Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Painolla ei ole väliä

Vierailija
16.04.2023 |

KaikenlIset vartalot ja millainen paino tahansa on oikein.

https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla painolla ei ole väliä mutta useimmiten näilläkin naisilla on itseään paljon hoikempi mies? Katukuvassa näkee sen että lihava nainen hoikka mies pareja on pilvinpimein tai siten että kumpikin on tuhteja. Koskaan ei sensijaan nää hoikempaa tai normaalivartaloista naista reilusti lihavan miehen kanssa?

MISSÄ asut?! Itse en ole koskaan nähnyt hoikka mies-lihava nainen paria. Hoikka nainen -lihava mies pareja näen päivittäin. Ylipainoisia miehiä on enemmän kuin ylipainoisia naisia, joten sinun harhasi eivät edes teoriassa voisi olla totta.

"Lihavuuden yleisyys on yli 20-vuotiailla naisilla 30 ja miehillä 27 prosenttia. Lähes joka toisella naisella (48 %) ja miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta."

Lähde: thl.fi

Ylipaino on pojilla ja miehillä yleisempää kuin tytöillä ja naisilla. Ylipaino ja lihavuus ovat kaksi eri asiaa. Normaalipainoista suomalaista miestä on vaikea löytää.

Vierailija
82/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus - 100 on hyvä suuntaa-antava kaava jos joku miettii onko normaalipainossa.

Ei ole. En halua olla lauta.

Ei ole, en halua oll lihava

170 - 100= 70 kg ! Olen  57 kg ,sopusuhtainen urheilua harrastava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla painolla ei ole väliä mutta useimmiten näilläkin naisilla on itseään paljon hoikempi mies? Katukuvassa näkee sen että lihava nainen hoikka mies pareja on pilvinpimein tai siten että kumpikin on tuhteja. Koskaan ei sensijaan nää hoikempaa tai normaalivartaloista naista reilusti lihavan miehen kanssa?

MISSÄ asut?! Itse en ole koskaan nähnyt hoikka mies-lihava nainen paria. Hoikka nainen -lihava mies pareja näen päivittäin. Ylipainoisia miehiä on enemmän kuin ylipainoisia naisia, joten sinun harhasi eivät edes teoriassa voisi olla totta.

"Lihavuuden yleisyys on yli 20-vuotiailla naisilla 30 ja miehillä 27 prosenttia. Lähes joka toisella naisella (48 %) ja miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta."

Lähde: thl.fi

Ylipaino

Kyllä ylipainoinen on lihava 😁

Vierailija
84/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden diabeteskomplikaatiot maksaa yhteiskunta.

Vierailija
85/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonkin väliä. En deittailisi lihavaa naista, vaikka olisi muuten mukava. 

Todennäköisemmin mies jää lihavuuden takia naisettomaksi vaikka olisi muuten mukava..

Eikö tuo taas kerro siitä, että naiset ovat pinnallisempia, vaikka monesti väittävät, ettei ulkonäöllä ole niin mitään merkitystä? :)

Ei se ole pinnallisuutta, vaan järkevyyttä

Vierailija
86/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ylipainoisia nyt enemmän kuin koskaan.

Ylipaino altistaa monille eri syöville ja sydän- ja verisuonitaudeille ja tuki- ja liikuntaelinvaivoille ja pahentaa refluksitautioireita.

Röh röh.

Luettelit juuri narkkaamisen haittavaikutukset + äkilliset sydänpysähdykset. Kerro nämä myös Marinille.

Se on aivan sama, miten sille käy.

Vierailija
87/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ylipainoinen on lihava

EI OLE! Ylipaino tarkoittaa yli 25 painoindeksiä. Lihavuus tarkoittaa yli 30 painoindeksiä.

Vierailija
88/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen hyväksyttävä maksimipaino saadaan kaavalla pituus cm - 110.

Vierailija
89/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus - 100 on hyvä suuntaa-antava kaava jos joku miettii onko normaalipainossa.

Ok.

Vierailija
90/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä itse ruokansa eikä käydä mässäilemässä ruokapaikoissa. Kallista ja rasvaista ruokaa yleensä tarjolla. Ei ollut muutama vuosikymmen sitten lihavia ihmisiä. Ihmiset olivat normaalikokoisia.

Niin, ja sitten valitetaan kun ruoka on kallista mutta kuitenkin syödään mitä sattuu.

Vierailija
91/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisten yksi mantra ja harhaluulo on se, että hoikat haluavat korostaa omaa paremmuuttaan puhuessaan normaalipainon terveellisyydestä.  Miksi ihmeessä näin luulevat. Se nyt vain sattuu olemaan fakta, että normaalipaino on monilla mittareilla terveellisiin. Tämä on nyt vain joku median ihmetrendi, että näitä isompia ihmisiä suorastaan ihannoidaan, vaikka yksikään ylikilo oikeasti hyödytä ketään.

Tuohon et usko itsekään. Tällä palstalla on päivittäin useita aloituksia naisten "ylipainosta". Kaikki ne tuhannet ketjut keskittyvät vain naisten haukkumiseen, eivät terveyteen.

Moni muukin asia kuin ylipaino on epäterveellistä, mutta ette te silti koskaan vouhota mistään muusta kuin naisten "ylipainosta". Jatkuvan henkisen väkivallan ja vihan kohteena oleminen sukupuolensa ja painonsa takia on vielä epäterveellisempää kuin ylipaino, jostain syystä se ei teitä naisvihaajia kiinnosta ollenkaan.

Vierailija
92/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen hyväksyttävä maksimipaino saadaan kaavalla pituus cm - 110.

Tuolla kaavalla olisin alipainoinen.

Vierailija
93/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiiviuden voitte tunkea per........  . Lihavuus on rumaa ja epäterveellistä jonka jokainen myös tietää. 

Vierailija
94/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun minä ihailen teitä hoikkia, miten te olettekin niin viitseliäitä että jaksatte pitää kunnostanne huolta! Olen kateellinen sillä minä en viitsi muuta kuin maata sohvalla päivästä toiseen ja syödä sipsiä, pitsaa, karkkia ja suklaata. Voi että olette hienoja ihmisiä!

Tämänhän te halusitte kuulla :D

Valitettavasti tuo kuitenkin oli soopaa, minulla ei ole sohvaa, en syö ikinä sipsiä, pitsaa tai muutakaan roskaa. Tänään olen ehtinyt syödä vain 100 g kasvispastaa ja tomaatin, banaanin ja jogurtin, sillä olen liikunta-alan koulutuksessa ja meillä on täällä vauhdikas meno päällä! Sain uuden ohjaajasertifikaatin huippuarvosanoin, itseasiassa parhaat koko kansainvälisestä ryhmästä! Liikuntaopiskelut jatkuu niin kauan kuin minussa henki pihisee.

Heippa, lähden takaisin kentälle, jääkää te tänne mussuttamaan!

N92 kg

Tuossa just on tuommoinen läski muka liikunnan ammattilainen. Ei sovi yhteen, että esim. diabeteshoitaja on läski. Semmoisiakin on.

Vierailija
95/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tehdä itse ruokansa eikä käydä mässäilemässä ruokapaikoissa. Kallista ja rasvaista ruokaa yleensä tarjolla. Ei ollut muutama vuosikymmen sitten lihavia ihmisiä. Ihmiset olivat normaalikokoisia.

HÖPÖ HÖPÖ! Ainakin jo 80-luvulla suuri osa ihmisistä oli ylipainoisia.

Vierailija
96/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyden kannalta sillä on kyllä väliä.

ja haluttavuuden. Sori vaan lihavat miehet, ei heru.

T. nainen

Vierailija
97/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoikkia saa haukkua ja läskejä ei?

Sori,mutta mitä tämä ketju on, jollei pelkkää läskien haukkumista? Näytä mulle edes yksi ketju, jossa ylipainosta puhutaan ilman läskien haukkumista ja holhoamista.

Vierailija
98/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoikkia saa haukkua ja läskejä ei?

Missä ihmeessä hoikkia "saa haukkua" tai yleensä haukutaan?

Kun sain vauvan jälkeen kilot karistettua ja vähän enemmänkin, sain vain ihailevia kommentteja kaikkialla. Sitten tuli henkilökohtaisessa elämässä kriisi ja laihduin alipainon puolelle. Sitten niitä ihailevia kommentteja vasta satelikin! Ainoa oli lääkäri-isäni joka sanoi, ettei enää olisi oikein hyväksi laihtua. Vedin röökiä kaksin käsin, join liikaa ja juoksin pahaan olooni pitkiä lenkkejä. Mutta eipä ollut huolestuneita joka oksalla arvostelemassa kroppaani.

Vierailija
99/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä on aina tää, että tässäkin tarinassa Emmi kertoo, että koolla tai painolla ei ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti. Niin. Jokin sortin ristiriita tässä kyllä on. En sano tätä ilkeilläkseni. Harmittaa, kun jo noin nuorena päästetään ittensä tuohon kuntoon.

" Päästetään" " harmittaa"

Sinua tsi muita ei kiinnosta ihmisten terveys tsi muu. Kunhan pääsette omaa huonoa itsetuntoanne kohottamaan mollaamalla muita. Läskit on aina ollut helppo kohde.

Muista en tiedä, mutta minua kiinnostaa muiden "terveys tai muu". Minua harmittaa, että ei välitetä omasta terveydestä sen vertaa, että välillä vilkaistais sinne peiliin ilman niitä "kehopositiivisuuslaseja". Se on "päästämistä", jos ei tehdä sitä korjausliikettä viimeistään siinä vaiheessa, kun paino on

Elämä nyt vaan on kaikin tavoin helpompaa suht normaalipainoisena

Kokemuksesta voin sanoa: EI OLE. Paino ei vaikuta elämän helppouteen tai vaikeuteen.

Vierailija
100/126 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoisten yksi mantra ja harhaluulo on se, että hoikat haluavat korostaa omaa paremmuuttaan puhuessaan normaalipainon terveellisyydestä.  Miksi ihmeessä näin luulevat. Se nyt vain sattuu olemaan fakta, että normaalipaino on monilla mittareilla terveellisiin. Tämä on nyt vain joku median ihmetrendi, että näitä isompia ihmisiä suorastaan ihannoidaan, vaikka yksikään ylikilo oikeasti hyödytä ketään.

Tuohon et usko itsekään. Tällä palstalla on päivittäin useita aloituksia naisten "ylipainosta". Kaikki ne tuhannet ketjut keskittyvät vain naisten haukkumiseen, eivät terveyteen.

Moni muukin asia kuin ylipaino on epäterveellistä, mutta ette te silti koskaan vouhota mistään muusta kuin naisten "ylipainosta". Jatkuvan henkisen väkivallan ja vihan kohteena oleminen sukupuolensa ja painonsa takia on vielä epäterveellisempää kuin ylipaino, jostain syystä se ei teitä

Joo, ihmettelen miksi minun normaalipainoisena pitäisi jotenkin erityisesti kulkea tuolla puhumassa normaalipainon terveellisyydestä?

Enhän tupakattomana puhu tupakoimattomuuden terveellisyydestäkään tai innokkaan lenkkeilijänä ulkoilun terveellisyydestä. Jos porukka on niin huolissaan terveydenhuollon kuluista niin antakaa ihmisten rauhassa nakertaa elämäänsä loppupäästä, hyvänen aika sentään.