IL: Painolla ei ole väliä
KaikenlIset vartalot ja millainen paino tahansa on oikein.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/aa5d9385-c92a-4d68-b538-655552d70a76
Kommentit (126)
" Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä."
Joo, ajatuksena tuo on ihan hieno. Että jokaisella on oikeus olla just sen näköinen ja kokoinen kun itse haluaa. Mutta valitettavasti se ylipaino kun ei vaan ole tervettä. Siinä mielessä mä ihmettelen tätä nykyajan kehopositiivisuutta. Läskeyttä koitetaan normalisoida sillä ajatuksella, että kaikenkokoisia ihmisiä saa olla. Mutta missä on se terveysnäkökulma?
Väittäisin että kaikki nuo "kehopositiiviset" pullukat EI OLE tyytyväisiä omaan peilikuvaansa. Olisivat mieluiten hoikkia. Mutta kun ei vaan viitsitä tehdä mitään laihtumisen eteen, aletaan jauhaa jostain kehopositiivisuudesta. Mutta onko heillä OIKEASTI hyvä olla sen läskitaakkansa alla?
Suomessa on ylipainoisia nyt enemmän kuin koskaan.
Ylipaino altistaa monille eri syöville ja sydän- ja verisuonitaudeille ja tuki- ja liikuntaelinvaivoille ja pahentaa refluksitautioireita.
Röh röh.
Jokainen saa narkata itsensä huumeilla pulkannaruiksi, kuten entinen pääministeri. Sekö on tervettä?
Mulle on väliä. Jokainen eläköön tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus - 100 on hyvä suuntaa-antava kaava jos joku miettii onko normaalipainossa.
Ei ole. En halua olla lauta.
Mä olen just ton kaavan mukainen eli 166/56 ja mulla on E-kupin tissit. Vartalomallit kun on erilaisia, mulla esim on käytännössä olematon perse.
Mutta joo, olen mäkin sitä mieltä että nykyään kroppasi on upea, hyväksyttävä, ihana ja arvostettava kunhan olet läski. Jos joku oikeasti timmi ja hoikka nainen menisi lehteen puhumaan samaa kuin tämä Emmi, saisi pelkkää paskaa niskaansa siitä kuinka on omahyväinen ja ylpeä jne. Ja se on väärin.
Vierailija kirjoitti:
" Toivoisin, että kaikki muistaisivat, ettei painolla, vaatekoolla tai vartalon koolla ole väliä, kunhan syö ja elää terveellisesti, voi hyvin ja on tyytyväinen itseensä."
Joo, ajatuksena tuo on ihan hieno. Että jokaisella on oikeus olla just sen näköinen ja kokoinen kun itse haluaa. Mutta valitettavasti se ylipaino kun ei vaan ole tervettä. Siinä mielessä mä ihmettelen tätä nykyajan kehopositiivisuutta. Läskeyttä koitetaan normalisoida sillä ajatuksella, että kaikenkokoisia ihmisiä saa olla. Mutta missä on se terveysnäkökulma?
Väittäisin että kaikki nuo "kehopositiiviset" pullukat EI OLE tyytyväisiä omaan peilikuvaansa. Olisivat mieluiten hoikkia. Mutta kun ei vaan viitsitä tehdä mitään laihtumisen eteen, aletaan jauhaa jostain kehopositiivisuudesta. Mutta onko heillä OIKEASTI hyvä olla sen läskitaakkansa alla?
Jos olisi oikeasti tyytyväinen niin sitten elelisi elämäänsä tyytyväisenä hiljaa eikä tunge mainostamaan asiaa lööppeihin hyväksyntää hakien.
Oho, siinä lukikin pituus -100 eikä 110. My bad. Joo 66-kiloisena olis vaan tuhti ja epämukava olo.
-nro. 30
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino altistaa monille eri syöville ja sydän- ja verisuonitaudeille ja tuki- ja liikuntaelinvaivoille ja pahentaa refluksitautioireita.
Röh röh.
Luettelit juuri narkkaamisen haittavaikutukset + äkilliset sydänpysähdykset. Kerro nämä myös Marinille.
Vierailija kirjoitti:
Röh röh.
Jäikö sialla levy päälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röh röh.
Jäikö sialla levy päälle?
Läskihullulla on piri syövyttänyt jo aivot.
Tää taitaa olla edelleen nykyään ainut juttu missä saa esiintyä yksinomaan ylipainoisia naisia, eikä tarvitse olla esim. niitä luurankovartaloisia tai miehiä diversiteetin vuoksi.
Alkaa palaan kohta käpy kun kaikenlaiset naisten ruhot ja römpsät pitäis kelvata ja näitä tungetaan silmille joka puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa palaan kohta käpy kun kaikenlaiset naisten ruhot ja römpsät pitäis kelvata ja näitä tungetaan silmille joka puolelta.
Näistä asioista inisee vielä se sukupuoli jolla on asiat paremmin yleisesti ottaen.
Minä olen elänyt suurimman osan elämästäni sairaalloisen lihavana. Nykyisin olen lievästi ylipainoinen. Takana on valtava laihdutus, yli 60kiloa. Ei helppo tie.
Sana kehopositiivisuus aiheuttaa minussa raivoa. Väitän, että kukaan ei oikeasti halua olla lihava. Se on raskasta keholle ja mielelle, vaikka mitä muuta väitettäisiin. Voin rehellisesti sanoa, että mieluummin kuolen kuin painaisin tuon +60kiloa enää koskaan.
Kannattaa tehdä itse ruokansa eikä käydä mässäilemässä ruokapaikoissa. Kallista ja rasvaista ruokaa yleensä tarjolla. Ei ollut muutama vuosikymmen sitten lihavia ihmisiä. Ihmiset olivat normaalikokoisia.
Surettaa miten monen elämä menee pilalle ylipainon takia.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen elänyt suurimman osan elämästäni sairaalloisen lihavana. Nykyisin olen lievästi ylipainoinen. Takana on valtava laihdutus, yli 60kiloa. Ei helppo tie.
Sana kehopositiivisuus aiheuttaa minussa raivoa. Väitän, että kukaan ei oikeasti halua olla lihava. Se on raskasta keholle ja mielelle, vaikka mitä muuta väitettäisiin. Voin rehellisesti sanoa, että mieluummin kuolen kuin painaisin tuon +60kiloa enää koskaan.
Sepä se kun ei ole helppoo laihduttaminen mutku nykyajan väki on niin kaikki mulle heti nyt ja lihavanakin pitää saada mainostaa olevansa tyytyväinen ja pitäis kelvata kaikille ettei vaan itse tarvi nähdä vaivaa ja epämukavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pituus - 100 on hyvä suuntaa-antava kaava jos joku miettii onko normaalipainossa.
Ei ole. En halua olla lauta.
Kukaan ei ole lauta eikä millään tavalla hoikka pituus - 100
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla hyvä olla henkisesti.
Katso Marinia. Pirillä laihaksi. Harmi ettei siihen ole jokaisella varaa ja se on laitonta.