti pakkomielteisen hoikkuusihanteen takia. 

Jos haluaa sivuuttaa suuremman riskin mm. sydänkohtausten ja aivohalvausten saralla. Diabeteksestä puhumattakaan. 

Vierailija
60/126 |
25.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan tuota suuremmaksi painoa ei kannattaisi päästää. Itse olisin 20 kg nykyistä painavampi tuolla kaavalla.

Anorektikon surullista pätemistä. Olen ollut samanlainen.